Smile Media

Studiu de caz. Cum a reușit Andrei Roșu, deținător de recorduri mondiale, să își dezvolte afacerea cu ajutorul factoringului

Andrei Roșu

Andrei Roșu nu mai are nevoie de introducere. Este deținătorul unor recorduri mondiale, un sportiv entuziast, un tată responsabil și un om de afaceri cu visuri mari. Andrei Roșu este fondator Filgud, un business de succes cu produse vegane și ne-a povestit cum l-a ajutat factoringul să își ducă afacerea la următorul nivel. 

Primii pași în business i-a făcut așa cum face toate celelalte lucruri: din pasiune. Din dorința de a fi un exemplu pentru copiii săi, Andrei a decis să devină vegan și acesta a fost un moment important în ceea ce avea să devină Filgud. Pentru că își dorea un meniu cât mai diversificat și-a propus să participe la un curs de bucătărie vegană. 

Nu a trecut mult timp până și-a exersat noile abilități în fața familiei și a prietenilor, care au fost complet impresionați. Și de aici totul a fost simplu: Filgud a început cu drag și pasiune, cu dorința de a oferi și celorlalți ce oferea deja familiei sale: produse vegane sănătoase, opțiuni de gustări și alimente făcute cu suflet și cu gust. 

Filgud pe rafturile marilor supermarketuri

O afacere care știe ce e bine se crește cu încredere. Iar lui Andrei nu i-a lipsit niciodată încrederea. Chiar de la început i-a spus partenerei sale că își dorește să ajungă să vadă camioane cu sigla Filgud, camioane care să ducă tartinabilele lor la cât mai mulți oameni din România și nu numai. 

Însă, extinderea unui business nu este întotdeauna cel mai ușor lucru. Andrei era conștient că are nevoie de 2 lucruri: să mărească capacitatea de producție și să aibă expunere în cât mai multe locuri. Încă de la început, Andrei și partenera lui au dorit să se axeze doar pe producție, să se asigure că produsele lor sunt de cea mai bună calitate, încercând în același timp să ajungă pe rafturile supermarketurilor. 

Provocările Filgud și factoringul ca soluție

Andrei știa că are nevoie să crească capacitatea de producție a afacerii sale. Pentru că încă de la începutul afacerii cererea a fost mai mare decât capacitatea Filgud de a produce suficient. 

După un research amănunțit al pieței, Andrei și partenera sa Fadia au reușit să găsească echipamentele de care aveau nevoie pentru business-ul lor. Ei nu au făcut nimic pe principiul “merge și așa”. Era necesar ca echipamentele pentru Filgud să fie special concepute, să se potrivească cu un business care lucra doar cu legume proaspete. Și poate pare o poveste frumoasă și un parcurs natural al unui business început din pasiune, însă chiar și acestea au nevoie de un lucru esențial: resurse.

Iar pentru Filgud și Andrei Roșu, Instant Factoring a apărut exact la momentul potrivit, atunci când orice start-up are nevoie de ajutor. Când ești la început și nu produci enorm de mult. Când ești la început și nu ai o profitabilitate care să impresioneze. Când ești la început și vii cu bani de acasă sau de la investitorii privați. Când ești la început și băncile nu te iau în seamă. Atunci ai nevoie de o soluție care să funcționeze. si pe care să o ai mereu la îndemână. O soluție de finanțare alternativă. factoringul. 

“Există această diferență în ceea ce privește termenele de plată și de încasare. Noi încasăm de la supermarketuri și în general de la partenerii noștri undeva la 30-45 de zile, dar multe dintre plățile pe care noi trebuie să le facem sunt în avans. Pentru că sunt foarte puțini furnizori care îți acordă credit. Și atunci ești la nivelul ăla: aștepți să încasezi banii după care aprovizionezi și produci iar. La supermarketuri nu poți lăsa rafturile goale. E clar că trebuie să ai marfă în permanență. Tu ca business ai produs și ai vândut. Dar săptămâna viitoare vine altă comandă și atunci ai nevoie să te duci cu facturile de la supermarketuri la instituția de factoring. Îți iei banii imediat și cu banii respectivi cumperi materie primă și produci pentru săptămâna următoare. Ecuația este foarte simplă”, spune Andrei Roșu.

Și asta nu e tot, “Pentru noi factoringul este fantastic. E ca și cum am plăti și am încasa în același timp. Putem să creștem nelimitat în felul acesta”, a adăugat Andrei. 

După ce a apelat la Instant Factoring și a văzut cât este de ușor, Andrei e surprins că nu apelează mai multe firme la această soluție de finanțare alternativă:

“Într-adevăr există și un comision la factoring. Dar, alternativa ar fi să vii cu banii tăi sau ai acționarilor de acasă. Bani care sunt foarte scumpi. Noi ca să obținem finanțare pentru a cumpăra echipamente, am vândut o parte din firmă către investitori privați și cu banii respectivi am dus firma la un alt nivel. Poți merge și pe modelul asta de business, vânzând părți, dar la un moment dat rămâi fără nimic. Deci nu trebuie privit așa. Da, trebuie să dai un comision de x% la facturile respective. Dar alternativa care e? Să dai x% din firmă. S-ar putea ca în 3-5 ani să regreți lucrul ăsta”, ne-a mărturisit Andrei.

Pentru Andrei și Filgud, factoringul a reprezentat oportunitatea ideală de creștere. Iar acum, drumul spre extinderea internațională pare mai ușor. Pentru că a avea curaj în business înseamnă să știi când ai nevoie de sprijin și să găsești acel partener care te poate susține în orice plan ai avea. 

Iar Andrei Roșu știe asta mai bine decât oricine: “Trebuie să îți creezi contextul în care a fi puternic e prima și ultima ta opțiune. Să ai obiective pentru care să te pregătești foarte bine și care să te transforme. Asta e partea frumoasă a obiectivelor mari. Și în business și în viața personală” – Andrei Roșu.

Dacă și tu ai nevoie de o sursă alternativă de finanțare pentru afacerea ta, apelează cu încredere la noi. Factoringul poate reprezenta o barca de salvare pentru afacerile care se află în situații provocatoare, dar și o oportunitate de dezvoltare pentru business-urile care vor să urce la următorul nivel. 

Cum funcționează factoringul?

Articol susținut de Instant Factoring

Parallax

Vizualizari
831
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.436
Just for testing :

interaction: 0.86

popularity: 0.46

publishing: 2.89

expertise: 0.08

rating: 1.436

Content Marketing
SmileMedia nu ofera doar campanii. Functionam ca un digital newsroom capabil să creeze conținut de orice tip: grafic, text, foto, audio sau video.
Articole publicate : 1, 366
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri