Claudiu Zamfir

Franța cheamă și antreprenorii români să-și extindă afacerile în Hexagon

napoleon-dreamstime

Franța a lansat o ofensivă internațională amplă pentru atragerea antreprenorilor din toată lumea, iar miercuri, ambasada franceză la București a îndemnat în mod particular startup-urile românești să-și extindă afacerile în Hexagon.

Președintele Macron a lansat recent campania Make it iconic ! / Marquez les esprits, îndemn care se poate traduce în română drept „Fă impresie!”. Aceasta este noua „Marcă Franța”, prin care oficialii de la Paris își propun să atragă atreprenorii cei mai inovatori din toată lumea.

În România, campania a fost lansată, miercuri, la Ambasada Franței, din București, de către noul ambasador, Nicolas Warnery.

„Franţa a fost desemnată cea mai atractivă ţară europeană pentru investiţiile străine. În 2022, Franța a fost destinație pentru 1.725 de decizii de investiţii străine. Prin campania pe care o lansăm în România ne propunem să afirmăm excelenţa şi să ne asigurăm că Franţa va continua să-şi ocupe locul în actuala competiţie internaţională pentru influenţă, şi că va continua să se remarce pe toate continentele. Marca Franţa ne va ajuta să facem acest lucru, încurajând noi investitori și noi talente să devină jucători şi parteneri în zonele în care Franţa se remarcă în mod deosebit: turismul, gastronomia, influenţa culturală, aeronautica, automobilele, economia digitală, inteligenţa artificială, tranziţia energetică şi toate domeniile în care există inovaţie”, a spus ambsadorul Warnery.

Adriana Record, directoarea executivă a Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Franceză în România, a dat 3 argumente pentru care antreprenorii români ar trebui să fie convinși să-și extindă afacerile în Franța:

1. În primul rând – argumentele de business. Cele mai importante sunt legate de:

  • Stimulentele pentru inovație, cercetare și dezvoltare, precum creditul de impozit și programele de accelerare. Peste 54 de miliarde de euro au fost alocate în 2021 pentru susținerea filierelor ecologice și digitale, finanțând investițiile din faza de cercetare și până în cea de industrializare.
  • O dinamică economică puternică pe sectoare cu valoare adăugată precum – turism, gastronomie, industrii creative, aeronautică, auto, digital, AI – bazata pe talente și pe competente de înalt nivel

2. Al doilea motiv pentru care o companie românească ar investi în Franța este  încrederea că va reuși. Aceasta încredere vine mai ales din ancorarea solidă într-un parteneriat economic franco-român sustenabil, bazat pe

  • 30 de ani de prezență continuă a investițiilor franceze în România, acoperind toate sectoarele cheie pentru dezvoltarea economică a țării
  • 4 200 de companii cu capital francez, care generează peste 125 000 de locuri de muncă
  • O modificare de paradigma investițională: Tranziția de la modelul low cost - best cost către added value

3. Al treilea motiv pentru care o companie românească ar investi în Franța este  aspirația ca va juca într-o ligă de excelență. Franța este cea mai atractivă țară pentru investiții din Europa pentru al patrulea an consecutiv și aproape 9.000 de companii au ales Franța ca destinație de investiții în ultimii 5 ani. O companie pe o piață globală este mai inovatoare și mai eficientă, comunica mai bine si gestionez mai bine riscurile. Iar companiile românești sunt din ce în ce mai recunoscute pentru valoarea adăugată în sectoare precum industria sau serviciile informatice așa cum veți vedea și în exemplele oferite de Dacia sau de DocProcess.

Parallax

Vizualizari
676
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri