Smile Media
Lumea antreprenoriatului este diversă și există numeroase forme de afaceri din care fondatorii pot alege. O alternativă, care este adesea trecută cu vederea, este parteneriatul de business (asocierea în participațiune sau joint venture).
Aceasta este o formă de afaceri prin care fondatorii (antreprenorii) cu interese similare își unesc forțele pentru a atinge împreună obiective economice. Prin această strategie denumită expansiune, puteți ajunge la noi grupuri țintă, puteti achiziționa firme concurente sau vă puteți dezvolta și diversifica pe noi piețe în străinătate.
În acest articol vom analiza diverse aspecte de luat în considerare dacă doriți să vă extindeți afacerea, cu exemplificare pe o direcție particulară - expansiunea pe piața germană.
Expansiunea implică extinderea în cadrul unei creșteri economice. Expansiunea se caracterizează prin creșterea producției și a capacităților în cadrul unei companii. De obicei, acest lucru merge mână în mână cu crearea de noi locuri de muncă, creșterea profiturilor companiei și alte investiții.
În comerțul cu amănuntul, expansiunea se referă, de regulă, la căutarea de noi locații, în care se presupune că noile grupuri țintă vor genera putere de cumpărare nouă. Tema expansiunii poate fi transpusă pe mai multe dimensiuni și are sarcini și efecte diferite în fiecare domeniu.
Pentru a nu intra în competiție directă cu ofertele deja existente, puteți atrage noi grupuri țintă neexploatate până acum sau piețe complet noi.
Această strategie, în care un produs existent este introdus pe o piață nouă, conform Matricei produs/piață a lui Ansoff, este denumită expansiune. O asemenea abordare este posibilă prin mai multe strategii specifice:
Este posibil ca ideea dvs. de afaceri să nu fie încă cunoscută în grupurile țintă potențiale din cauza unei strategii de marketing necorespunzătoare. Găsiți modalități de a ajunge la aceste grupuri țintă (de exemplu, prin publicitate specifică).
Adesea, un produs existent trebuie să fie ușor adaptat pentru a se adresa în mod specific noilor grupuri țintă.
Exemplu: La începutul erei telefoniei mobile, persoanele în vârstă au fost ignorate ca grup țintă de către producătorii de telefoane mobile. Între timp, există telefoane mobile special adaptate nevoilor persoanelor în vârstă.
Poate ideea dvs. de afaceri nu este încă cunoscută în unele regiuni. Identificați aceste piețe de vânzare încă neexplorate și profitați de ele pentru succesul ideii dvs. de afaceri.
Exemplu: Multe produse sunt oferite inițial doar în marile orașe. Acest lucru oferă oportunități pentru cei care se ocupă de regiunile rurale.
Prin importul unei idei de afaceri, introduceți un produs sau un serviciu care s-a stabilit deja în străinătate, dar care nu este încă oferit aici. Ce ați văzut, de exemplu, în călătoriile dvs. în străinătate, dar nu ați putut cumpăra încă în țara de origine?
Exemplu: Multe idei de afaceri inovatoare din America au putut reuși și în Germania. Mai multe informații despre particularitățile importului.
Puteți oferi un produs deja existent și în străinătate. Cu toate acestea, ar trebui să analizați situația pieței și comportamentul cumpărătorilor înainte de a intra pe piața respectivă. Un exemplu bun în acest sens este succesul cârnaților germani în Asia. Mai multe informații despre particularitățile exportului.
Sfat: Cu ajutorul verificării ideilor noastre de afaceri, puteți analiza nu doar propria idee, ci și posibilitatea de a vă extinde către noi piețe.
Dacă doriți să vă extindeți, ar trebui să vă gândiți în prealabil cu atenție la problemele care ar putea apărea și care ar putea duce la eșec și să vă pregătiți corespunzător pentru a le contracara.
Câteva impulsuri pozitive și cunoștințele despre stabilirea în propria țară nu sunt garanția unui succes similar în străinătate cu propria idee de afaceri. Este iresponsabil și naiv să treceți peste granițe naționale înainte de a exploata pe deplin piața proprie sau să angajați personal nou fără ca cel actual să fie complet ocupat.
O afacere în desfășurare poate servi și pentru crearea unei rezerve financiare pentru a face față eventualelor dificultăți în timpul unei expansiuni. De multe ori, a trece la al doilea pas înainte de primul duce la eșec.
Ceea ce funcționează în țara în care a fost înființată afacerea nu funcționează neapărat peste tot. Fiecare țară are propria cultură și, în consecință, puteri de cumpărare diferite, care se bazează pe nevoi diferite.
Prin intermediul unei analize de piață cuprinzătoare, veți învăța mai multe despre piața străină și veți afla caracteristicile specifice fiecărei țări, despre competitori, barierele de intrare pe piață și dinamica pieței.
Pentru a determina dacă o companie este pregătită pentru expansiune, fondatorii ar trebui să se întrebe dacă pot răspunde afirmativ la următoarele întrebări:
Cu cât răspunsurile sunt mai frecvent pozitive, cu atât este mai probabil ca antreprenorii să fie pregătiți pentru o expansiune. Cu toate acestea, acest mic test nu înlocuiește consultanța extinsă necesară din partea unui consultant specializat în acest domeniu.
Sfat: Puteți găsi un consultant care să discute cu dvs. despre opțiunile de expansiune a ideii dvs. de afaceri în rețeaua de consultanți. Luăm un exemplu de la un startup pe care ne-a făcut plăcere să îl cunoaștem – Prio-AK Consulting, despre cum am putea aborda o piață pe care, tradițional, o considerăm deosebit de dificilă: Germania.
Consultantul te poate ajuta în mai multe moduri să te lansezi pe piața din Germania cu produsele tale. Iată câteva modalități prin care aceștia te pot sprijini:
Una din cele mai mari provocări atunci când doriți să vă extindeți afacerea în Germania este depășirea diferențelor culturale și a barierelor lingvistice. Cu ajutorul consultantului veți fi capabili să vă adaptați la noile condiții culturale și lingvistice pentru a vă putea adresa cu succes grupului țintă.
Este important să stabilești o colaborare strânsă cu consultantul și să comunici deschis nevoile și obiectivele tale. Aceștia vor personaliza serviciile lor în funcție de cerințele și resursele tale, pentru a te ajuta să obții succesul dorit pe piața germană.
Articol susținut de Prio-AK Consulting