Denisa Crăciun

Aproape 9 din 10 copii români din generația Alpha vor să aibă propria afacere (studiu 2023)

business

Aproape 9 din 10 (88%) copii români din generația Alpha (născuți între 2010 – 2025) vor să devină propriul șef sau să dezvolte o mică afacere proprie în paralel cu ocupația principală, potrivit unui studiu.

Doar 6% dintre copiii cu vârsta cuprinsă între 8 și 14 ani ar vrea să lucreze pentru altcineva, conform unui studiu Visa.

Generația Alpha este conectată la fel de mult în lumea online ca în cea reală, ceea ce are impact asupra cunoștințelor lor financiare și a atitudinii lor față de obținerea veniturilor, arată raportul. Inteligența artificială, experiențele digitale și sustenabilitatea sunt cele mai importante elemente pentru această generație.

Copiii români din generația Alpha folosesc rețelele sociale sau inteligența artificială pentru a face bani

Peste trei sferturi dintre copiii care au participat la studiu (78%) au câștigat bani pe cont propriu în ultimul an, iar cei mai mulți dintre aceștia (46%) au obținut veniturile ca urmare a unor activități prin care și-au ajutat părinții sau alți membri ai familiei.

Dintre copiii români care au câștigat bani prin forțe proprii în ultimele 12 luni, aproape două treimi (61%) au folosit tehnologia pentru acest lucru.

Rețelele sociale (50%) sunt cea mai comună tehnologie utilizată pentru a face bani, urmate de platformele de streaming online (24%), design software (14%), programare și AI (11% fiecare).

  • Aproape o treime (29%) dintre copii preferă să plătească pentru cumpărături fie cu un card fizic, fie cu portofelul mobil. Mai mult, copiii români au una dintre cele mai accentuate preferințe pentru utilizarea portofelelor mobile din regiune (10%), alături de Cehia (11%) și Slovacia (11%).

  • Întrebați cu privire la așteptările legate de viitorul loc de muncă, aproximativ unul din trei (29%) respondenți aparținând generației Alpha crede că inteligența artificială va fi parte integrantă a activității lor profesionale, la fel și realitatea virtuală sau augmentată (27%). Peste o treime (37%) dintre respondenții din România cred că vor folosi rețelele sociale la viitorul job, iar un procent similar (34%) cred că vor folosi tehnologii de comunicare, precum email sau video-conferințe.

Aproape trei din patru copiii învață despre cum pot câștiga bani din familie (73%), apoi de la creatorii de conținut (37%), de la profesori (25%) și prieteni (23%).

Când vine vorba de sursele de inspirație ale copiilor, imaginația se situează pe primul loc (50%), depășind rețelele sociale și creatorii de conținut (45%), jocurile online (43%) sau discuțiile cu prietenii (42%). De altfel, România este țara cu cel mai mare procent de copii care își găsesc inspirația citind (35%) și cel mai mic procent de respondenți care se inspiră de pe platforme sociale și conturile creatorilor de conținut.

În ceea ce privește inovațiile care le-ar putea ușura viața de adult, printre răspunsurile date de generația Alpha s-au numărat roboți și mașini care îndeplinesc sarcini zilnice precum curățenie sau gătit, dispozitive medicale avansate de diagnostic și tratare a bolilor, jucării inteligente, tehnologii avansate de învățare sau dispozitive și tehnologii care să permită teleportarea și călătoria în timp.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 500 de copii din România cu vârste cuprinse între 8 și 14 ani. Cercetarea a fost realizată în perioada 15 – 22 august 2023, iar datele au fost colectate pe baza unui chestionar online.

Parallax

Vizualizari
344
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri