Răzvan Tătaru

43% din companiile de impact din România sunt restructurabile sau în insolvență iminentă (analiză)

Calculator și documente

Numărul companiilor românești de impact, cu active mai mari de un milion de euro, aflate în dificultate, atinge cel mai înalt nivel din 2013 până în prezent, arată o analiză realizată de o companie de consultanță.

În 2022, au fost înregistrate 6.949 companii de impact aflate în insolvență iminentă, față de 6.463 afaceri în dificultate înregistrate în anul precedent, arată un studiu realizat de CITR.

83% din cifra de afaceri la nivel național este generată de 39.970 de companii de impact, cu active totale de peste 1 milion EUR. Dintre acestea, 43% sunt azi companii restructurabile sau aflate în insolvență iminentă. În același timp, acestea înregistrează nu mai puțin de 84% din totalul datoriilor de la începutul anului 2023.

Numărul companiilor aflate în zona de dificultate a crescut cu 18% față de începutul anului 2022.

„Studiul de anul acesta ne arată încă o dată faptul că o mare parte dintre companiile de impact continuă să se confrunte cu dificultăți și în 2023. Mai ales în contextul economic complicat în care ne aflăm, antreprenorii trebuie să fie și mai atenți la semnalele de alarmă care pot indica o dificultate și să ia măsuri din timp, pentru a preveni agravarea dificultăților”, a declarat Ciprian Nacu, Head of Restructuring CITR.

În funcție de numărul companiilor în dificultate, cele mai afectate industrii erau, la final de 2022:

  • construcțiile (2.036 companii);
  • tranzacțiile imobiliare (1.254 companii);
  • comerțul (684 de companii).

După cifra de afaceri, domeniile cele mai afectate sunt:

  • industria energiei (2,96 miliarde EUR);
  • industria prelucrătoare (2,42 miliarde EUR);
  • comerțul (2,17 miliarde EUR).

În 2013, CITR a introdus în piață termenul „companie de impact”, referitor la companiile cu active mai mari de un milion de euro și a studiat industriile în care ele activează, nivelul profitului, gradul de îndatorare și rata de încasare a creanțelor. Studiul are ca scop înțelegerea dinamicii mediului de business, dar și discrepanțele din mediul antreprenorial.

Parallax

Vizualizari
159
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri