Denisa Crăciun

Bugetele pentru marketing online, creștere până la sfârșitul lui 2021 (studiu internațional)

Thumbnail

Până la sfârșitul lui 2021, bugetele pentru activitățile de marketing în mediul online vor crește cu aproape 15%, în timp ce publicitatea tradițională va scădea ușor, potrivit unui studiu internațional Deloitte, care mai arată și că marketingul digital a devenit important pentru rezultatele companiilor în acest an pandemic.

În 2020, în toate sectoarele, contribuția activităților de marketing digital la performanța companiilor a crescut cu 33% conform raportului Deloitte Chief Marketing Office.

Pe de altă parte, însă, până la finalul lui 2021, publicitatea tradițională va înregistra o scădere de 1%.

Top activități de marketing online în care au investit companiile

  • optimizarea propriilor pagini web (74%);
  • promovarea pe canalele digitale și în motoarele de căutare (65%);
  • marketing direct pe canale digitale (57%).

Serviciile destinate persoanelor fizice și transporturile investesc cel mai mult în optimizare site-urilor web, în timp ce domeniile farmaceutic/biotehnologic, bunuri de larg consum și tehnologia/platformele digitale/software investesc mai mult în primovarea pe canelele digitale și în motoarele de căutare și în marketingul digital direct.

Bugetele de marketing alocate pentru promovarea pe telefoane și tablete au crescut de la 14%, cât erau în 2020, la 19% în 2021.

De asemenea, bugetele pentru promovarea în social media au crescut de la 13% (în 2020) la 15% (în 2021).

Participanții la studiu estimează că sumele destinate ambelor categorii vor avea o crește mare în următorii 5 ani, până la 36% din bugetele de marketing, în cazul promovării pe mobil, și până la 25%, în cazul social media.

Astfel:

  • Serviciile destinate persoanelor fizice și transporturile alocă cea mai mare parte din bugetele lor de marketing promovării pe dispozitivele mobile, iar domeniul energiei și cel farmaceutic/biotehnologic sunt la extrema opusă.

  • Comunicațiile sau media și serviciile destinate persoanelor fizice sunt industriile care cheltuiesc cea mai mare parte a bugetelor de marketing pe promovarea în social media, în timp ce serviciile bancare și financiare sunt la polul opus.

„Studiul subliniază că organizațiile ar trebui să apeleze în continuare la tactici și strategii variate, cum ar fi:  să se concentreze pe dezvoltarea de interfețe digitale pentru a îmbunătăți interacțiunea cu clienții, să integreze utilizarea de date pentru a cunoaște cât mai bine comportamentul clientului, să construiască parteneriate și să investească în cele mai noi tehnologii de automatizare pentru a comunica eficient cu clienții în mediul virtual”, a spus Ruxandra Băndilă, Director Marketing și Business Development, Deloitte România.

Specialiștii în marketing implementează tot mai des soluții care folosesc inteligența artificială și machine learning în activitatea lor, subliniază studiul.

Acestea au înregistrat, din 2018, o creștere anuală de aproximativ 10%.

În prezent, companiile din domeniul tehnologiei investesc cel mai mult în inteligența artificială (AI) și machine learning, iar industria farmaceutică/biotehnologie, cel mai puțin.

În viitor, așteptările privind utilizarea AI și machine learning sunt chiar mai mari și se estimează că vor crește cu aproape 20% în următorii 3 ani, au spus respondenții.

În ceea ce privește locurile de muncă din domeniul marketingului, raportul arată că proiecțiile sunt optimiste, cu o creștere de aproape 8% a locurilor de muncă până la sfârșitul anului 2021 față de anul precedent, când specialiștii în marketing au prognozat o scădere a angajărilor.

Pentru acest studiu au fost realizate peste 350 interviuri în SUA în rândul specialiștilor seniori din domeniul marketingului din 16 industrii.

Raportul analizează impactul pandemiei de COVID-19 asupra marketingului din punctul de vedere al bugetelor, performanței, forței de muncă și al organizației.

Parallax

Vizualizari
234
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri