Denisa Crăciun

Black Friday 2023: 6 din 10 români vor face o achiziție. Ce produse vor cumpăra și de unde (studiu)

black friday 2023

6 din 10 români intenționează să cumpere ceva de Black Friday 2023, potrivit unui studiu care mai arată că față de 2022 a crescut interesul pentru articolele fashion. 

Procentul românilor care vor achiziționa ceva de Black Friday în acest an a scăzut față de 2022, ajungând de la 62% la 57%, conform unui studiu MKOR. 

Cei care vor să profite de reduceri și-au făcut lista cu 2-3 săptămâni înainte de 1 noiembrie, potrivit raportului care arată că 2 din 10 respondenți (Gen Z și persoane fără copii) preferă să decidă pe moment ce cumpără.

În 2023, majoritatea românilor care vor să profite de reducerile de Black Friday și-au făcut deja un buget orientativ. Doar 1 din 5 români mai merg la cumpărături fără un plan financiar prestabilit, față de 4 din 5 în 2022. Sumele sunt în principal alocate în funcție de resursele financiare disponibile și prețul produselor de pe lista de cumpărături. 

Ce produse cumpără românii de Black Friday 2023

Și în acest an, electronicele și electrocasnicele se află în topul preferințelor, deși interesul a scăzut cu 7 procente față de 2022. Cu un procent similar s-a redus și preferința pentru produsele IT&C, de la 34% în 2022 la 27% în 2023. Bărbații sunt mai interesați de această categorie de produse (32%).

În schimb, articolele de modă (îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii etc.) câștigă teren, înregistrând un interes crescut cu 14% din partea cumpărătorilor. Iar interesul este chiar mai mare pentru Gen Z (64%) și femei (58%).

Achiziționarea produselor sau serviciilor dorite, la prețuri mai bune, rămâne motivul principal pentru care 6 din 10 români cumpără de Black Friday.

În plus, ocazia este preferată și de cei care vânează ofertele în general (36%). Reducerile din noiembrie sunt și un bun prilej de a cumpăra cadouri pentru Crăciun sau diverse alte aniversări. 

De unde vor cumpăra românii de Black Friday 2023. Online versus magazine fizice

Online-ul rămâne mediul de achiziție preferat de Black Friday, deși 1 din 4 români vor miza pe mixul dintre magazinele fizice și cele online. 

Mediul online este preferat și când vine vorba de căutarea de informații privind ofertele disponibile de Black Friday. Aplicația mobilă a magazinului și rețelele de socializare sunt cele mai accesate, cu particularități în funcție de vârstă. Reclamele TV sunt o sursă de inspirație pentru o treime dintre cei care au planuri de Black Friday. 

„Am reluat studiul privind planurile românilor de Black Friday pentru că ne-am dorit să vedem cum au evoluat preferințele față de anul trecut. Rezultatele arată că, deși interesul pentru cumpărăturile de Black Friday se menține relativ ridicat, românii adoptă o abordare mai prudentă în 2023, gestionându-și mai bine bugetul alocat. Totul pe fondul unui pesimism general privind situația economică actuală.”, menționează Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR.

Datele sunt extrase din studiul MKOR Cumpărăturile de Black Friday. Sondajul a fost realizat online, în perioada noiembrie 20022 - noiembrie 2023, pe un eșantion reprezentativ național pe criterii de gen, vârstă și distribuție geografică, N 2023=1000, N 2022=530, target: populație generală, 18-55 ani.

Parallax

Vizualizari
648
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri