Luminita Pirvu

De la pasiunea soției pentru produse naturiste la o afacere online de 1,8 milioane euro  

Thumbnail

Mihai Bucuroiu este un tânăr antreprenor din Brașov care a mizat totul pe retailul online. În urmă cu șase ani a pornit de la pasiunea soției pentru produsele naturiste și a lansat un magazin online pe această nișă care acum vinde de 1,8 milioane de euro pe an.  

Lansat în 2012, magazinul Vegis.ro și-a consolidat poziția de lider al pieței online pe segmentul produselor naturiste, bio, vegane și suplimente alimentare naturale cu o cifră de afaceri de 1.875.000 euro. Magazinul are în prezent 6500 de produse listate, comanda medie pe lună este de 150 de lei și își permite să aloce 200 000 de euro pe an pentru dezvoltare. 

La 27 de ani, Mihai Bucuroiu a renunțat la jobul dintr-o multinațională și a ales drumul comerțului online, lansând în 2009 din poziția de project manager, o librărie online.  După trei ani, a luat-o de la zero cu propria sa afacere. 

"Inspirația o am de la soția mea care era pasionată de produsele naturiste și care și-a dorit foarte mult să lucreze în domeniu. Am pornit efectiv de la zero. Nu aveam nici măcar un pix. Cu tot cu birocrația pentru înființare/acte/avize, plus partea tehnică a site-ului, pregătirea a durat 3 luni. Am ales să lansăm rapid un site 100% funcțional și să îmbunătățim pe parcurs, analizând comportamentul clienților și având insight-urile reale. Dezvoltările grafice și tehnice au fost continue", povestește Mihai .

Investiția inițială a fost de 5000 de euro, un spațiu în chirie de 80 mp, 2 calculatoare și stoc de 1000 de produse. Potrivit acestuia, în primul an a avut  nevoie de o finanțare permanentă în stocuri și reclamă, în total suma s-a ridicat la 25.000 euro, după care afacerea a început să se susțină de la sine și să intre pe un trend ascendent.

Problemele cu care s-a confruntat

"Chiar și după 6 ani de funcționare, în 2018, sunt încă puțini producători care înțeleg că trebuie să acorde o atenție diferită mediului online și să sprijine magazinele online care alocă bugete importante de marketing pentru a le face cunoscute produsele. Unii ne consideră chiar și competitori, nu au departamente specializate pentru online, nu oferă detalii suficiente despre produse și nu oferă un suport magazinelor online. Există însă și mulți care au înțeles cât de important este online-ul și investesc în acest domeniu. Din partea noastră beneficiază de o promovare sporită și, astfel, de vânzări mai mari și o notorietate crescută a produselor" - Mihai Bucuroiu.

Canalele de promovare online 

A promovat magazinul online prin acțiuni de marketing online integrat, pe toate canalele online disponibile – Google Adwords, Social Media (Facebook, Instagram, Twitter) Bloguri, Afiliere, E-mail marketing, SEO, Content. În ultimul an a completat cu Web Notifications și Messenger Marketing și investesc, de asemenea, în brandul Vegis.ro prin campanii de imagine, activări și parteneriate.

"În online, trebuie să experimentezi, să testezi permanent ce merge cel mai bine. Poți avea  campanii care la prima vedere par același lucru, să zicem un discount la un produs, dar ca rezultat să fie total diferite. Succesul unei campanii online depinde de atât de mulți factori… copy-ul, tone of voice, zi, lună, vremea de afară, climat socio politic, etc", explică antreprenorul. 

Mihai Bucuroiu spune că este regulă "să testezi, să înveți și să te adaptezi astfel încât să îmbunătățesti performanțele permanent. Chiar și campaniile care la prima încercare nu au rezultatele așteptate, îmbrăcate în alt concept ar putea avea un rezultat total diferit".

Strategia de marketing în consens cu evenimentele calendaristice ale anului 

Săptămânal aduc produse noi fac diverse promoții și campanii prin care educă publicul cu privire la produsele mai puțin cunoscute sau care abia intră pe piața din România. Totodată lansările de produse, promoții, campanile de reduceri sunt adaptate fiecărui moment din an. 

"Retailul are momentele sale cheie pe care nu le poți rata, indiferent de nișa pe care activezi –Sărbătorile de Crăciun și Paste, Ziua Femeii, Ziua Îndrăgostiților, Black Friday. În acest domeniu este foarte importantă și sezonalitatea, de exemplu în sezonul rece ne concentrăm campaniile pe suplimente și remedii, vara pe cosmetice, etc,",  explică Mihai Bucuroiu. 

Cifra de afaceri

În 2017 și-au consolidat poziția de lider al pieței online pe segmentul produselor naturiste, bio, vegane și suplimente alimentare naturale, printr-o creștere de 32% a cifrei de afaceri comparativ cu 2016. Creșterea cifrei de afaceri până la 1.875.000 euro se datorează dinamicii pozitive a numărului de tranzacții, fiind înregistrate cu 35% mai multe comenzi față de anul anterior, explică antreprenorul. 

Comanda medie pe lună

Comanda medie se menține în ultimii 2 ani la 150 lei/tranzacție. În topul județelor din care se comandă cel mai mult se află  București, Brașov, Cluj, Timișoara, Iași și Constanța. 

Produse listate pe site 

Peste 6500 de produse în stoc permanent, livrabile în 24 ore național și până la 5 zile internatțonal, de la peste 250 de producatori. Spre deosebire de alte magazine online, toate produsele disponibile pe există fizic în depozitul din Brașov, ceea ce le permite o livrare foarte rapidă (max. 48 ore) a comenzilor către orice punct al țării prin cele mai importante firme de curierat din România. 

În prezent Vegis.ro are 18 angajați și investește anual în dezvoltarea afacerii  200.000 euro.

  • Mihai Bucuroiu, fondator Vegis.ro: Privind în urmă cu 6 ani, când am pus bazele Vegis.ro, este clar că am ajuns aici punând pasiune în munca depusă în fiecare zi. Munca nu a fost niciodată puțină, iar pasiunea a fost întotdeauna prezentă. Am rămas fideli valorilor cu care am pornit la drum –respect față de client, față de echipă, față de noi înșine.

Industria de produse naturiste s-a dezvoltat în ultimii ani tot mai mult în mediul online, dat fiind că românii sunt tot mai interesaţi de un stil de viaţă sănătos şi de o nutriţie bazată pe alimente naturale şi ecologice. Astfel, piaţa locală online de produse naturiste, bio sau vegane s-a situat anul trecut la aproximativ 35 milioane de euro. 

Parerea ta despre articol
Vizualizari
7200
Conţinut
Adauga comentariu