Claudiu Zamfir

Un mare importator de mașini noi vrea reglementări împotriva celor care aduc auto SH din străinătate

masini-dreamstime

Un mare importator de mașini ar vrea ca autoritățile române să introducă reglementări noi împotriva celor care aduc în România mașini second-hand din străinătate.

„Am fost, de-a lungul timpului, mai critici referitor la intrarea masivă a mașinilor vechi second-hand în România. Situație pe care, până astăzi, n-am reușit să o aducem sub control. În continuare suntem sufocați de valul de rable care intră, an de an, în țară. Nu facem altceva decât să curățăm curțile celor din vestul Europei de mașini care, altfel, ar fi casate. Efectele negative sunt cunoscute: de la calitatea aerului pe care îl respirăm până la expunerea la accidente din cauza stării tehnice a mașinilor vechi. Aceasta din urmă este, în unele cazuri, precară. Nu în ultimul rând din cauza pieselor de schimb pentru sisteme de siguranță care sunt refolosite. Lucru total interzis! S-ar impune o schimbare de legislație, dar nu voi face eu sugestii în acest sens”- a declarat directorul Porsche România, Brent Valmar, citat, marți, de Economica.net.

Tot marți, și ANAF a anunțat controale față de cei care aduc mașini SH în România.

„Inspectorii Direcției Generale Antifraudă Fiscală (DGAF) din cadrul ANAF monitorizează intensiv achizițiile intracomunitare de autoturisme de lux rulate” - a precizat ANAF, într-un comunicat.

În data de 16 martie, inspectorii fiscului au verificat 37 de autovehicule cu numere temporare din alte state și 67 de platforme și trailere de transport autoturisme rulate, în punctele de trecere a frontierei din Nădlac, Vărșand, Turnu și Cenad.

ANAF spune că a identificat și indisponibilizat „78 autoturisme de lux rulate, care aparent tranzitau România către Bulgaria, sau erau refacturate de firme interpuse de tip fantomă din Slovacia, Italia sau Ungaria”.

Pentru prevenirea riscului fiscal al descărcării și valorificării acestora s-au verificat atât furnizorii și beneficiarii reali, cât și traseul transportului, iar transportatorii au fost înștiințați că trebuie să descarce în România doar în prezența inspectorilor antifraudă fiscală. Datele din analiza de risc fiscal referitoare la firmele implicate în fraudarea TVA provin din schimbul de date ANAF-RAR și Eurofisc, din platformele de anunțuri online și din petiții sau sesizări.

În contextul intensificării verificărilor comerțului cu autoturisme de lux rulate, „pentru prevenirea și împiedicarea fraudării bugetului de stat”, în anii 2022 și 2023, în România, ANAF a identificat 78 de firme din alte țări membre UE, soecități care erau interpuse în achiziții intracomunitare de autoturisme rulate (în valoare de 80 milioane de euro), care au prejudiciat bugetul de stat cu aproximativ 16 milioane de euro.

„Pentru prevenirea pierderii sumelor plătite de persoane fizice pentru achiziționarea de autoturisme de lux rulate provenite din Germania și Franța, prin intermediul platformelor de vânzare online, ANAF recomandă analizarea cu atenție a achizițiilor, care includ tranzacții cu firme interpuse din Bulgaria și Slovacia” - a precizat Fiscul.

Parallax

Vizualizari
704
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri