Controale ANAF 2019. Patroni IMM: Noile case de marcat electronice sunt complet inutile, ANAF nu are sistemul informatic necesar - Taxe - StartupCafe.ro
Claudiu Zamfir

Controale ANAF 2019. Patroni IMM: Noile case de marcat electronice sunt complet inutile, ANAF nu are sistemul informatic necesar

Thumbnail

Patronii de firme mici și mijlocii din România reuniți în Consiliul Național al IMM-urilor critică acțiunile de control ale ANAF privind noile case de marcat cu jurnal electronic, în condițiile în care instituția nu dispune de sistemul informatic necesar colectării și analizei datelor transmise de noile aparate, mai ales în contextul în care serverele Fiscului au picat de mai multe ori în ultima perioadă, afectând activitatea contabililor și a antreprenorilor.

„Noi o să facem o adresă către ANAF în care vom întreba felul în care ei folosesc datele raportate de către întreprinzătorii care deja au case de marcat omologate, precum și felul în care ANAF interpretează și folosesc aceste date. De prea multe ori se transferă responsabilitatea pe umerii întreprinzătorilor, sunt puși să se conformeze, dar la ce folosesc aceste lucruri, avem serverele ANAF? Semnalele pe care le primesc din partea întreprinzătorilor și a firmelor de contabilitate sunt că serverele ANAF pică, săptămâna trecută au fost picate, firmele de contabilitate țipau pe toate mediile că nu pot să-și facă treaba, la fel întreprinzătorii mici”, a declarat, luni, Florin Jianu, președintele Consiliului Național al Întreprinderilor Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR).

Deci aceste case de marcat în acest moment sunt complet inutile, pentru că ele nu sunt legate la un server, datele nu sunt folosite în mod calitativ, nu sunt folosite în sensul unei mai bune colectări, în sensul eficientizării muncii publice, în sensul eliminării activităților la gri sau la negru. Degeaba vor da termene, totul se va dezumfla. Bineînțeles că întreprinzătorii se vor conforma la un moment dat”, a mai spus fostul ministru pentru Mediul de Afaceri.

El a atras atenția că multe firme mici, mai ales din mediul rural, au dificultăți în a-și procura noile case de marcat electronice, obligatorii.

„Costurile pentru foarte multe firme mici și mijlocii sunt prea mari, nu pot să se alinieze în acest moment. Și asta arata lipsa profesionalismului în felul în care se fac politicile publice, pentru că întâi trebuie să analizezei care este impactul conformării. Dacă iei o măsură, să spui cât costă o casă de marcat, 200 de euro, 300 de euro, 1000 de euro? Hai să vedem care este cifra de afaceri medie a firmelor. Trebuie să ne gândim și la cei din mediul rural, ce facem cu cei mici din provincie, la care nici informația nu prea ajunge și ei sunt supuși hazardului”, a mai afirmat Jianu.

El a criticat și desele modificări în domeniul taxelor, operate de stat în ultimii 2 ani.

„Și nu numai casele de marcat, sunt 500 de modificări ale Codului fiscal în 2 ani. Vă dați seama ce tsunami înseamnă asupra firmelor mici și mijlocii, pentru că în orice moment poate veni ANAF să-i închidă pe te miri ce motiv”, a mai spus Florin Jianu.

Reamintim că pe 15 martie 2019 ANAF va demara o mare acțiune de control la firmele care au obligația să utilizeze noile case de marcat electronice.

„Termenele de intrare în legalitate pe care le vor stabili inspectorii ANAF, potrivit legii prevenției, vor fi scurte, având în vedere faptul că pe piață există toate modelele de aparate de marcat necesare utilizatorilor iar în ceea ce privește capacitatea de eliberare a seriilor fiscale de către ANAF și instalarea de către unitățile de service nu au mai fost semnalate dificultăți sau întârzieri. De asemenea, în termen de 10 zile de la expirarea termenului de intrare în legalitate se va relua controlul și se vor aplica amenzile prevăzute de lege”, avertizează inspectorii ANAF.

Vizualizari
6273
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu