CE: Platforma online Airbnb s-a angajat să adauge informații la anunțurile de închirieri de locuințe
Claudiu Zamfir

CE: Platforma online Airbnb s-a angajat să adauge informații la anunțurile de închirieri de locuințe

Thumbnail

Platforma americană Airbnb a promis Uniunii Europene că va modifica, până la finalul anului 2018, prezentarea tarifelor din anunțurile online de închriere a locuințelor și va publica noi informații pe site, după ce Comisia Europeană i-a atras atenția că trebuie să respecte normele UE privind protecția consumatorilor, a informat, joi, CE, într-un comunicat remis StartupCafe.ro.

În urma solicitării făcute de Comisia Europeană în iulie,  Airbnb s-a angajat acum să „efectueze modificările necesare ale clauzelor și condițiilor sale și să își îmbunătățească modul de prezentare a prețurilor aplicate”, spune CE.

Principalele modifircări pe care UE le așteaptă de la Airbnb privind „transparența prețurilor și practici comerciale neloiale”:

  • Airbnb s-a angajat să prezinte prețul total al rezervărilor, inclusiv taxele suplimentare, cum ar fi taxele pentru prestarea de servicii și taxele pentru serviciile de curățenie. În cazul în care nu este posibil ca prețul final să fie calculat în prealabil, aceasta s-a angajat să informeze consumatorul în mod clar cu privire la faptul că este posibil să se aplice taxe suplimentare.
  •  Airbnb și-a luat angajamentul să indice în mod clar dacă oferta este prezentată de o entitate privată sau de una profesională din sectorul serviciilor de cazare, întrucât normele de protecție a consumatorilor sunt diferite.

Clarificarea clauzelor sau eliminarea clauzelor ilegale:

  • se va menționa în mod clar consumatorilor că pot utiliza toate căile de atac disponibile, în special dreptul acestora de a acționa în justiție o entitate care a oferit servicii de cazare, în caz de vătămare personală sau de daune;
  • Airbnb va explica în mod clar consumatorilor că au dreptul să introducă o acțiune împotriva Airbnb în fața instanțelor din țara lor de reședință;
  • Airbnb va trebui să informeze consumatorii atunci când decide să rezilieze un contract sau să elimine conținut și va oferi consumatorilor dreptul la o cale de atac și la despăgubiri, dacă este cazul.

Compania de sharing economy ar trebui să facă aceste modificări în toate versiunile site-ului său în limbile oficiale ale UE, inclusiv româna, până la sfârșitul anului 2018. În caz de neconformitate, autoritățile pentru protecția consumatorilor ar putea decide să recurgă la măsuri de asigurare a respectării legislației.

Site-ul Airbnb permite proprietarilor de locuințe să ofere în chirie camere sau imobile întregi, pe termen scurt, la nivel internațional. Platforma își oprește un comision din tranzacție și, de asemenea, Airbnb deține ea însăși locuințe pe care le închiriază și obține alte venituri.

Înființat în 2008 de antreprenorii Brian Chesky, Joe Gebbia și Nathan Blecharczyk, la San Francisco, Airbnb a ajuns la încasări anuale de 2,6 miliarde de dolari. Alături de Uber, pe partea de transport, Airbnb este un exponent al curentului startupurilor de economie colaborativă, în care persoane private își pun la dispozție proprietățile pentru a fi folosite în comun, pe termen scurt, de către cei care au nevoie.

Citește și:

Vizualizari
1136
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings