Claudiu Zamfir
Platforma americană Airbnb a promis Uniunii Europene că va modifica, până la finalul anului 2018, prezentarea tarifelor din anunțurile online de închriere a locuințelor și va publica noi informații pe site, după ce Comisia Europeană i-a atras atenția că trebuie să respecte normele UE privind protecția consumatorilor, a informat, joi, CE, într-un comunicat remis StartupCafe.ro.
În urma solicitării făcute de Comisia Europeană în iulie, Airbnb s-a angajat acum să „efectueze modificările necesare ale clauzelor și condițiilor sale și să își îmbunătățească modul de prezentare a prețurilor aplicate”, spune CE.
Compania de sharing economy ar trebui să facă aceste modificări în toate versiunile site-ului său în limbile oficiale ale UE, inclusiv româna, până la sfârșitul anului 2018. În caz de neconformitate, autoritățile pentru protecția consumatorilor ar putea decide să recurgă la măsuri de asigurare a respectării legislației.
Site-ul Airbnb permite proprietarilor de locuințe să ofere în chirie camere sau imobile întregi, pe termen scurt, la nivel internațional. Platforma își oprește un comision din tranzacție și, de asemenea, Airbnb deține ea însăși locuințe pe care le închiriază și obține alte venituri.
Înființat în 2008 de antreprenorii Brian Chesky, Joe Gebbia și Nathan Blecharczyk, la San Francisco, Airbnb a ajuns la încasări anuale de 2,6 miliarde de dolari. Alături de Uber, pe partea de transport, Airbnb este un exponent al curentului startupurilor de economie colaborativă, în care persoane private își pun la dispozție proprietățile pentru a fi folosite în comun, pe termen scurt, de către cei care au nevoie.