Mihai Ivascu

PRACTIC: Cum declari ca nu mai desfasori activitate la sediul social, pentru a evita plata impozitului diferentiat pe cladire

Imagine principala
PRACTIC: Cum declari ca nu mai desfasori activitate la sediul social, pentru a evita plata impozitului diferentiat pe cladire
Noua formula de calcul a impozitului pe cladiri va scoate mai multi bani din buzunarul antreprenorilor daca acestia declara ca desfasoara o activitate economica, in apartamentul in care locuiesc, de exemplu. Daca te gandesti ca ar fi mai rentabil sa nu mai desfasori activitate economica la sediul SRL-ului sau PFA-ului, aflat in propria locuinta, iata ce procedura ar trebui sa urmezi pentru a evita plata impozitului diferentiat pe cladire.

  • Ce trebuie sa faci?
Antreprenorii care doresc sa declare ca nu mai desfasoara activitate la sediul social trebuie sa completeze o declaratie-tip (model 3), prin care vor modifica declaratia-tip inregistrata anterior, in sensul ca persoana juridica (SRL sau PFA) nu desfasoara, la sediul social activitatile declarate pe o perioada de maximum 3 ani. Declaratia poate fi depusa numai daca este insotita de o cerere de inregistrare (formular - tip) si de dovada achitarii taxei legale aferente.
 
Documentele pot fi depuse la sediul Oficiului registrului comertului de pe langa tribunalul in raza caruia figureaza inregistrata persoana juridica, prin posta, cu scrisoare cu valoare declarata si confirmare de primire, sau prin mijloace electronice (trebuie atasata inclusiv dovada achitarii taxei).
 
  • Cat costa?
Taxa aferenta inregistrarii in registrul comertului a acestei modificari este de 45 lei, la care se adauga un procent de 60% din valoarea acesteia (care merge la fondul de lichidare si fondul pentru editarea Buletinului Procedurilor de Insolventa), precum si tariful pentru operatiunile efectuate de ONRC central si local.
 
  • Cat dureaza?
Termenul de eliberare a certificatului de inscriere in mentiuni, care atesta inregistrarea mentiunii de modificare a declaratiei-tip, este de 3 zile lucratoare de la data inregistrarii cererii, daca persoana competenta sa solutioneze cererile de inregistrare nu dispune altfel, pentru completarea documentatiei.

Impozitele platite de patronii care au microintreprinderea in propria locuinta pot creste si de 25 de ori in anul 2016 fata de nivelul actual, spune consultantul fiscal Adrian Benta, intr-un interviu acordat StartupCafe pe care il puteti citi aici.

Lista pasilor:

1. Completezi declaratia de modificare (Descarca formularul-tipizat)
2. Completezi cererea de inregistrare a modificarii (Descarca formularul-tipizat)
2. Achiti 2 taxe si 1 tarif
3. Depui documentele la Registrul Comertului unde e inregistrata firma
4. Registrul comertului iti elibereaza (normal, in 3 zile) certificatul de inscriere in mentiuni

IMPORTANT:
Odata ce ai declarat ca nu desfasori activitate economica la sediul social nu mai poti trece la cheltuieli o serie de facturi precum cele de utilitati (curent electric, gaze, apa, internet, etc), amenajari/dotari la sediul firmei,
Parallax

Vizualizari
14751
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
Taxe si impozite locuinte 2016 Nu este suficient sa depui declaratia Model 2016 ITL-001 la directia de taxe si impozite locale si sa declari ca nu se desfasoara activitate la sediu social si ca PFA-ul/firma nu isi deduce cheltuielile cu utilitatile? Trebuie depusa mentiune neaparat si la Registrul comertului? Multumesc
poza de profil
Ovidiu D.
Popica
#Ionela Multumim pentru intrebare, Ionela. Daca pana anul acesta, ai avut declarata activitate economica la sediul social (si, daca e asa, ar trebui sa ai deja de la registru un certificat de mentiuni care precizeaza acest lucru) atunci, cand declari ca nu mai ai activitate, firma ta se afla intr-o noua noua conditie, privind locul desfasurarii activitatii.Asta inseamna o modificare ce trebuie mentionata la registrul comertulului (aveai declarata in trecut activitate, de anul acesta te hotarasti sa declari ca nu mai ai) . Aceasta este ipoteza de la care pleaca articolul nostru.
poza de profil
un nebun arunca o piatra cam asa sunt reglementarile fiscale din Romania: cate un articol in bascalie, care la primul contact cu realitatea se face tandari; urmeaza niste modificari in urma carora "contribuabilul"este trimis in trei locuri cu cinci hartii cu care sa adune cioburile ...
poza de profil
Care este procedura si daca intr-adevar platim mai mult, daca av Va rog sa mentionati ce se inampla in cazul in care avem activitate. Parca s-a abrogat capitolul cu impozit diferential, in cazul in care nu decontam facturile de utilitati.
poza de profil
Nu s-a abrogat .. e inca in stadiul de project, desi trebuia aprobat pins la sfarsitul lunii februarie
poza de profil
Firma cu activitate suspendata Buna ziua, am o firma cu sediul social in apartament care are activitatea suspendata de mai multi ani de zile. Este necesar sa depun vreun act sau declaratie conform noilor reglementari?
poza de profil
Ovidiu D.
Popica
#Dragos Salut Dragos, multumim de intrebare. In mod normal, daca activitatea e suspendata, n-ar trebui sa mai ai batai de cap cu impozitul diferentiat tocmai pentru ca e suspendata. Chestiunea cu impozitul diferentiat intervine cand declari activitate la sediul din apartament si decontezi pe firma cheltuieli cu utilitati. Acum, chestia asta cu utilitatile asteapta o confirmare prin publicare in Monitorul Oficial. Cand se publica va fi mult mai clar...As adauga cateva detalii care sper sa iti fie utile:-Nu uita ca exista o perioada limitata - 3 ani - in care poti mentine firma suspendata. -Exista doua ipoteze in care se poate spune ca o firma este suspendata1. Suspendarea activitatii (o ipoteza mai simpla, care se mentioneaza la Registul Comertului si care te obliga, totusi, sa depui periodic declaratii fiscale ”pe zero”, cum se mai spune.2. Suspendare fiscala (o ipoteza un pic mai complicata, ce presupune ca obtii ceea ce fiscul numeste un ”regim derogatoriu” in care nu mai trebuie depuse declaratiile fiscale amintite la puctul 1). Din cate am aflat, regimul derogatoriu se acorda in urma unui control de fond.. Sper ca informatiile sa iti fie de folos!
poza de profil
Ovidiu D.
Popica
#John Multumim pentru mentiune, John! Asteptam si noi sa se publice in monitorul oficial. Dupa publicare speram sa fie mai clar si in relatia cu cei de la impozite locale
poza de profil
intrebare eu am suspendat firma acum 7ani .si de atunci nu am mai avut activitate..eu acum mai platesc impozit pe sediu..sediul este la mine acasa.astept raspuns ..Va multumesc
poza de profil
declaratie Cei care au asociatie non profit, trebuie sa declare ceva?
poza de profil
Impozit pe locuinta Detin un PFA cu sediul in apartamentul proprietate personala.Mentionez ca nu desfasor activitati economice si nici nu decontez cheltuielile cu utilitati pe firma.Trebuie sa depun vreun formular la Finantele publice.Multumesc.
poza de profil
impozit majorat buna ziua,detin un apartament cumparat in 2007. Vechiul proprietar are o firma , infiintata ca mult inainte de vanzare-cumparere, cu sediul pe apartament. Avand in vedere ca intre mine si firma lui nu exista nici un contract semnat ( comodat, inchiriere), sunt obligat sa depun declaratie la impozite si taxe locale?
poza de profil
Impozitare cladiri 1 - Firma are in proprietate un apartament care este totodata si sediu social. 2- Ap. face partedintrun ansamblu rezidential, din CF rezulta acest lucru, fiind partajat ca spatiu in bucatarie, living, dormitor, baie, hol, debara-dar amenajat ca birou. O perioada (2006-2010) a fost utilizat ca birou, apoi dupa izbucnirea crizei si diminuarea drastica a activitatii a fost inchiriat (catre alte persoane juridice, amenajat fiind ca birou, la fel si in prezent.3 - De la data dobandirii pana in anul 2015 am achitat impozit dupa tipul proprietatii (nerezidential).INTREBARE: in ce categorie ma incadrez incepand cu 2016 deoarece : - NU desfasor activitate economica si nu detin active la sediul social. Fiind o FIRMA DE SERVICII, singurele active ale firmei sunt sediul social insusi precum si autoturismul (autoutilitara) firmei.In prezent apartamentul este inchiriat ) unei alte persoane juridice, care are doar activitate de secretariat, activitatea principala nedesfasurandu-se la sediu (transport international) - NU deduc cheltuielile cu utilitatile pe firma mea. - NU refacturez cheltuielile cu utilitatile, acestea fiind achitate direct de catre chiriasi in baza contractului de inchiriere.- NU desfasor activitate administrativa la firma, firma figureaza de mai multi ani in bilantul depus cu zero angajati, serviciile fiind externalizate catre terti (PFA-uri , firma de contabilitate, etc). - NU depozitez documente la firma, volumul acestora fiind f. mic (cateva facturi si declaratii fiscale transmise electronic ) le tin intr-un dosar aflat la domiciliu (arhiva) sau la firma de contabilitate (cele din anul curent). Majoritatea actelor fiind emise in format electronic , arhivarea necesita doar un hard disk de PC/laptop - ceea ce nu este legat de un imobil/ un sediu fix, etc.Care ar fi temeiul legal pt a nu mai achita acest impozit imens, ar fi o solutie sa reamenajez si sa inchiriez unor persoane fizice ??
poza de profil
PRACTIC: Cum declari ca nu mai desfasori activitate la sediul so Buna ziua, este necesara si depunerea declaratiei ITL-001 Model 2016 la administratia financiara sau este suficienta doar modificarea facuta la registrul comertului? Va multumesc anticipat.
poza de profil
Firma fostului proprietar Buna ziuaDaca vechiul proprietar are o firma pe adresa mea, ce trebuie sa fac sa dispara?Mersi

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri