Patronat IMM: Cerem Guvernului sa amane pana in 2017 noul sistem de impozitare a sediilor de firma
claudiu.zamfirr

Patronat IMM: Cerem Guvernului sa amane pana in 2017 noul sistem de impozitare a sediilor de firma

Imagine principala
Patronat IMM: Cerem Guvernului sa amane pana in 2017 noul sistem de impozitare a sediilor de firma
Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) solicita miercuri Guvernului si Parlamentului sa amane pana in 2017 noul sistem de impozitare a cladirilor in care functioneaza firme.

"CNIPMMR solicita modificarea termenului de la care incepe sa se aplice noua taxa de impozitare a cladirilor, in sensul amanarii acesteia pana la data de 1 ianuarie 2017, intrucat nu sa realizat Testul IMM-urilor si studiul de impact economic-social (obligatoriu potrivit legii) si nici nu au fost efectuate consultari cu mediul de afaceri
" - afirma organizatia patronala IMM, intr-un comunicat remis StartupCafe.

Consiliul se plange ca noul sistem de impozitare a cladirilor detinute de persoane fizice, dar care au destinatie atat de locuinta cat si de sediul de firma sau numai de sediu de firma "are ca efect cresterea semnificativa a sarcinii fiscale a IMM-urilor reprezentand impozit pe cladirile unde isi desfasoara activitatea".

De asemenea, noul sistem de impozitare locala a cladirilor creste cheltuielile birocratice (valoarea onorariului pentru raportul de evaluare intocmit de un evaluator autorizat in ultimii 5 ani anteriori anului de referinta, care trebuie depus la organul fiscal local pana la primul termen de plata din anul de referinta) - mai denunta organizatia patronala din sectorul firmelor mici si mijlocii.

Potrivit unui studiu de caz realizat la nivelul Patronatului Intreprinderilor Mici si Mijlocii Galati, noul sistem de impozitare a cladirilor "are ca efect cresterea uriasa a impozitului" (indicele de crestere a gradului de impozitare variind intre 36,06% si 1942,43% in functie de zona de amplasare a imobilului).

Potrivit Consiliului IMM, "cresterea uriasa a impozitului pe constructii" are "efecte negative semnificative", costand in:

- diminuarea numarului de intreprinderi (cel putin 10% din microintreprinderi urmand a se desfiinta ca urmare a cresterii costurilor de functionare);

- reducerea activitatii IMM-urilor si decapitalizarea lor (cca. 30% din microintreprinderi urmand a-si diminua activitatea) ceea ce va genera desfiintarea unui numar de aprox. 100.000 de locuri de munca, cu diminuarea veniturilor bugetare aferente acestora rezultate din impozitele si contributiile de asigurari obligatorii aferente salariilor noilor angajati, din TVA, taxe si impozite si cu amplificarea cheltuielilor sociale ale statului aferente persoanelor disponibilizate.

Reamintim ca Ministerul Finantelor a elaborat deja o modificare a normelor de aplicare a Codului fiscal, care prevede ca firmele, persoanele fizice autorizate si alti agenti economici care functioneaza in locuinte nu vor mai fi afectati de majorarea impozitului pe cladirile cu destinatie mixta, daca antreprenorii respectivi nu isi deduc cheltuilelile cu utilitatile aferente cladirii.

Astfel, impozitul pentru cladiri cu destinatie mixta - locuinta si sediu
de firma - nu se modifica, urmand sa fie platit la nivelul impozitului
pe locuinta, in cazul in care cheltuielile cu utilitatile nu sunt deduse
de agentii economici, conform modificarilor propuse de Finante la
Normele metodologice de aplicare a Legii nr.227/2015 privind Codul
fiscal.

Conform proiectului, normele de aplicare a Codului fiscal se modifica astfel:

Dupa punctul 46, se introduce un nou punct, pct. 461 cu urmatorul cuprins:

"461

(1)
In aplicarea prevederilor art. 459 alin. (3) din Codul fiscal, pentru
calcularea impozitului pe cladirile cu destinatie mixta, aflate in
proprietatea persoanelor fizice, unde este inregistrat un domiciliu
fiscal la care se desfasoara activitatea economica, iar cheltuielile cu
utilitatile nu sunt inregistrate in sarcina persoanei care desfasoara
activitatea economica, impozitul pe cladiri se calculeaza conform
prevederilor art. 457.

In acest caz, proprietarul va depune
declaratia prevazuta la art. 495 lit. a) din Codul fiscal, conform
modelului aprobat prin Ordin comun al ministrului finantelor publice si
al viceprim-ministrului, ministrul dezvoltarii regionale si
administratiei publice nr. 4087/2069/2015, in care va completa
informatiile de la sectiunea IV si nu va completa informatiile de la
Sectiunea V - VII, insotita de declaratia pe proprie raspundere a
proprietarului sau a persoanei imputernicite, dupa caz, prin care se
atesta faptul ca "nici una din cheltuielile cu utilitatile nu sunt
inregistrate in sarcina persoanei care desfasoara activitatea
economica".

(2) Prin sintagma "cheltuieli cu utilitatile" se
intelege: cheltuieli comune aferente imobilului, energia electrica, gaze
naturale, termoficare, apa, canalizare".

Aceasta modificare trebuie aprobata de Guvern si publicata in Monitorul oficial pentru a intra in vigoare. 

In prezent, Codul fiscal prevede la procedura calcularii impozitului
pe cladiri cote de impozit intre 0,08 % si 0,2% pentru cladirile
rezidentiale, fata de cota din anul 2015 de 0,1 %.

Pentru
cladirile nerezidentiale autoritatile locale percep impozit intre 0,2%
si 1,3%, raportat la valoarea cladirii rezultata dintr-un raport de
evaluare intocmit de un evaluator autorizat.

Citeste si:

Veste buna pentru firme si PFA: Impozit redus pe domiciliul fiscal din locuinta, daca NU se deduc cheltuielile cu utilitatile (proiect)

Parallax

Vizualizari
26
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings