LP

Unu din doi angajati din corporatii cred ca pot avansa in cariera prin coaching

Imagine principala
Unu din doi angajati din corporatii cred ca pot avansa in cariera prin coaching
57% dintre angajatii romani din corporatii considera ca ar avea nevoie de un program de coaching pentru a se dezvolta pe plan profesional, acestia dorind ca sefii sa ii trimita la un astfel de program, potrivit unui studiu efectuat de compania Ascendis, citat de agentia Agerpres. 40% dintre respondenti au considerat ca managerul este cel
care ar trebui sa ceara un astfel de program pentru un subordonat si
doar  30% au ales sa raspunda ca angajatul insusi ar trebui sa solicite
implicarea intr-un program de dezvoltare.

 
Mai mult de jumatate de angajatii romani din companii considera coaching-ul ca fiind un demers de dezvoltare a abilitatilor si competentelor profesionale ale unei persoane. Pentru 28% dintre participantii la studiu, coaching-ul ar trebui utilizat pentru dezvoltarea abilitatilor de relationare ale angajatilor si doar unu din noua salariati crede ca un astfel de demers este menit sa corecteze problemele de comportament ale unei persoane.

La intrebarea "Cine ar trebui sa initieze un program de coaching?", mai mult de 40% dintre respondenti au considerat ca managerul este cel care ar trebui sa ceara un astfel de program pentru un subordonat, si doar 16% dintre angajatii participanti au indicat persoana din departamentul de resurse umane drept responsabila pentru aceasta initiativa, mai degraba decat seful direct.

Doar 30% au ales sa raspunda ca angajatul insusi ar trebui sa solicite implicarea intr-un program de dezvoltare.

"In mod normal, persoana care are nevoie de coaching ar trebui sa semnaleze aceasta nevoie, indiferent de nivelul pe care il are in ierarhia organizatiei. Rezultatele sondajului sunt totusi explicabile prin prisma faptului ca, in Romania, oamenii au un nivel de asertivitate mai scazut decat in alte tari si, din acest motiv, nu formuleaza cereri explicite pentru satisfacerea propriilor nevoi. Practic, ei nu indraznesc sa ceara, ci se asteapta ca managerul direct sa sesizeze si sa propuna o astfel de solutie", sustine  Andreea Popa, trainer si master coach Ascendis.

In practica, exista doua categorii de persoane care beneficiaza de programe de coaching: cele care solicita singure inscrierea intr-un astfel de program si cele inscrise de catre managerul direct sau de un sponsor din cadrul companiei.

In ceea ce priveste perioada in care sesiunile de coaching ar trebui sa genereze rezultate, datele cercetarii arata ca majoritatea celor intervievati indica un interval intre doua si sase luni ca fiind perioada dupa care se asteapta sa aiba rezultatele urmarite in programul de dezvoltare, frecventa optima fiind in viziunea lor de o intalnire la una sau doua saptamani.

La intrebarile din studiul despre coaching au raspuns peste 700 de angajati din mai mult de 90 de companii din Romania, in cadrul unei cercetari realizate de compania de training Ascendis timp de sase luni, in perioada mai-octombrie 2016.

Ascendis ofera training si consultanta in domeniul dezvoltarii profesionale si are linii de business in arii precum training, coaching, consultanta, teambuilding, e-learning, certificari HR si LSS, limbi strainesi well-being. Ascendis are in prezent o echipa de 67 de consultanti si facilitatori si un portofoliu de peste 160 de clienti constanti
Parallax

Vizualizari
89
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri