Raluca Abrihan

IMM-urile europene vor sa creasca prin export. Care sunt tarile cu cei mai multi exportatori

Imagine principala
IMM-urile europene vor sa creasca prin export. Care sunt tarile cu cei mai multi exportatori
Companiile mici si mijlocii din Europa estimeaza afaceri in crestere in 2016, pe fondul extinderii activitatii de export in industrii precum: auto, ingrijire a sanatatii, high-tech, industrii si retail, influentate  si de rata tot mai mare de adoptie a comertului online, arata un studiu realizat de UPS.

Germania este tara europeana cu cel mai mare numar de IMM-uri cu activitate de export, potrivit "European SME Exporting Insights Study 2015", cu peste 120.000 de companii incluse, cu toate ca Franta, Italia si Marea Britanie sunt, de asemenea, mari exportatori. Pentru fiecare tara, exista preferinte clare pentru anumite destinatii de export, cu toate ca acestea se extind treptat.

In general, cea mai mare piata non-europeana pentru export, dupa SUA, este Asia, urmata de Africa si Orientul Mijlociu.

China ramane o destinatie nesemnificativa de export, doar 11% dintre companii exporta acolo.

Majoritatea companiilor mici si mijlocii din Europa au inceput activitatea de export la cererea clientilor - reprezentantii companiilor din Belgia, Franta, Germania si Marea Britanie afirma ca acesta a fost principalul driver. Acest factor se regaseste in top trei argumente pentru IMM-urile din Europa , cu exceptia companiilor din Italia, sa intre pe piete noi, mai arata studiul citat.

Importanta exporturilor este in crestere in randul comaniilor europene mici si mijlocii, cat si la nivelul intregii piete. Astfel, in ultimii trei ani, 49% dintre IMM-urile cu activitate la export au raportat o crestere a cifrei de afaceri. Pe masura ce exportatorii adopta noi tehnologii, activitatea de export a IMM-urilor se maturizeaza si se pregateste pentru cresteri, companiile cautand modalitati inovatoare de a face afaceri. Aceste tendinte vor fi actuale si mai departe anul viitor, potrivit "European SME Exporting Insights Study 2015".

Increderea IMM-urilor din Europa cu privire la activitatea lor de export se imbunatateste, 90% estimand consolidari sau crestere. Companiile asociaza activitatea de export cu o crestere mai mare a veniturilor totale. De asemenea, cercetarea mai arata ca exista o tendinta accelerata de adoptie a comertului online in randul IMM-urilor din Europa.

Analiza a sondat 10,717 proprietari si manageri de IMM-uri si s-a desfasurat intre 15 iunie - 7 august 2015 in Belgia (1,298), Franta (2.133), Germania (1.745), Italia (1.949), Tarile de Jos (1.087), Polonia (1.040) si Marea Britanie (1.101).
Parallax

Vizualizari
37
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri