Mihai Ivascu

Top 10 cele mai valoroase startup-uri din lume

Imagine principala
Top 10 cele mai valoroase startup-uri din lume
Surprinzator sau nu, nici un startup european nu intra in topul celor mai valoroase startup-uri de pe planeta, sapte dintre acestea au
fost infiintate in Statele Unite, doua au luat nastere pe continentul
asiatic si un altul in India. Jumatate din acest club select al celor
mai bine cotate afaceri in curs de dezvoltare activeaza in domeniu de
internet consumer, rezulta din analiza unui top realizat de publicatia
americana Wall Street Journal.
Start-up Cafe iti prezinta care sunt cele
mai valoroase startup-uri ale momentului din intreaga lume.





sursa foto: Captura uber.com

1. UBER (SUA) – 51 miliarde de dolari

Uber
este cel mai bine cotat start-up al momentului din intreaga lume, fiind
evaluat la 51 de miliarde de dolari. Compania a fost fondata in 2009
atunci cand actualul CEO al companiei, Travis Kalanick, si Garret Camp
au dezvoltat o aplicatie care conecteaza pasagerii cu soferii unor
masini dispusi sa ofere servicii de transport contracost.
Primii oameni
care au avut ocazia sa incerce aplicatia au fost locuitorii orasului
american San Francisco, care au indragit imediat serviciul. La cinci ani
de la lansarea oficiala, aplicatia Uber poate fi utilizata in nu mai
putin de 63 de tari din intreaga lume, serviciul fiind disponibil in
peste 270 de orase. Din luna februarie, aplicatia poate fi folosita si
in Bucuresti, serviciul fiind foarte bine primit de tinerii romani.
De-a
lungul timpului, Uber a fost intens criticata din cauza ca se lanseaza
in multe orase din lume fara a acorda atentie legislatiei in domeniul
taximetriei. Si aceasta nu este cea mai mare problema a Uber. Cel mai
grav incident in care compania a fost implicata a avut loc in India,
unde un sofer al companiei a violat o clienta.
Serviciul a fost interzis in mai multe orase din Statele Unite, Europa si in anumite regiuni din China, India si Tailanda.
Cu toate acestea, in ultimele 8 luni ale anului in curs valoarea Uber a crescut cu 10 miliarde de dolari.


sursa foto: Captura mi.com


2. Xiaomi (ASIA) – 46 miliarde de dolari

Xiaomi
a devenit in doar 4 ani de la lansare cel mai mare furnizor de
telefoane mobile inteligente din China. De altfel, in decembrie 2014
compania isi adjudeca titlul de cel mai valoros startup din lume, fiind
detronat de Uber in luna iulie 2015, potrivit ultimelor estimari.
Personalitatea
fondatorului si CEO-ului companiei Lei Jun a contribuit substantial la
cresterea  popularitatii companiei prin imprumutarea esteticii de
prezentare a produselor de la regretatul co-fondator al companiei Apple,
Steve Jobs.
“Tehnologia de ultima ora nu trebuie sa coste o avere”,
acesta este propozitia cheie dupa care s-a ghitat in afaceri Lei Jun,
principiu pe care il gasim si in descrierea companiei de pe site-ul
oficial.  
Xiaomi ofera dispozitive mobile inteligente care
inglobeaza specificatii software si hardware comparabile cu cele ale
producatorilor de top, insa pretul de vanzare al produselor este mult
mai mic.  
In plus, compania si-a construit o reputatie buna printre
utilizatori deoarece si-a creat un obicei din a actualiza interfata
software cu care sunt echipate dispozitivele tinand cont de sugestiile
cumparatorilor venite pe retele de socializare.



sursa foto: Captura airbnb.com


3. Airbnb (SUA) – 25,5 miliarde de dolari
In
octombrie 2007, Brian Chesky si Joe Gebbia si-au inchiriat apartamentul
lor din San Fracisco pentru o singura noapte unor straini.  Aceasta
experienta i-a facut pe cei doi sa-l contacteze pe Nathan Blecharczyk,
care i-a ajutat sa creeze o platforma online care conecteaza propietarii
de imobile cu pasionatii de calatori in cautare de cazare ieftina. 
Potrivit airbnb.com,  incepand cu luna august a anului 2008 prin
intermediul platformei peste 60 de milioane de utilizatori au reusit sa
isi gaseasca o gazda in peste 34 de mii de orase din mai mult de 190 de
tari.
Aplicatia nu este vazuta cu ochi buni de hotelieri. O coalitie a
grupurilor hoteliere incearca acum sa opreasca expansiunea startup-ului
aducand ca principale argumente siguranta publicului, incalcarea unor
reglementari din anumite zone rezidentiale si posibila lichidare a
ofertelor de inchiriere pe termen lung.
Valoarea estimata a companiei a crescut cu 255% din ianuarie pana in iulie, cand a fost facuta ultima estimare.



sursa foto:palantir.com

4. Palantir (SUA) – 20 de miliarde dolari
Palantir
este o companie americana specializata in analizarea, interpretarea si
reprezentarea legaturilor dintre informatii. Si cand spunem informatii
va puteti gandi la numerele de telefon, adrese de email, conturi
bancare, numere de masina si orice alte pachete de date de acest tip.
Bazele tehnologiei pe care o foloseste compania au fost puse in anii
2000 la Pay Pal, o platforma de plati online, unde inginerii foloseau
analiza link-urilor web pentru a descoperi modul in care reteua era
fraudata. Directorii Paypal Joe Lonsdale si Peter Thiel au fondat in
2004 compania alaturi de Alexander Karp, actualul si singurul director
executiv al Palantir.
Din 2009, guvernul american a incheiat
contracte cu producatorul de software in valoare de 215 milioane de
dolari, potrivit usaspending.gov, printre clientii companiei
numarandu-se: CIA, FBI, NSA, Homeland Security si Departamentul de
Aparare al guvernului Statelor Unite. Compania a ajutat la punerea sub
acuzare a lui Bernie Madoff (cunoscut ca cel mai mare escroc de bursa
din istorie) si la gasirea fostului lider al al-Qaida Osama bin Laden.
Palantir
a fost acuzata de mai multe organizatii care militeaza pentru apararea
drepturilor si libertatilor fundamentale ca ajuta la creearea unei
societati monitorizate in mod excesiv, in care datele tuturor sunt
folosite in numele prinderii infractorilor.



sursa foto: Captura Google Play

5. Snapchat (SUA) – 16 miliarde de dolari
Snapchat
a intrat in atentia publicului in 2013 dupa ce Evan Spiegel (CEO si
co-fondator), un tanar de 23 de ani la momentul respectiv, a refuzat o
oferta de achizitie de peste 3 miliarde de dolari din partea Facebook.
Spiegel a refuzat oferta gigantului american in conditiile in care nu
avea nici un fel de experienta in conducerea unei companii, model de
business sau venituri de pe urma Snapchat.  Tanarul a renuntat la a mai
urma cursurile Universitatii Stanford pentru a se concentra pe
dezvoltarea aplicatiei Snapachat, dupa ce intr-o seara un prieten i-a
spus acestuia ca si-ar fi dorit ca anumite mesaje sa nu le fi trimis
niciodata. Astfel, a luat nastare o aplicatie care permite trimiterea de
mesaje cu o perioada scurta de viata, setata initial de catre
expeditor.
Potrivit ultimelor statistici publicate de 
expandedramblings.com, Snapchat are aproximativ 100 de milioane de
utilizatori activi zilnic care distribuie 8.795 de fotografi pe secunda.
In 2014, compania a raportat venituri de 3 milioane de dolari, o suma
modesta in comparatie cu veniturile estimate pentru anul acesta.
Financial Times anunta ca Spapchat ar putea atinge in 2015 venituri de
100 de milioane de dolari.
Snapchat a primit o lovitura de imagine
la sfarsitul lunii mai 2014, dupa ce o serie de email-uri scrise de
CEO-ul companiei in timpul facultatii au fost date publicitatii.
Email-urile erau destinate unor colegi pe care Spiegel ii incuraja sa
ofere alcool unor colege pentru a le “convinge” sa faca sex cu el si cu
prietenii acestuia.  La cateva zile dupa izbucnirea scandalului Spiegel
si-a cerut scuze public, scrie CNN.



sursa foto: wsj.net


6. Didi Kuaidi (ASIA) – 16 miliarde de dolari
Didi
Dache si Kuaidi Dache, doua dintre cele mai mari aplicatii de taxi din
China, au hotarat sa fuzioneze in februarie, creeand astfel un jucator
dominant pe piata locala.  Didi Kuaidi, compania rezultata in urma
fiziunii, a reusit sa atraga in luna iulie finantare in valoare de 2
miliarde dolari, stabilind astfel un nou record in materie de finantare
pe piata startup-urilor din China. Capitalul strans va ajuta compania in
lupta cu principalul competitor Uber Technologies, care a pornit o
strangere de fonduri pentru agentia subsidiara care opereaza pe
continentul asiatic. De altfel, ambele companii cheltuie sume uriase in
razboiul pentru atragerea de noi calatori si soferi in aceasta parte de
lume.
Chiar daca cele doua companii au fuzionat, ele continua sa opereze individual.
In
aceasta luna, Didi Kuaidi a intrat in posesia primei licente oficiale
de operare a unui serviciu de taxi privat prin intermediul internetului,
punandu-si principalul competitor Uber in offsaid, informeaza
business-standard.com. Raspunsul Uber nu s-a lasat asteptat. La scurt
timp, americanii au investit aproape un miliard de dolari pentru a-si
deschide o subsidiara in zona libera de schimb a Shanghaiului, facand
astfel primul pas pentru intrarea in legalitate.




sursa foto: Captura flipkart.com

Nota: Evolutia Didi Kuaidi s-a bazat pe o finantare in valoare totala de 4 miliarde de dolari, in timp ce Snapchat i-a ajuns pe asiatici din urma la capitolul valoare estimata avand la dispozitie de patru ori mai putini bani pentru dezvoltare, circa 1 miliard de dolari.

7. Flipkart (INDIA) – 15 miliarde de dolari

In
ciuda coincidentei de nume, Sachin si Binny Bansal, nu au nicio
legatura de rudenie, insa impreuna au reusit sa puna bazele celei mai
mare companii de retail din India, folosindu-se de
economiile facute in timp ce lucrau in capitala statului Karnataka,
Bangalore, la o subsidiara a gigantului american Amazon.
Cei doi
antreprenori au urmarit o traiectorie de business asemenatoare cu cea a
Amazon, pornind prin vanzarea de carti online, datorita pretului scazut
si a efectului minimal al daunelor cauzate de transportul pe mare.
Urmatorul pas a fost vanzarea de electronice ca mai apoi sa isi
transforme magazinul online intr-o platforma de la care firmele mici si
mari achizitioneaza produse pentru a le revinde.
Flipkart a urmat modelul Amazon si, in 2013, a inceput sa vanda tablete electronice si alte gadgeturi portabile sub marca propie.
Cea
mai mare provocare a Flipkart este chiar piata in care isi desfasoara
activitatea. De cand a devenit un mare retailer in India, pierde bani in
fiecare zi din cauza vanzarii de produse sub pretul de cumparare. O
alta problema majora a venit odata cu implementarea sistemului de
livrari la domiciliu in orasele mai mici, deoarece livratorii inapoiaza
doar o mica parte a banilor primiti in schimbul produselor de
consumatori.
Flipkart a avut parte si de doua esecuri in materie de
management, unul venit odata cu lansarea neinspirata a unui serviciu de
muzica si un altul prin creearea propriului serviciu de plata, care a
fost restras de piata fara a oferi vreo explicatie. De asemenea,
compania se lupta sa isi pastreze suprematia pe piata din India cu
Amazon si SnapDeal.com, un retailer local.
La sfarsitul anului 2015,
retailerul indian avea 22 de milioane de utilizatori inregistrati si
gazduia 3.000 de comerciati care vand milioane de produse. Potrivit
business-standard.com, compania urmareste ca anul acesta sa isi dubleze
vanzarile, tintind spre suma de 8 milioane de dolari.



sursa foto: Captura spacex.com

8. SpaceX (SUA) – 12 miliarde de dolari
Space
Exploration Technologies Corporation sau SpaceX este o companie din
Statele Unite ale Americii specializata in proiectarea, realizarea si
dezvoltarea de vehicule spatiale  partial sau total refolosibile.
Startup-ul a fost fondat in 2002 de catre antreprenorul Elon Musk, unul
dintre cofondatorii Paypal.  Musk a riscat o mare parte din averea sa
personala pentru infiintarea acestei companii, luand in considerare ca
primele trei incercari de lansare a unui vehicul cosmic proiectat de
SpaceX s-au dovedit a fi un esec.
Compania a fost prima entitate
privata care a lansat o nava spatiala pe orbita si care a livrat provizii
pentru Statia Spatiala Internationala. Pentru a lansa unele rachete
compania a cheltuit 70 de milioane de dolari, ceea ce inseamna
aproximativ jumatate din suma cheltuita de Air Force pentru lansarea
unor vehicule spatiale de tip Boeing-Lockhead. Oficialii Space X sustin
ca startup-ul a inregistrat un cash-flow pozitiv pentru un numar de ani.

Compania este presata de provocari imense pentru a satisface
asteptarile. Space X pregateste o racheta mai puternica si doreste sa
accelereze tempoul de lansare al vehiculelor aerospatiale pana la o
racheta pe luna. Wall Street Journal sustine ca majoritatea banilor
pentru finantarea acestor proiecte indraznete vin de la gigantul Google,
care ar fi interesat de folosirea satelitilor pentru a oferi servicii
de internet ieftine in intreaga lume.


sursa foto: Captura pinterest.com


9.Pinterest (SUA) – 11 miliarde de dolari
In
copilarie Ben Silbermann iubea sa colectioneze diverse obiecte sau
vietati; de la gandaci pana la stampile. In 2010, acest hobby l-a
inspirat sa creeze alaturi de Evan Sharp, creierul creativ din spatele
designului serviciului, si Paul Sciarr  Pinterest, o platforma online care
ofera fiecarui utilizator o tabla virtuala pe care pot fi atasate sau
“pin-uite” imagini, linkuri, videoclipuri si multe altele.
La inceput
investitorii nu s-au inghesuit sa sustina conceptul de colectare a
imaginilor deoarece parea un pas inapoi raportat la trendul setat de
platformele  de comunicare in timp real, precum Twitter si Facebook.
Serviciul
a devenit popular in primele luni de la lansare mai intai printre
artistii multimedia, iar mai tarziu a inceput sa fie utilizat de catre
decoratorii de interior, gospodine si tinere mirese.
In 2012, fara a
oferi foarte multe explicatii publice pentru decizia sa, Paul Sciarra
decide sa se retraga de la conducerea companiei.
Platforma
gazduieste peste 30 de miliarde de obiecte unice colectate (pin-uri
unice), iar numarul acestora de dubleaza la fiecare 9 luni. Pinterest
este folosit si de marile reviste, cum ar fi Elle sau de marii
retaileri, precum TechCorp, care si-au creat propriile colectii, pentru a
obtine trafic pe propriile site-uri.
Ben Silbermann si Evan Sharp conduc in acest moment unul dintre startup-urile care inregistreaza o crestere rapida.
Site-ul
condus de Ben Silbermann a fost vizitat in luna ianuari a.c de 78.8
milioane de vizitatori unici din Statele Unite, inregistrand o crestere
cu 37% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Tot in ianuarie,
compania a inregistrat pentru prima data venituri, dupa ce si-a deschis
programul de advertising.
Analistii de la Wedbush Securities estimeaza ca Pinterest ar putea genera in 2016 venituri de peste 500 de milioane de dolari.



sursa foto: Captura dropbox.com


10. Dropbox (SUA) – 10 miliarde de dolari
Drew
Houston a inceput dezvoltarea platformei de gazduire a fisierelor
Dropbox in timpul unei calatorii cu autobuzul. Frustrat deoarece uitase
un stick de memorie care continea un fisier important, absolventul
prestigioasei universitatii americane MIT si-a dat seama cat de
folositor ar fi un serviciu prin care oamenii sa isi poata accesa
documentele de oriunde.
Houston si-a prezentat ideea in cadrul unui
incubator pentru startup-uri, unde l-a cunoscut pe programatorul
“minune” Arash Ferdowski cu care a facut echipa si astfel a obtinut
finantare pentru proiectul sau. Serviciul a crescut rapid datorita
programului de afiliere, prin care utilizatorii sunt recompensati cu
spatiu de stocare pentru a-si convinge prietenii sa foloseasca
platforma.
Gigantii pietei IT (Microsoft, Google, Apple etc.) se
folosesc de resursele financiare pe care le au la dispozitie pentru a
stopa ascensiunea Dropbox prin oferirea propriilor servicii de gazduire a
fisierelor la preturi mai mici.
Din 2012 numarul de utilizatori al
companiei s-a triplat, Dropbox gazduind in 2015 fisierele a peste 300 de
milioane de utilizatori, potrivit businessinsider.com.
Parallax

Vizualizari
359
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
Greseli 1-5 Articol ce ar putea fi interesant, dar cu prea multe greseli ce arata ca a fost scris in graba si nu a fost nici macar recitit inainte de publicare.2. Xiaomi"Personalitatea fondatorul si CEO-ul companiei..." in loc de "Personalitatea fondatorului si CEO-ului companiei..."3. Airbnb"care ia ajutat" in loc de "care i-a ajutat""conecteaza propietarii de imobile cu pasionatii de calatori" . Hmmm, cred ca "pasionatii de calatori" abia asteapta sa mai prinda cate un calator pe la colt de strada."Aplicatia nu este vazut cu ochi buni" in loc de "Aplicatia nu este vazuta cu ochi buni""inchiriere pe termn lung" in loc de "inchiriere pe termen lung"4. Palantir"modul in care reteua era fraudata" in loc de "modul in care reteaua era fraudata""Directorii Paypal Joe Lonsdale si Peter Thief" Saracul Peter Thiel, nu cred ca merita sa-l numiti "hot"5. SnapchatNumele co-fondatorului Evan Spiegel este scris gresit (Spiegal) de patru ori."distribuie 8.795 de fotografi pe secunda." Ma intreb cum poate aplicatia sa distribuie 8.795 de persoane pasionate de fotografie pe secunda?
poza de profil
Greseli 6-10 6. Didi Kuaidi"jucator dominat pe piata locala" in loc de "jucator dominant pe piata locala"7. Flipkart"sa vanda table si alte gadgeturi portabile" Ma cam indoiesc ca Flipkart a inceput sa vanda table. Poate tablete electronice.“lupta sa isi pastreze suprematia pe piata din India cu Amazon si ShapDeal.com..." Competitorul cu care lupta Flipkart este Snapdeal.com8. SpaceX"a lirat provizii" in loc de "a livrat provizii"9. PinterestNumele co-fondatorului Ben Silbermann este scris gresit (Sibermann) de trei ori."creierul creativ din spatele designul serviciului" Expresia "creierul creativ" e putin fortata. Ori spui ca omul este "creierul din spatele designului" sau " omul creativ din spatele designului". Traducerea din engleza are nevoie si de adaptare pentru a obtine un articol bun in limba romana. Banuiesc ca ati remarcat si cuvantul "designul" care in articol ar trebui sa fie "designului"Numele lui Paul Sciarra este scris gresit (Sciarr) de doua ori."tabla virtual pe care pot" in loc de "tabla virtuala pe care pot""artistii multmedia" in loc de "artistii multimedia""inregistreaza o crestere rapid" in loc de "inregistreaza o crestere rapida"10. DropboxNumele co-fondatorului Drew Houston este scris gresit (Housten) de doua ori."oamenii sa isi poate accesa documentele de oriunnde" in loc de “oamenii sa isi poata accesa documentele de oriunde"

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri