O firma din Brasov spala cearsafurile si prosoapele din hoteluri si tine evidenta numarului de spalari cu ajutorul unor microcipuri, pentru o utilizare optima a textilelor. Astfel, hotelurile economisesc bani, iar spalatoria brasoveana castiga din aceste economii, potrivit unui material de prezentare a afacerii, oferit de Innovation Norway, agentia statului norvegian care a finantat afacerea romaneasca. Firma brasoveana Promar Textil SRL, impreuna cu un partener norvegian, a primit o finantare de 1,2 milioane de euro de la Guvernul Norvegiei, cu care a dezvoltat un sistem inovator de spalare a lenjeriei, halatelor si prosoapelor pentru hoteluri sau restaurante.
Proiectul in valoare totala de 2,3 milioane de euro (restul de bani fiind asigurati de beneficiari), a fost prezentat, marti, la Ambasada Norvegiei la Bucuresti, de
Innovation Norway, mecanismul norvegian de finantare a inovatiei.
Modelul de business al firmei brasovene este unul interesant:
- Inca din 1994 firma privata produce textile, la inceput ca o afacere de familie, cu aparatura rudementara, dupa cum marturiseste pe site-ul sau, insa ulterior s-a modernizat.
- Odata cu modernizarea si marirea productiei, firma oferea lenjerii si prosoape profesionale pentru hoteluri si restaurante.
- Asa a ajuns sa dezvolte un business din servicii integrate pentru hoteluri: inchiriaza lenjerii si prospape si asigura spalarea profesionala si livrarea continua a acestora, prin spalatoria Kromatic, parte a businessului brasovean.
Cum face bani firma din afacerea aceasta? Cheia sta in numarul de clienti care pot folosi un cearsaf sau un prospop la hotel.
Potrivit materialului de prezentare a businessului, de la Innovation Norway, un prosop sau un cearsaf din bumbac, de la hotel, suporta cam 150 de spalari. Or, daca un astfel de articol textil este spalat , sa spunem, de numai 72 de ori, hotelul pierde bani. Numai ca, prin investitia cu fondurile norvegiene, firma brasoveana a pus microcipuri in aceste textile, astfel incat fiecare cearsaf si ficare prosop poarta permanent informatii cum ar fi numarul de spalari pe care le-a suportat si hotelul din care provine. "Microcipurile mai aduc un mare beneficiu: permit recuperarea prosoapelor, de exemplu, pe care turistii le iau ca amintire din hoteluri", se mai arata in prezentarea de la Ambasada Norvegiei. In anul 2015, SC Promar Textil SRL a avut venituri nete de 18,2 milioane lei si profit de 1 milion de lei, conform datelor de la Ministerul Finantelor. Numarul mediu de angajati a fost de 221 in anul 2015.
Din 2013 pana in 2016, 50 de firme si organizatii non-guvernamentale romanesti au primit
fonduri norvegiene in valoare totala de 26 de milioane de euro, pentru afaceri si proiecte inovatoare, a informat Ambasada Norvegiei.
In cadrul proiectelor, finantarea norvegiana a fost de 40-60%, restul fiind asigurat de beneficiari.