Andreea Vraja

​Idee de afacere. Atelier de tamplarie cu 50.000 de euro, fonduri europene. Profitul estimat

Imagine principala
​Idee de afacere. Atelier de tamplarie cu 50.000 de euro, fonduri europene. Profitul estimat
​Romanii vor putea accesa si anul acesta cei 50.000-70.000 de euro, din Programul National de Dezvoltare Rurala (PNDR), destinati afacerilor non-agricole din meiul rural. Asociatia Consultantilor din Romania pentru Accesarea Fondurilor Europene (ACRAFE) si StartupCafe va prezinta o noua idee de afacere schitata de consultantul Andreea Vraja - de la ferastraul circular pana la cartile de vizita.

Atelierul de tamplarie este una dintre afacerile frecvente propuse de romani pentru Submasura 6.2 din PNDR, in sesiunea din anul 2015. In aceasta linie de finantare, care se va deschide si in 2016, investitiile trebuie facute in mediul rural, iar acest gen de afacere pare sa se plieze bine pe aceasta piata, atat in privinta clientilor, cat si a fortei de munca.

Potrivit schemei in 8 puncte realizate de Andreea Vraja, de la societatea de consultanta Ciswork, membra ACRAFE, o afacere in domeniul taplariei si dulgheriei ar putea fi realizata astfel:


1. Identificarea afacerii

Lucrari de tamplarie si dulgherie

2.Necesarul de finantare


Valoarea totala a proiectului este de 50.000 Euro (222.000 Lei)

3. Sursa de finantare nerambursabila potrivita


SUBMASURA 6.2.- Sprijin pentru infiintare de activitati neagricole in zone rurale (100% finantare nerambursabila, 70% in avans). StartupCafe a scris AICI mai multe despre modul in care se va derula in anul 2016 aceasta linie de finantare.

4. Necesarul de active


Investitiile din cadrul proiectului presupun echiparea si dotarea corespunzatoare pentru realizarea lucrarilor de tamplarie si dulgherie:

  • 1. Circular cu masa- 2 buc
  • 2. Fierastrau vertical- 2 buc
  • 3. Masini de gaurit si insurubat cu acumulator- 3 buc
  • 4. Fierastrau alternativ pentru lemn si metal- 2 buc
  • 5. Polizor unghiular mic- 1 buc
  • 6. Polizor unghiular mare- 1 buc
  • 7. Ciocan rotopercutor- 1 buc
  • 8. Rola curent- 3 buc
  • 9. Boloboc mare (nivela mare)- 3 buc
  • 10. Boloboc mic (nicela mica)- 3 buc
  • 11. Masina de sudat profile- 1 buc
  • 12. Masina bavorat automata- 1 buc
  • 13. Pantograf portabil- 1 buc
  • 14. Masina de frezat montanti- 1 buc
  • 15. Masina de taiat baghete- 1 buc
  • 16. Set scule consumabile- (suruburi, set surubelnite, set burghie fier, set panze fierastrau vertical, set panze polizor mare, set panze polizor mic, set panze fierastrau alternativ, set burghie sds, spuma, silicon)
  • 17. Echipament de lucru (Salopeta/bocanci/tricouri )- 12 buc
  • 18. Laptop - 2 buc
  • 19. Imprimanta  - 1 bucata
  • 20. Birou showroom- 1 buc
  • 21. Scaune showroom- 4 buc
  • 22. Materie prima
  • 23. Carti de vizita
  • 24. Pliante/Flyere

5. Personal necesar

  • Consiliere clienti, aprovizionare cu material de constructii, executare lucrari- 1 persoana
  • Tamplar- 1 persoana
  • Dulgher- 1 persoana

6. Perioada estimata pana cand investitia poate ajunge la profit


Dupa achizitia echipamentelor pentru activitatea executare lucrari de tamplarie si dulgherie, in primul an, se vor realiza urmatoarele venituri:

  • Produse de tamplarie din PVC- 55.125 Lei
  • Servicii de proiectare, executie la comanda si montare- 39.375 Lei
  • Tamplarie din aluminiu- 15.750 Lei
  • Accesorii pentru ferestre (glafuri din PVC si aluminiu, plase de insecte, jaluzele verticale si orizontale, rulouri)- 47.250 Lei

Total venituri an I: 157.500 Lei

7. Profit estimat


Cheltuieli:    

  • Materie prima- 0 Lei
  • Materiale auxiliare- 11.326 Lei
  • Manopera directa (salarii + taxe si contributii sociale)- 46.000 Lei
  • Energie, alte utilitati- 4.800 Lei
  • Alte cheluieli directe- 2.500 Lei
  • Cheltuieli de productie indirecte (ex. Publicitate, calificare ,etc)- 3.000 Lei
  • Cheltuieli de birou/Secretariat- 3.500 Lei
  • Cheltuieli de transport (transport intern, manipularea produselor in cadrul activitatii si cu ce forte se realizeaza)- 3.000 Lei
  • Cheltuieli de protectia muncii si a mediului- 1.200 Lei
  • Alte cheltuieli indirecte- 10.000 Lei

Total cheltuieli: 85.326 Lei;

Profit estimat:    72.174 Lei.


8. Amortizarea investitiei


Suma de 13.750 Lei reprezinta amortizarea anuala a mijloacelor fixe achizitionate prin proiect.

Duratele normale de functionare ale activelor au fost preluate din Hotararea Guvernului nr. 2139/2004 privind clasificarea si duratele normale de functionare ale activelor fixe.

Resurse utile:

Contacteaz-o AICI pe Andreea Vraja, Expert Accesare Fonduri Structurale si de Coeziune Europene Ciswork.

Facebook Ciswork.

Lista consultanti membri ACRAFE

Pagina de internet a Agentiei pentru Finanarea Investitiilor Rurale, de unde se cer banii europeni din sumbasura 6.2 PNDR

Citeste si alte idei de afaceri:

Idei de afaceri: Pensiune agro-turistica pe fonduri europene 2016. Pasii necesari si profitul asteptat

​Idei de afaceri: Fabricuta de peleti, pe fonduri europene. Ce rata de profit poate avea

Idei de afaceri : Hainute pentru copii. De unde iei banii si ce profit poti face

Parallax

Vizualizari
19332
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
D-nei Andreea Vrajea Stimata doamna,nu stiu de unde ati preluat anumite sume si valori, dar cred ca sunteti rupta de realitatea existenta pe piata, adica:1) Tamplarie PVC 55.125 Lei, la un curs de 4,5 lei/€, cam 10.200 €+TVA, iar 1 mp este 60 €+TVA, deci in total circa 170 mp (cam 100 de ferestre)2) Tamplarie Aluminiu 15.750 Lei, la un curs de 4,5 lei/€, cam 3.000 €+TVA, iar 1 mp este 90 €+TVA, deci in total circa 34 mp (cam 20 de ferestre)3) Servicii 39.375 Lei, la un curs de 4,5 lei/€, cam 7.300 €+TVA, pentru cei 204 mp tamplarie PVC si aluminiu, cam 36 €/mp+TVA, dar pretul pietei nu este mai mult de 20 €/mp+TVA (se pot incasa din aceste activitati doar 4.080 €, nu 7.300 €, +TVA). O eroare cam mare, deja un minus de 3.220 €+TVA.4. Accesorii pentru ferestre 47.250 Lei, la un curs de 4,5 lei/€, cam 8.750 €+TVA, pentru cei 204 mp tamplarie PVC si aluminiu, cam 43 €/mp+TVA, asta presupunand ca toti cei care au achizitionat tamplarie din PVC si aluminiu isi vor dori si permite si extra-optiuni, avand in vedere veniturile mici ale locuitorilor din zona rurala.5. La cheltuieli mentionati Manopera directa 46.000 Lei, adica 3.834 lei/luna si revin 1.278 lei fiecarui dintre cei 3 angajati (se deduc impozitele si taxele, cam 65%, adica daca pentru 1.050 lei minim brut, angajatul primeste 785 lei net, iar angajatorul mai plateste catre stat inca 242 lei, deci in total statul ia 507 lei, pentru cei 785 lei net), in cazul nostru va primi cam 775 lei net (sub 785 lei). Pai cine vine sa lucreze pe un asemenea salariu, avand si calificare de tamplar si/sau dulgher ?6. Mentionati ca s-ar putea realiza un profit de 72.174 lei, cam 16.040 €, la un curs de 4,5 lei/€, dar fara sa scadem cei 3.220 € evidentiati la punctul 3 si impozitele (asta presupunand ca celelalte venituri si cheltuieli estimate de catre dvs. sunt reale, cu toate ca ma indoiesc, mai ales ca materia pima are trecuta la cheltuieli 0). Daca aveti timp, astept un raspuns documentat si conform cu realitatile pietei.
poza de profil
... am primit raspunsul din partea Ciswork ... Mi-am permis sa deranjez si compania Ciswork, trimitand pe e-mail acelasi comentariu ca cel de pe acest site.Iata si raspunsul primit:” Buna ziua domnule Stefan,Multumim pentru observatii. In ceea ce priveste sumele si valorile, acestea sunt preluate de la client.Mentionam faptul ca, o singura persoana este angajata cu norma intreaga iar cheltuielile trecute cu 0 LEI sunt cheltuieli eligibile in proiect.Multumim pentru timpul acordat, o zi frumoasa in continuare!--Cu deosebita consideratie,CisworkTel: 0356.829.866 0356.829.867Fax: 0356.829.865E-mail: office@ciswork.roStr. Lucian Blaga, nr.1, Et.1, Cam. 1, Timisoarahttp://www.ciswork-invest.ro/fonduri-nerambursabile/”Terifiant...Nu este indicat niciunde in calculele prezentate de d-na Andreea Vrajea ca unele dintre costuri sunt eligibile, si chiar asa de ar fi, un profit de 16.000€ la un capital investit de 50.000€, inseamna 32% cota de profit, adica prea frumos sa fie adevarat.Spuneti apoi ca o singura persoana este angajata cu norma intreaga, adica care dintre cele trei, consultantul, tamparul sau dulgerul?Cum doriti sa indicati prin planul dumneavoastra de afacere ca implicarea intr-o asemenea activitate sustine conversia persoanelor din zonele rurale spre activitati care se desfasoara in afara ariei agricole, cand la o singura companie exista angajata doar o singura persoana cu norma intreaga, restul fiind part-time?Pai este frumos sa atragem acele fonduri de cate 50.000€ si sa deschidem ceva firme, iar dupa cateva luni sau cel mult un an sa le declaram falimentare si sa le inchidem?Sau poate asta este si reteta, se atrag fonduri, se dau spre consum si apoi nu ne mai intereseaza, dam vina pe managementul firmelor ca nu au stiut sa gestioneze afacerea ?Finalul : fondurile au fost atrase, au fost directionate spre aplicanti, numarul persoanelor neangajate scade pentru cateva luni, apoi dupa ce banii se papa, reapar, deci n-am rezolvat nimic, dar am papat toate fondurie.

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri