Principala greseala pe care o fac startup-urile inainte de a se apuca sa lucreze la produsul lor - Idei si antreprenori - StartupCafe.ro
raluca.abrihann

Principala greseala pe care o fac startup-urile inainte de a se apuca sa lucreze la produsul lor

Imagine principala
Principala greseala pe care o fac startup-urile inainte de a se apuca sa lucreze la produsul lor
Primul lucru pe care ar trebui sa il faca orice startup care vine cu o idee de produs este sa puna pe o lista tot ceea ce vrea sa obtina cu produsul lui si care sunt specificatiile de baza ale acelui produs. Acesta trebuie sa fie primul pas pentru oricine are o idee de afacere, sustin fondatorii 9percent.club.

Proiectul 9percent.club a fost lansat la inceputul acestui an de Puiu Hrenciuc, project manager in cadrul Bitdefender si Victor Olaru, team leader la Bitdefender. Cei doi s-au gandit sa construiasca un startup care sa vina in ajutorul altor startup-uri, pe care sa le sprijine sa isi creasca produsul de la stadiu de idee la cel de produs minim viabil (MVP). Practic, 9percent.club functioneaza ca un pre-accelerator de business.

Ideea de a lansa acest proiect a aparut in momentul in care au observat ca sunt foarte multi cei care au o idee de business, nu au o experienta antreprenoriala in spate si nu reusesc sa isi duca ideea mai departe, pana la stadiul de produs, etapa necesara pentru a reusi sa atraga sprijinul unui incubator de afaceri sau al unui investitor.

“Dintre startup-urile cu care am discutat pana acum, nu am intalnit niciunul care sa aiba un document, o lista sub orice forma, cu specificatiile produsului lor”, explica Puiu Hrenciuc. El spune ca de cele mai multe ori cei care vor sa realizeze un produs au impresia ca este suficient sa aiba ei in mite acea lista de specificatii, mai ales ca de cele mai multe ori, pana sa ajunga intr-o varianta finala, proiectele suferea numeroase modificari.

Pasii esentiali pe care ii parcurg, in prima faza, startup-urile cu care colaboreaza:


  • realizarea unei liste cu ceea ce vor sa obtina cu produsu lor
  • stabilirea nevoilor fiecarui proiect in parte
  • stabilirea unor deadline-uri pentru pentru fiecare etapa de lucru

“Apoi, in functie de fiecare caz in parte, ii ajutam sa isi scrie specificatiile tehnice, sa dezvolte produsul, sa gaseasca parteneri, sa isi valideze produsul”, mai explica fondatorii  9percent.club.

Sunt bani pentru startup-uri, dar nu sunt proiecte suficient de bune care sa ii merite

“Sunt complet de acord cu ideea ca sunt destul de multi potentiali investitori la noi in tara, care sunt dispusi sa investeasca in startup-uri, dar n-au pe ce sa-si dea banii. Nici eu nu as da banii cuiva care vine la mine si nu imi prezinta nici macar o lista cu ceva ce poate sa faca produsul lui”, spune Puiu Hrenciuc.

De asemenea, el sustine ca sistemul educational de la noi pregateste specialisti buni in diferite domenii, mai ales pe zona de programare, dar nu ii invata pe tineri sa devina antreprenori. De aceea foarte multi nu reusesc sa isi transforme ideile lor in afaceri.

Cei doi fondatori privesc proiectul 9percent.club ca pe un startup. “Noi de fapt acum incercam sa validam o idee si anume ideea ca startup-urile au nevoie de consultanta pe partea tehnica si de dezoltare si ca probabil, la un moment dat, ele vor fi dispuse dat sa plateasca pentru acest lucru”.

Insa, pana sa ajunga sa poata monetiza acest startup, ei spun ca sunt doua lucruri importante pe care le castiga din acest proiect: “castigam din networking si din experienta - cel putin intelegem mai bine care sunt problemele startup-urilor. Iar, apoi,  pe viitor startup-uri pe care le sprijinim acum, dupa ce vor creste, s-ar putea sa apeleze din nou la serviciile noastre de consultanta”.
Vizualizari
89
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu