Lux part-time: Rochii Dolce& Gabbana, Blumarine, Lanvin, Gucci sau Bottega Veneta inchiriate pentru o seara cu 1000 lei - Idei si antreprenori - StartupCafe.ro
raluca.abrihann

Lux part-time: Rochii Dolce& Gabbana, Blumarine, Lanvin, Gucci sau Bottega Veneta inchiriate pentru o seara cu 1000 lei

Imagine principala
Lux part-time: Rochii Dolce& Gabbana, Blumarine, Lanvin, Gucci sau Bottega Veneta inchiriate pentru o seara cu 1000 lei
Iti doresti o rochie pe care nu ti-o poti permite? Inchiriaz-o. Este ideea pe care se bazeaza afacerea lansata, anul trecut, de antrepenorii romani, Daniel Penciuc si Dan Matei. Piata locala, in care activeaza serviciul de inchiriere de tinute de gala, fondat de cei doi, este una destul de dificila, in special din cauza faptului ca zona de fashion din Romania este inca dominata de produse ieftine si de proasta calitate, sustin acestia.

Cu o invesitie de circa 400.000 de euro, Daniel Penciuc si Dan Matei lansau anul trecut Dressbox, un serviciu de inchiriere de rochii de gala si bijuterii. Au construit o platforma online prin care pot fi inchiriate tinutele si, in acelasi timp, au deschis si un showroom in Bucuresti unde au expuse o parte dintre rochiile din colectie. Acesta se extinde pe o suprafata de peste 300 de metri patrati si este impartit in trei zone: showroom-ul propriu-zis, birouri si spatiu de depozitare.

Colectia Dressbox cuprinde peste 1.000 de rochii, a caror valoare de vanzare, in magazine, ar ajunge in total la peste 1 milion de euro, potrivit lui  Daniel Penciuc. Fondatorul mai precizeaza ca cele mai scumpe rochii pe care le detin sunt realizate de case de moda precum Dolce& Gabbana, Blumarine, Lanvin, Gucci sau Bottega Veneta. "Pretul acestora in magazine depaseste chiar si 5.000 de euro insa, in general, pretul de inchiriere nu este mai mare de 1.000 de lei", mai adauga el. Pretul de inchiriere, pentru tinutele ceva mai ieftine, incepe de la 150 de lei, iar media inchirierilor ajunge la circa 400 de lei.



Daniel Penciuc, fondator Dressbox


Penciuc a observat ca exista o cerere care creste constant pentru branduri americane premium, poate mai putin cunoscute in Romania. Pe aceasta lista se regasesc creatii de la renumite case de moda, cum ar fi Badgely Mischka sau de la designerul american de origine japoneza Tadashi Shoji, un preferat al lui Michelle Obama, sotia presedintelui Statelor Unite ale Americii.

De asemenea, firma inchiriaza si bijuterii. "Printre cele mai valoroase accesorii din colectia noastra se regasesc inele semnate Oscar de la Renta, bijuterii Rivka Friedman sau Keneth Jay Lane. Cel mai mare pret de inchiriere il au inele Oscar de la Renta, adica 99 de lei", explica fondatorul Dressbox.ro.

La inceput cumparau rochiile si accesoriile din magazinele de brand, de la distributori autorizati sau direct de la casele de moda. Insa, in ultima perioada, lucreaza direct cu casele de moda, deoarece nu mai sunt un business nou si pot negocia direct, mai spune Penciuc.

Cum functioneaza serviciul


Rochii si bijuteriile pot fi inchiriate direct din showroom sau prin intermediul platformei online. Daca clienta a facut comanda online, rochia ii este trimisa acasa, o poate proba si daca nu ii vine, poate solicita un alt produs. Rochiile pot fi inchiriate pentru o perioada de 4 zile, dupa care sunt returnate in showroom sau prin curier. Livrarea este gratuita doar pentru comenzile online de peste 300 de lei. Fondatorii Dressbox tin sa sublinieze ca nu este perceputa niciun fel de garantie, iar micile pete sau defecte pot fi trecute cu vederea. Totusi, daca hainele sunt returnate cu defecte mari, clientele vor trebui sa achite costul de croitor pentru reparatia rochiilor.

Pana acum nu s-a intamplat "sa uite" vreo clienta sa returneze produsele. In momentul inchirierii se semneaza un acord de inchiriere intre clienti si companie si nimeni n-a fost "curios" sa-si asume riscul penalitatilor, dupa cum marturiseste Penciuc.

"Profilul clientelor Dressbox este foarte divers, incepand de la varsta si evenimentele la care vor folosi tinutele pana la modul in care afla despre serviciile noastre. Avem cliente si de 17-18 ani, dar si doamne mature", spune reprezentantul serviciului de inchiriere.

Cat despre piata in care activeaza noua afacere, el sustine ca nu e una tocmai usora in special din cauza numarului mare de produse ieftine si de proasta calitate. Dar pana la urma, acest lucru face ca nisa careia se adreseaza Dressbox sa fie una clar conturata.

"La fel ca in alte tari, in piata de fashion din Romania este o competitie acerba. Din pacate, la noi este dominata de produse ieftine si de calitate indoielnica. De foarte multe ori, clientii vad o fotografie, care nu coincide cu produsul pe care il primesc ulterior acasa. Dar, in ultima vreme clientii sunt din ce in ce mai selectivi si exigenti, cand vine vorba de astfel de lucruri si taxeaza comerciantul respectiv fie prin review-uri negative fie, cel mai grav, prin faptul ca nu se mai  intoarce sa cumpere ceva. Or toate studiile arata ca este mult mai scump sa aduci un client nou, decat sa pastrezi unul vechi", argumenteaza Daniel Penciuc.

Compania estimeaza ca va incheia anul cu o cifra de afaceri de peste 100.000 de euro. Cea mai buna cifra de afaceri inregistrata de startup a fost in ultimul trimestru fiscal al lui 2015, reprezentand aproximativ 40% din totalul primului an de activitate pe piata. "Acest interval de timp a cuprins si sezonul evenimentelor, iar interesul pentru tinute exclusiviste si elegante a fost unul crescut", explica fondatorul Dressbox. Compania are 8 angajati, printre care se numara stilisti, oameni de marketing, sofer si responsabili de stoc.

In prezent, se concentreaza pentru a extinde brandul la nivel national si analizeaza posibilitatea deschiderii si altor showroom-uri in diferite orase din tara. In cea mai mare parte investitiile se vor indrepta si in viitor, ca pana acum, spre achizitia de noi rochii si accesorii  pentru a-si putea diversifica oferta si a-si mentine colectia in pas cu moda - asa cum este nevoit un business de acest fel sa o faca, dar si in promovare si in site.

Cei doi antreprenori, fondatori ai Dressbox, nu se afla la prima afacere lansata pe piata.  Daniel Penciuc, absolvent de comunicare, atat in Romania, la Iasi, cat si in SUA, la New York University, s-a intors in tara in 2002 si a pus a pus bazele agentiei de publicitate AdFactory.  Dan Matei, absolvent de stiinte economice, a plecat in Marea Britanie in urma cu peste 10 ani, unde a fondat o companie care activeaza in domeniul cosntructiilor.

Pe piata din Romania mai exista si alte afaceri similare Dressbox. Printre acestea se numara Inchiriat-rochii.ro, Mireille-dresses.ro sau Thedressup.ro, dar, fiecare, cu haine, preturi si politici de inchiriere diferite.
Parerea ta despre articol
Vizualizari
426
Conţinut
Adauga comentariu