De ce nu e bine sa deschizi un startup cu prietenii si ce poti face pentru a reduce neintelegerile
vlad.barza

De ce nu e bine sa deschizi un startup cu prietenii si ce poti face pentru a reduce neintelegerile

Imagine principala
De ce nu e bine sa deschizi un startup cu prietenii si ce poti face pentru a reduce neintelegerile
Se spune ca nu trebuie sa intri in afaceri cu prieteni apropiati sau cu rude si de multe ori neintelegerile ce rezulta dintr-o astfel de colaborare sunt fatale pentru relatia dintre partenerii de business. Oameni care se inteleg perfect intr-un cadru informal si relaxant descopera ca sunt cu totul diferiti intr-o atmosfera rigida, de business. The Guardian a vorbit cu prieteni care s-au asociat si care au avut neintelegeri, dar au reusit sa le si depaseasca.

Cand prieteni foarte buni se decid sa infiinteze un business, multe lucruri rele se pot intampla, iar o prietenie ce pare solida ajunge sa fie pusa la grea incercare. Oamenii au viziuni diferite asupra business-ului, asupra modului de actiune si asupra gestionarii finantelor.

Oameni care se inteleg perfect intr-o excursie sau intr-o iesire la shopping pot avea certuri cand este vorba de business, fiindca sunt mize mari la mijloc: sume importante de bani si timpul dedicat afacerii. Daca certurile sunt dese si afacerea are de suferit, productivitatea scade, strategia nu mai este fluenta si business-ul nu evolueaza.

In destule cazuri certurile se acutizeaza dupa sase luni de la infiintarea business-ului cand dispare incantarea initiala si cand se instaleaza o anumita rutina. Iar daca rezultatele bune intarzie sa apara creste riscul aparitiei situatiilor in care oamenii se invinovatesc reciproc.

Care ar fi rezolvarea? In multe cazuri e util ca una dintre parti sa faca un compromis pentru a pune capat certurilor, iar alteori un dezacord poate fi rezolvat apeland la statistici care pot ajunge sa dea dreptate uneia dintre parti. O alta solutie este feedback-ul venit de la o persoana neutra care nu are cu niciunul dintre "certareti" o relatie de prietenie si deci poate analiza "la rece".

Pentru ca o asociere intre prieteni sa nu se transforme intr-un dezastru pentru firma este recomandata o perioada "de proba", practic sa existe mai intai colaborari pe proiecte mult mai mici si mai neimportante decat un startup. Daca certurile apar inca de la aceste "probe" este clar ca

Sunt multe cazuri in care afacerile pornite de prieteni apropiati sunt un succes si la asta contribuie si separarea clara a sarcinilor fiecaruia inca de la inceput.
Parallax

Vizualizari
173
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri