Un startup romanesc a mizat pe o solutie de securitate IT si a obtinut o finantare de cateva sute de mii de euro
raluca.abrihann

Un startup romanesc a mizat pe o solutie de securitate IT si a obtinut o finantare de cateva sute de mii de euro

Imagine principala
Un startup romanesc a mizat pe o solutie de securitate IT si a obtinut o finantare de cateva sute de mii de euro
Trei antreprenori romani au lansat in urma cu cativa ani o companie de testare a securtitatii cibernetice si au realizat in scurt timp ca aceasta industrie, aflata intr-o crestere accelerata, are nevoie de noi solutii. Asa a aparut ideea lansarii CyberFog, un startup care creeaza mii de calculatoare, dispozitive si servicii “false” cu scopul de a deruta atacatorii. Aveau o piata, un produs testat, potentiali clienti interesati, le lipsea insa finantarea necesara pentru finalizarea si lansarea produsului. Finantare, care, spun ei, este foarte greu de obtinut in Romania.

“De departe cele mai grele momente au fost legate de lipsa totala a finantarii din Romania plus neincrederea specifica acestei zone. Exista oameni cu bani in Romania si exista si bani de investit. Problema este ca nu avem o cultura de tip business-angel la nivelul tarii si asta se vede imediat: majoritatea startup-urilor ce reusesc, primesc sau au primit finantare de afara (LiveRail, MavenHut, DeviceHub etc.)”, spune Mihai Raneti, unul dintre fondatorii CyberFog. Astfel ca, primii bani de care aveau nevoie pentru a da startul constructiei si lansarii solutiei de securitate IT, pe care urmeaza sa o prezinte in varianta finala la inceputul anului viitor, au venit din surse proprii si o mica parte de la clientii alaturi de care au testat produsul.

“Romania este inca blocata in perioada mobile-app, din nefericire. Insa exista cateva start-up-uri romanesti foarte bune, aparute in ultimii ani, ceea ce denota o mica evolutie spre mai bine. Insa lucrurile stau prost, in ansamblu. Numarul de startup-uri romanesti este foarte mic, in continuare, in special din lipsa totala a oportunitatilor de finantare”, sustine reprezentantul companiei de securitate IT.

CyberFog este o solutie de securitate proactiva care nu are nevoie de informatii despre tipuri de atacuri pentru a oferi o securitate completa. Aceasta foloseste o platforma hardware proprie ce poate acoperi nevoia de securitate si de anonimitate a unei companii. “Majoritatea solutiilor existente, folosite in prezent, sunt reactive. Ca exemplu, dureaza aproximativ 3-4 saptamani pentru ca o companie de antivirus sa analizeze un program, sa decida daca este sau nu daunoator si sa ofere un <>. Iar tinand cont ca in fiecare zi apar peste 1 milion de tipuri de noi de programe malware este usor de intuit de ce aceste solutii nu mai pot tine pasul”, explica Mihai Raneti. Prin numarul mare de dispozitive virtuale si prin folosirea platformelor de hardware respective, CyberFog poate detecta un atac cibernetic inainte ca aceste sa se intample si sa il devieze, mai adauga fondatorul startup-ului.

Dupa participarea la programe de accelerare si pre-accelerare precum MVP Academy sau Hub:raum si discutii indelungate cu fonduri de investitii din Polonia, Finlanda, Israel si Statele Unite au resit sa obtina o investitie de tip seed de cateva sute de mii de euro din partea unui investitor polonezo-american, despre care nu pot inca sa dea mai multe detalii. Vor primii banii prin doua runde de finantare, iar cateva dintre conditiile impuse de investitor se numara: inregistrarea companiei ca societate pe actiuni, in Polonia si inregistrarea brevetului de inventie in Germania sau Statele Unite, dar centrul operational va ramene in Romania.

In prezent, echipa CyberFog numara 6 persoane, dintre care trei sunt fondatorii companiei: Mihai Ranet (CEO), Claudia Dehelean (COO) si Adina Brutaru (CCO). Dar, echipa se afla in plin proces de extindere. Compania poarta discutii cu 50 de potentiali clienti, in special din zona de telecom din Romania si Polonia si o serie de firme de penetration testing din Europa si estimeaza o cifra de afaceri de peste 2 milioane de euro, dupa primul an de la lansare, in conditiile in care , dincolo de extinderea pe piata europeana, vizeaza si o extindere pe piata din SUA. “Nu ne grabim foarte tare cu vanzarea produslui pentru a ne pastra avansul tehnologic necesar”, spune Mihai Raneti.
Parallax

Vizualizari
45
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri