Vlad Barza

Startup-ul romanesc care lucreaza la un dispozitiv anti-furt sofisticat pentru biciclete se apropie de finisarea dezvoltarii produsului

Imagine principala
Startup-ul romanesc care lucreaza la un dispozitiv anti-furt sofisticat pentru biciclete se apropie de finisarea dezvoltarii produsului
​Startup-ul Waldo Bike, care a inceput din 2014 sa lucreze la un sistem de alarma inteligent dedicat bicicletelor, a ajuns in faza in care alege designul produsului, iar la vara spera ca totul sa fie gata, a spus pentru HotNews.ro, Narcis Mihai co-fondator al Waldo. Dispozitivul de dimensiunea unui telefon mobil se monteaza pe cadrul bicicletei si posesorul este alertat pe smartphone cand cineva misca bicicleta. Creatorii alarmei Waldo spun ca aceasta este extrem de greu de inlaturat la un eventual furt, fiind incuiata electronic pe bicicleta din interiorul carcasei care este construita din otel inoxidabil.

Numarul celor care ies cu bicicleta a crescut, la fel si ponderea bicicletelor scumpe si evident ca hotii sunt tot mai tentati sa incerce sa le fure. Pe piata europeana exista dispozitive "smart" antifurt, insa patru tineri din Romania incearca sa-si faca loc pe piata locala cu proiectul Waldo al carui atu este ca dispozitivul este extrem de greu de inlaturat de pe bicicleta.

Radu Tutueanu, Vlad Georgescu, Narcis Mihai si Adrian Bobîrneci lucreaza din vara lui 2014 la proiect, iar in toamna lui 2014 si-au anuntat pentru prima oara planurile.

Acum au avansat, iar micul dispozitiv care se monteaza pe cadru este aproape de finalizare, echipa fiind in faza alegerii designului carcasei. Daca totul merge bine, in vara designul va fi finalizat si dispozitivul va fi un pic mai mic decat un smartphone si de sub 200 grame greutate.

"Vrem sa iasa cat mai bine si sa avem cat mai multe surprize. Din acest motiv preferam sa pornim precomenzile poate ceva mai tarziu, dar sa fim siguri ca avem un produs fiabil. Legat de livrare, cel mai probabil va avea loc la inceputul anului 2016"
, a spus pentru HotNews.ro, Narcis Mihai, co-fondator Waldo Bike.

Dispozitivul de alarma se prinde pe cadrul bicicletei prin intermediul unui suport solid, iar prinderea sistemului se realizeaza electronic, el neputand fi scos de pe bicicleta decat de catre proprietarul acesteia, cu ajutorul aplicatiei de pe telefonul mobil. Dispozitivul accepta SIM de date si prin intermediul lui proprietarul poate sti oricand unde se gaseste bicicleta. Waldo Bike va livra SIM-ul odata cu dspozitivul si intentia este ca abonamentul de date sa nu coste mai mult de unul - doi euro/luna.

Partea foarte utila este ca dispozitivul detecteaza miscarea si emite un semnal sonor puternic, in timp ce pe aplicatie utilizatorul primeste notificari cu privire la starea bicicletei, daca cineva incepe sa traga de ea. Aplicatia permite si localizarea prin GPS a bicicletei in cazul in care aceasta a fost furata si va exista si o interfata de PC pentru a putea verifica starea bicicletei. de la desktop sau laptop.

Cat va costa Waldo? Cel mult 150 de euro. "Noi ne dorim ca pretul sa fie cat mai mic, iar produsul sa fie accesibil cat mai multor oameni. Oricum, in campania de precomenzi vom avea preturi promotionale care speram sa atraga cat mai multe persoane", spune Narcis Mihai.

Viitorul oricarui business depinde de finantare, iar in cazul de fata, sperantele sunt puse in crowdfunding. "Finantarea initiala va avea loc printr-o campanie de crowdfunding. Vom stabili o suma minima, dar cea stransa va depinde de succesul pe care il va avea Waldo".

In martie, Waldo Bike a lansat si o aplicatie de Android numita Bike Shop Detector care iti permite sa gasesti cel mai apropiat atelier de biciclete (are peste 400 de descarcari).

Parallax

Vizualizari
231
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
Cat va costa Waldo? Cel mult 150 de euro what ? pai 95% din bicicletele din Romania nu costa atat :).... sunt sanse mai mare sa iti fure antifurtul decat bicicleta : ))))
poza de profil
Sunt alte solutii Sunt solutii mai estetice si mai ieftine.Este un device care face acelasi lucru dar e mascat ca si suport de bidon de apa. E doar vreo 150$
poza de profil
Mici probleme Pretul e prohibitiv pentru multi ciclisti. Dar ei isi aleg piata. Dupa cum spuneau si cei de mai sus, designul nu ar atrage pe cineva ce a dat 2000 de euro pe bicicleta, ca doar nu toti sunt ciclisti de performanta unii mai cumpara scump si de impresie.Sper ca nu e prins cu suruburile alea pe lateral, nu de alta dar cheia universala "foarfeca de buloane" ar merge pe ele. De alarma si sunet se rezolva cu o haina peste. Conceptu prezentat o fi el prototip din plastic dar daca trece careva pe Otel, care va fi greutatea? Fiecare gram conteaza.
poza de profil
indoieli daca se ecraneaza cu ceva dispozitivul astfel incat sa ii fie blocata transmisia, devine inutilsa fie sanatosi aia care cumpara
poza de profil
Lipsa de educatie In tarile unde nu se fura s-a obtinut asta prin educatie, avem o populatie inculta si putin civilizata. Omul educat nu se coboara niciodata sa fure o bicicleta, persoana educata are in suflet si bunul mers al societatii, omul primitiv se gandeste numai la el si familia lui.
poza de profil
Hmmmm Eu unul am fost invatat ca alarmele nu rotejaza tablourile de hoti in cazul unei spargeri, ca aceasta protectie e data de gratii si usa blindata. Ma intreb de ce bancile nu lasa banii la vedere, doar cu alarme, de ce ii mai baga in seif.Explicatia e ca o alarma iti da niste timp de reactie si poate fi un element de descurajare psihologica a hotului, dar... atat. In plus un sistem de securitate nu trebuie sa depasasca valoare bunului protejat. 150 Euro e cam la limita. Nu de alta dar bicicleta mea noua a fost 300 Euro. Punandu-l am crescut valoarea practic cu 25%.Revenind la alarma. Ok: pun alarma la bicicleta si plec la serviciu. Biroul e la 5 minute de bicicleta. Vine hotul, suna alarma, pleaca cu bicicleta. Stiu unde e bicicleta si ce fac?Credeti ca ma pot duce la hot cu o bata sau cu cativa prieteni ca sa o recuperez? Wrong! Hotul va fi pasibil de furt calificat in timp ce eu voi fi pasibil de vatamare corporala grava. Ordine de magnitudine dpdv al codului penal peste fapta lui. Asadar ce imi ramane este "te uiti si privesti". Nu ai voie in nici un stat civilizat sa iti faci singur dreptate. Trebuie sa anunti politia. Fie gasesti un echipaj fie te duci la sectie si dai declaratie. Cat dureaza? 2h?GPS-ul. In oras GPS-ul are precizie de zeci de metri. 50 de metri precizie inseamna 3 scari de bloc de 9 etaje si probabil si blocul vecin. Chiar credeti ca va sta politia sa perchezitioneze 200 de apartamente? Cine le va da mandat pentru asa o operatiune de cautare de bicicleta? Faptul ca vedeti pe GPS-ul de bord al masinii ca sunteti pe drum este o iluzie cauzata de software inteligent, analiza miscarii si statistica. O bicicleta insa daca nu ati aflat se poate misca si pe o alee de parc, care nu e pe harta.Da, dispozitivul e bun ca idee insa orice sistem informatic (caci asta e) trebuie sa includa in analiza si psihologia. Sincer sa fiu, mie mi se pare inutil. As investi intr-un sistem mecanic care daca bicicleta nu are o cheie sa o faca nedeplasabila.
poza de profil
nu cred că e pentru ro În ro, îți dai seama că la noi fuge ciorditorul cu device-ul pe biclă, nici nu-și dă seama ce e ăla. Și ce, să zicem că-l vezi că e în Ferentari... Ai tupeu să te duci să-ți recuperezi bicicleta?Yeah, right, îți mai iei și-o rangă-n cap. Îți mai fură și telefonul pe care-ai văzut unde e bicicleta.Ăsta e pentru afară, în țări unde hoții sunt mai delicați.
poza de profil
Si inca ceva Sper ca incuietoarea este complet ermetica. Nu de alta dar acea cutiuta de otel contine ceva electronica inauntru. Ajunge sa vin cu o seringa plina cu apa sarata sau benzina. Cu un acusor daca gasesc o intrare in cutie, ajunge sa apas pe piston si sa astept 5 minute. Va garantez sub semnatura ca nici o placuta electronica nu va rezista 5 minute dupa ce a fost stropita cu benzina (sau orice solvent sau coroziv puternic). Pericol? Nici vorba. Ma spal pe maini.
poza de profil
Praga Mi-a disparut bicicleta din curtea casei. Am fost la un pipi 5 minute si nu mai era. Se fura peste tot. Diferenta e cat.
poza de profil
Sau Sau se injecteaza apa sau orice coroziv rapid de plastic (izolator) in cutiuta. Mai rapid si mai ieftin decat ecranarea sau bruiajul. Sa nu uitam ca hotul vrea bicicleta nu alarma functionala.
poza de profil
pe de alta parte daca nu e pt Ro inseamna ca e pt tari cu putere de cumparare... ce ne facem insa ca acolo nu se fura bicicletele ?!
poza de profil
bicla ta nu mai e 300 atat era de noua.. acum e 150... deci daca ii pui antifurt in dublezi valoarea
poza de profil
Oho! Sa vezi ce statistici sunt si pe afara...In olanda nu o sa vezi bicla mai noua lasata afara. Se fura in draci si pe acolo...Dar dispozitivul asta, asa cum e prezentat, nu face nici 10 euro cit un lant de bicicleta.
poza de profil
Cred ca o sa va agatati pantalonii in cutie !!! Locul unde-i amplasata cutia de protectie sigur v-a crea probleme !!!.Ecranarea semnalului e o alta problema .E destul ca cineva sa loveasca din intimplare bicicleta or vrun catel s-o ia drept element de sprijin cind se pisa si pune propietarul pe drum !!!.
poza de profil
Bike Spike vs. Waldo Salut,Probabil te referi la Bike Spike. Față de acel produs, dispozitivul nostru este foarte greu de dat jos, deoarece este încuiat din interior pe bicicletă, iar carcasa este făcută din oțel inoxidabil pentru a rezista la șocuri.
poza de profil
Re:indoieli Salut,În prezent analizăm metodele prin care dispozitivul poate fi ecran și căutăm soluții pentru a le combate. O posibilă soluție ar fi un senzor de luminozitate pentru a detecta când dispozitivul este acoperit cu materiale ce îi bruiază semnalul.
poza de profil
Exact La fel si masina mea a fost 2000 Euro dar cand urc cu laptopul in ea pretul se dubleaza :)
poza de profil
Re:Sau Salut,Cutia este ermetică și nu pot injecta substanțe în ea. Mai mult, dacă se intervine în vreun fel asupra cutiei (este mișcată ori atinsă), dispozitivul emite un semnal sonor puternic, iar utilizatorul este anunțat în același timp pe telefon.
poza de profil
Re:Mici probleme Salut,Precum am zis în interviu, ne dorim ca prețul să fie cât mai scăzut și lucrăm la optimizări în acest sens.Acele șuruburi reprezintă varianta actuală. Este posibil ca sistemul final de prindere să sufere modificări.Estimăm că greutatea va fi în jurul a 200 de grame.
poza de profil
Re: Si inca ceva Salut,Dispozitivul în sine va fi protejat de o substanță specială care respinge orice lichid.
poza de profil
Deja se fabrica asemenea sisteme la 30- 40 euro Toata stima pentru realizatori ( viitorului sistem de alarma) , pot sa le apreciez efortul in sine si persevarenta dar din cate am citit din articol acesta alarma transmite mesaje prin GSM deci este foarte vulnerabil daca fotul va cunoaste acest amanut si va cauta sa ecraneze bicicleta cu totul , adio semnal GSM si GPS deci alarma va devenii inutila !! deci va ramane doar sirena care si ea poate fi neutralizata foarte rapid nu intru in detalii . Pretul de vanzare este enorm ! poti cumpara deja sisteme asemanatoare cu apelare GSM si localizare prin GPS la circa 30 - 40 Euro fabricate in China .Ideia nu este noua se gasesc de cumparat de ceva vreme personal am cumparat de pe ebay un sistem GPS cu alarma cu detectie de miscare la pretul de 11 Lire dar nu are carcasa si sursa de alimentare . Sfatul meu este reganditi totul ! deoarece in varianta tehnica actuala si la acest pret de vanzare va fi un esec TOTAL ! pentru voi Spor la treaba !
poza de profil
Marea problema Toata lumea aici in comentarii incearca sa explice faptul ca dupa c ti-o fura trebuie sa il mai si gasesti pe hot , cu politia de fata ca sa iti recuperezi bunul..Ca gps are raza destul de mare de eroareEtc etc.Gresit.Marea problema e ca hotu dupa ce iti sparleste bicla aia , se va opri 2 minute la un prieten , un flex rezolva dispozitivu in 30 de secunde si apoi mai gaseste tu bicicleta...Si daca vine "inventatorul" si va raspunde la comentariul meu cum ca e facut din nush ce "otel" sa precizeze si grosimea. Ma indoiesc ca are mai mult de 4cm.
poza de profil
Revin cu un manunt foarte important : GREUTATEA ! Va asigur ca un om care plateste o caruta de bani pe o bicicleta de calitate care, cantareste doar cateva kilograme se va gandii de doua ori la greutatea accesoriilor pe care le va monta pe bicicleta sa . .Greutatea alarmei am inteles ca este undeva la 200 de grame este foarte mult pentru o bicicleta mai mult ar merge pentru o motocicleta sau masina ? Din cate cunosc pe aceasta piata si pe plan mondial inca nu au aparut sisteme super performante , care sa fie si foarte usoare si cu dimensiuni foarte mici pretabile pentru a fi montate pe o bicicleta de calitate ,Aici vorbim de cateva grame ! CEI CARE POT SA O FACA NU AU INTERESUL. IAR CEI CARE AU INTERESUL NU POT SA O FACA !
poza de profil
mai intai a fost hotul.. apoi lacatul.. :)le urez succes baietilor (si fetelor?) de la Waldo, dar am ceva rezerve in legatura cu produsul. nu aduce nimic nou, doar o combinatie de idei existente si nici nu previne furtul, ci doar ajuta proprietarul sa-si caute bicicleta. un hot profesionist iti va arunca bicla in dubita lui si va pleca mai departe in noapte... pana iti gasesti tu papucii nu-ti ramane decat sa speri ca hotul e singur si nu va dezmembra cineva bucatile vandabile in timp ce se indeparteaza de tine.. nici publicul tinta nu e prea mare. bicicletele scumpe sunt in general cumparate pentru ca sunt foarte usoare.. 200 de grame sunt cam cu vreo 200 de grame mai mult decat ar accepta cineva sa-si atarne pe cadrul unei jucarii din fibra de carbon. ar putea prinde la snobii care isi iau biciclete de oras foarte scumpe, dar in cazul asta va trebui sa le vindeti cu optiuni de culori, inclusiv aur si cristale swarovsky, dupa cum a invatat si Apple ca se poarta la snobi..
poza de profil
Cusca Faraday Materialul care blochează semnalul radio și GPS nu trebuie neapărat să blocheze și lumina. Nici nu trebuie să fie neapărat material, poate fi dispozitiv, jammer.
poza de profil
laptop? Nu e nevoie de laptop pentru asta. România e plină de mașini care își dublează valoarea când le faci plinul.
poza de profil
ermetizare Partea electronică poate fi turnată într-un bloc de rășină protectoare. Evident în cazul acesta depanarea ei devine imposibilă, dar s-ar putea ca din start să nu prea aibe elemente depanabile.
poza de profil
prea multa electronica strica eu, fost pagubit de bicicleta draga, am in plan un startup de dispozitiv antifurt care se bazeaza pe o dinamita + bricheta piezo pe post de declansator, instalate in tija de la sa. Costul dispozitivului propus e prohibitiv, bicicletele de peste 300 eu nu sunt lasate priponite, celelalte nu merita deranjul.
poza de profil
Hahaha Buna. Nu m-am gandit la asta
poza de profil
Alarma Vad ca toata lumea va sare in cap sa va spuna ca dispozitivul poate fi combatut.Ma indoiesc ca persoanele care fura biciclete au cunostinte de electronica si ecranaj, daramite sa umble cu seringi cu apa sarata la ei.Dpdv al hotului e suficient sa stie ca bicicleta are alarma si ca poate fir urmarita.Ca sa combata eficient un asemenea sistem hotul are nevoie sa cumpere unul la randul lui dispozitivul, in aceasta situatie coloratii care fura biciclete nu o sa scoata niciodata 150 de euro din buzunar. Pur si simplu daca vad dispozitivul or sa reunte si gata.Si mai e inca o situatie, proprietarul are de pierdut doar o bicicleta, hotul are de pierdut libertatea si probabil si integritatea corporala pana vine politia.Ma indoiesc ca o sa se riste sa ecraneze dispozitivul.
poza de profil
Re:Cusca Faraday Salut,Mulțumesc pentru sfaturi, le vom lua în considerare. :)
poza de profil
Cei care fura biciclete. Nu a multa scoala de electronica. Dar se invata unii pe altii. La fel si la masini, unde exista sisteme de siguranta dar vesnic pot fi combatute.Da ideile aratate aici sunt valabile. o solutie de apa. ca doar nu se porneste aparatul de la ploaie. Apoi vine producatorul si imbraca electronica in plastic. Apoi diluant. Imbraca in plastic HD (high density). Apoi o lovitura din lateral de ii cad bateriile. producatorul toarna in rasina. Apoi mai greu.Majoritatea sistemelor de siguranta asa evolueaza.
poza de profil
Re: Marea Problema Salut,Dispozitivul se axează pe a preveni furturile. Din acest motiv utilizatorul este alertat pe telefon când se intervine asupra bicicletei lui, iar dispozitivul emite semnalul sonor. Chiar dacă bicicleta este furată, dispozitivul va continua să emită alarma sonoră. Astfel, hoțul are și această problemă după ce fură bicicleta.Legat de grosimea carcasei, aceasta va fi de 2mm și capabilă să reziste la majoritatea loviturilor ori încercărilor de tăiere.

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri