INTERVIU Cum vor trei romani sa schimbe definitiv modul in care alimentam masinile cu lichid de parbriz. O idee simpla, planuri mari si inceput promitator prin premiul de la Salonul de Inventica de la Geneva
vlad.barza

INTERVIU Cum vor trei romani sa schimbe definitiv modul in care alimentam masinile cu lichid de parbriz. O idee simpla, planuri mari si inceput promitator prin premiul de la Salonul de Inventica de la Geneva

Imagine principala
INTERVIU Cum vor trei romani sa schimbe definitiv modul in care alimentam masinile cu lichid de parbriz. O idee simpla, planuri mari si inceput promitator prin premiul de la Salonul de Inventica de la Geneva
​Este lichidul de parbriz o problema reala pentru soferi? Corneliu Birtok-Baneasa, inventatorul premiat de mai multe ori la salonul de la Geneva, spune ca 97% dintre soferi au nemultumiri in legatura cu lichidul de parbiz. De aceea, impreuna cu echipa sa pregateste un "asalt" al statiilor de alimentare cu lichid de parbiz, dorind sa aiba in 2019 peste 850 de puncte "Good Fill" de unde soferii pot alimenta cu diverse tipuri de lichid, fara a mai fi nevoie sa umble cu bidoane dupa ei. Primul punct de alimentare va fi deschis in noiembrie si marea intrebare este daca soferii vor fi interesati de noua metoda de alimentare. Despre viabilitatea proiectului, despre avantaje si despre planurile de lansare a punctelor de alimentare in SUA puteti citi in interviul realizat cu Corneliu Birtok-Baneasa si Costin Alexandru.

CCT Innovation, companie fondata de cunoscutul inventator Corneliu Birtok-Baneasa si de asociatii sai (Costin Alexandru si Tudor Constantinescu), are planuri mari (gandite pentru urmatorii 20 de ani) pe un element la care putini soferi s-ar gandi: lichidul de parbriz, turnarea acestuia si bidoanele de plastic in care se vinde.

Proiectul numit Good Fill isi propune sa aduca multe sute de statii de alimentare cu lichid de parbriz in tara si promite ca solutia de curatare a parbrizului va fi mai ieftina in ele, alimentarea va fi mult mai rapida si simpla, astfel ca nu se pune problema ca lichidul sa mai curga pe langa vasul destinat lui.

Este ideea cu adevarat noua? Va putea un astfel de proiect sa atraga soferii? E cu adevarat lichidul de parbriz o problema pentru soferi? Trebuie modificat ceva la masina? Sunt cateva dintre intrebarile pe care le-am adresat creatorilor proiectului Good Fill, o idee relativ simpla cu care insa cei de la CCT sunt convinsi ca piata va fi revolutionata

Informatia pe scurt

- CCT Inovation a facut studii care arata ca 97% dintre soferi au nemultumiri mari legate de lichidul de parbriz, astfel ca ceva trebuie schimbat.
- Ideea Good Fill a fost premiata la salonul de inventica de la Geneva si consta intr-o metoda si un dispozitiv prin care soferii isi pot alimenta masina cu lichid de parbriz.
- La rezervorul de lichid de parbriz al masinii nu se schimbe aproape nimic. Optional, la rezervorul actual pentru lichid de parbriz al masinii va putea fi atasat un kit ajustabil pentru alimentare rapida.
- Compania vrea sa instaleze pana in 2019 aproape 1.000 de statii la care soferii sa isi alimenteze cu lichid de parbriz autoturismul. Prima statie se doreste a fi lansata la jumatatea lui noiembrie, iar pana atunci sunt pregatite parteneriate cu diverse companii ce vor gazdui statiile.
- Corneliu Birtok-Baneasa spune ca datorita sistemului Good Fill lichidul de parbiz va fi mai ieftin, alimentarea va fi mai rapida, mai sigura si mai comoda. Un avantaj tine de impactul ecologic important, prin eliminarea PET-urilor clasice nereciclate corespunzator.
- Compania vrea sa dea business-ul si in franciza si vrea sa instaleze statiile de incarcare nu doar in benzinarii, ci si in parcari de supermarket-uri, service-uri auto si spalatorii.
- Cel tarziu la inceput de 2017 planul este ca statiile Good Fill sa fie lansate si in strainatate, tinte fiind America si Europa de Vest.
- La discutiile de la Bursa de Valori inventia a starnit interesul investitorilor romani si straini, cei din urma aratandu-se mai interesati pe termen lung, considerand afacerea oportuna.
- Dezvoltatorii inventiei spun ca Good Fill este un dispozitiv care va avea mare succes in piata si va duce la cresterea consumului de lichid de parbriz cu cel putin 20%.
- La proeict lucreaza Corneliu Birtok-Baneasa (partea tehnica), Costin Alexandru (CEO al CCT Inovation) si Tudor Constantinescu (pe partea investitional-antreprenoriala).

Interviul pe larg

Vlad Barza: Un business incearca in general sa rezolve o problema. Este lichidul de parbriz deranjant pentru soferi, mai ales ca vorbim de o consumabila ieftina?

Corneliu Birtok-Baneasa: Bineinteles ca este o problema. De exemplu e mai greu pentru o femeie sa-si alimenteze masina cu lichid de parbriz. Instalatia noastra consta in eliminarea acelor dezavantaje ale procedurii clasice si nu mai avem acea pozitie incomoda la turnare, nu mai avem alimentarea imprecisa, mai ales ca multa lume toarna pe langa rezervor. Nu vom mai avea bidoane care sa ne incomodeze in portbagaj, dar mai este si impactul ecologic mare, fiindca bidonul odata golit, nu ajunge neaparat sa fie reciclat si il vedem prin rauri, prin paduri. Este o problema reala si credem ca a venit timpul sa trecem la o noua metoda de alimentare.

Costin Alexandru
: Vreau sa il completez pe colegul meu si sa spun ca avem un studiu de piata realizat cu peste 1300 de soferi. 97% au spus ca asta e o problema stringenta, apasatoare. Ne-au spus cu tarie ca exista aceasta problema, fie ca e legata de bidon sau de faptul ca nu nimeresc locul unde toarna. Ei ar cumpara oricand o varianta alternativa.

Vlad Barza: Trebuie facute modificari la masina pentru a utiliza sistemul Good Fill pe care il propuneti?


Corneliu Birtok-Baneasa: Instalatia are doua componente: un selector-alimentator care ne da posibilitatea sa selectam tipul de solutie de parbriz in functie de pret, de preferintele de miros sau de anotimp (vara-iarna) In prima faza nu trebuie adusa nicio modificare la rezervorul de lichid de parbriz al masinii. Practic, daca avem acest selector - alimentator deschidem capacul rezervorului si turnam solutia in el. Instalatia mai are o rezerva reincarcabila care inlocuieste clasicul bidon. Rezerva se cupleaza etans printr-un dispozitiv, un kit integrat care va fi disponibil, probabil direct la vanzarea acestei canistre, si nu va mai trebui sa stam intr-o pozitie incomoda cand turnam. Practic se monteaza acel dispozitiv integrat pe rezervorul de lichid de parbriz, cuplam rezerva, asteptam 20-30 de secunde, o punem la loc in porbagaj, iar la urmatoarea statie Good Fill o reumplem si o putem folosi pentru drumurile lungi. Aceasta canistra inlocuieste alimentarea cu bidonul, in sensul ca nu mai trebuie sa stau aplecat asupra masinii si sa tin de bidon, ci cuplez canistra la rezervorul existent, ca sa fac o realimentare. De exemplu poate am de parcurs 600 km pe o vreme ploioasa si nici nu vreau sa mai iau vreun bidon.



Vlad Barza: Merita bine explicat daca se modifica ceva la masina, fiindca astfel de modificari costa...

Corneliu Birtok-Baneasa: Rezervoul de lichid de parbriz ramane la locul lui, eventual, doar acel capac al sau va fi inlocuit cu un kit care permite inclusiv alimentarea cu acel selector care practic este un singur furtun si putem selecta din mai multe tipuri de solutii din care soferul poate alege cu ce alimenteaza.

Vlad Barza: Va fi asadar o modificare la capacul rezervorului de lichid de parbiz. Cine face aceasta mica modificare?

Costin Alexandru
: Este putin simplificata notiunea de "capac" Este un dispozitiv ajustabil, va fi un kit pe care utilizatorii il vor avea la dispozitie, dar este optional. Utilizatorii vor putea reumple si in varianta de inceput a proiectului, iar apoi lucrurile se vor simplifica datorita acestui kit. In momentul in care soferii il vor instala in cateva secunde, acest kit va ramane al lor si vor putea oricand sa alimenteze etans cu instalatia noastra. In plus, nu va mai fi nici problema cu spuma care apare uneori cand torni lichidul. Aceasta rezerva reincarcabila este doar pentru persoanele mai prevazatoare care vor sa fie sigure ca au lichid de parbriz in orice conditii. Rezerva este optiunea pe care am oferit-o ca tranzitie spre produsul nostru final, dar nu obligam pe nimeni sa-si schimbe comportamentul. Insa noi ne asteptam la o schimbare a comportamenului soferului, fiindca marile inventii sunt lucruri foarte simple, accesibile, care rezolva probleme simple.

Corneliu Birtok-Baneasa
: As adauga faptul ca e mult mai usor cu rezerva reincarcabila, decat cu bidonul clasic. Nu mai trebuie sa desfac dopul bidonului si sa il pun la loc sau sa nu il pun bine si sa curga lichidul din bidon in portbagaj. Rezerva are o cuplare etansa, doar o pozitionam deasupra rezervorului o apasam putin, se cupleaza cu acel capac integrat si toata treaba este rezolvata. O luam de acolo, inchiderea este automata, o punem in portbagaj si o reincarcam la urmatoarea statie Good Fill.

Vlad Barza: Unde vreti sa deschideti primele statii de alimentare Good Fill? M-as gandi la benzinarii, la parcari de supermarket-uri. In ce alte locuri ati vrea sa puneti Good Fill?

Costin Alexandru: Toate locurile cu trafic intens. Benzinariile sunt un astfel de loc, mai ales ca de acolo si din hypermarketuri isi cumpara oamenii lichid de parbriz. Am discutat si cu service-uri auto si cu spalatorii auto, fiindca oamenii isi doresc servicii integrate si stiu ca pleaca de acolo cu toate serviciile. Am discutat si cu un director de hotel de patru stele care s-ar gandi sa puna Good Fill in parcare, ca si serviciu diferentiator oferit suplimentar pentru clienti. Ne putem gandi la dealeri auto, la parcari de flote auto. La companiile mari de flote ajuta la o gestionare eficienta a costurilor, ar putea monitoriza situatia cu cartele de consum si pot stii exact cine cum a consumat si cat si cine cat a luat acasa, fiindca exista un astfel de comportament deviant.

Corneliu Birtok-Baneasa
: Si ar mai fi un mare avantaj: timpul de alimentare este de numai un minut, in loc de cinci minute.

Vlad Barza: Cat costa o astfel de statie de incarcare?

Costin Alexandru
: Costurile sunt variabile pentru ca sunt multe moduri de implementare. Nu vreau sa va dau un cost, ci o altfel de referinta. Intr-o etapa ulterioara am vrea sa dezvoltam un model de francizare si am analizat ce ar insemna asta. Ne-a venit ideea de la apelurile primite de la service-uri auto si spalatorii. Ne-a bucurat feedback-ul lor si ne-am gandit cum sa intram cu oamenii acestia in afaceri si modelul de francizare ni se pare o idee buna. Calculele noastre arata ca intr-un an de zile o astfel de investitie se amortizeaza si apoi merge pe profit. Deocamdata este un plan pentru o etapa ulterioara. Acum suntem in etapa parteneriatelor strategice pentru ca vrem sa punem statiile la dispozitia utilizatorilor cat mai devreme.

Vlad Barza: Ati batut palma cu cineva?

Costin Alexandru:
Inca nu, dar am inceput discutiile. Este un proiect complex, nu se face "de pe azi pe maine". Vrem sa avem la 15 noiembrie implementat produsul. Este un moment perfect pentru ca incepe sezonul ploios si stim cu totii cum vor fi soselele din Romania atunci.

Vlad Barza: Cat de rapid vreti sa cresteti numarul de statii?


Costin Alexandru: Am vrea ca in cinci ani de zile sa ajungem la 850-900 de puncte de distributie. Nu este putin, dar nici mult, daca ne gandim ca in Romania sunt 2.200 de benzinarii in prezent si numarul acesta va creste spre 2.500 in cinci ani, iar acesta este doarr un canal de distributie. Romania este subdimensionata si la numarul de benzinarii si la volumul parcului auto.

Vlad Barza: De unde vreti finantare? Fonduri de investitii? Finantarea este o problema...


Costin Alexandru
: Este si nu este o problema. De ce? Este o problema in momentul in care ai un produs care nu prezinta credibilitate, insa nu e cazul nostru, fiinca am privit o validare la cel mai inalt nivel international. Geneva este cel mai mare salon de inventica din lume. Deja avem un produs care prezinta interes si la nivel international. Tin sa precizez ca nu suntem "in genunchi", suntem intr-o pozitie favorabila, am adus un produs in piata si vrem sa mergem mai departe. Viteza de executie a proiectului este esentiala si, daca vom gasi parteneri care sa vina langa noi, cu siguranta putem accelera procesul, pentru ca nu ne intereseaza doar Romania.

Vlad Barza: Dar daca nu veti obtine o finantare in urmatoarele luni, puteti demara pe cont propriu proiectul?


Costin Alexandru: Proiectul este demarat si, intr-un fel sau altul, noi vom lansa pe 15 noiembrie sau undeva in jurul datei. Indiferent ce va fi.

Vlad Barza: Ati avut discutii si la Bursa de Valori unde investitorii sunt duri si pretentiosi. Ce reactii au fost?


Costin Alexandru
: Ne-am dus in "gura lupului" cu o incredere extraordinara si o placere extraordinara. Asta pentru ca noi am iesit in piata cu produsul atunci cand ne-am simtit pregatiti. Am avut oameni care ne-au spus ca e un proiect extraordinar si ca va reusi. Ne-au intrebat oameni la Bursa ce pachet investitional avem si am preferat sa nu raspundem. Le-am spus ca in momentul in care sunt hotarati, sa vina alaturi de noi, ne asezam la masa, discutam si ne asiguram ca vedem lucrurile la fel pe termen lung. Doar pe termen lung vrem sa lucram, nu vrem sa "dam un tun" si sa iesim din piata, astfel ca doar pe termen lung dorim parteneriate.

Vlad Barza; Ati facut un plan pe 20 de ani. E bine sa ai un plan de afaceri pe termen lung, insa nu e totusi prea lung 20 de ani?

Corneliu Birtok-Baneasa
: Este atipic pentru Romania, dar in multe tari este normalitate.

Costin Alexandru
: Doar cand vom incepe sa gandim asa vom putea face afaceri pe termen lung in Romania. Am discutat cu diversi parteneri, iar o parte dintre cei de nationalitate romana au o mentalitate in care vad doar un castig pe termen scurt. Strainii au inteles parca putin mai repede perspectiva pe termen lung, nu i-a speriat nimic si au inteles ca o recuperare a investitiei in anul trei spre patru este o afacere buna.(...) Nimeni nu are certitudini, totul se bazeaza pe previziuni financiare. Daca nu gandesti pe termen lung, nu poti pune afacerea pe traiectoria corecta. Ne-am saturat sa gandim pe termen scurt.

Vlad Barza: Romania banuiesc totusi ca ar fi undeva pe la coada daca business-ul se va dezvolta puternic fiindca e totusi o piata mica..


Costin Alexandru
: Nu este "la coada", insa este mai mica decat pietele internationale, intr-adevar. Este normal sa incepem aici fiindca aici ne-am nascut si aici cunoastem cel mai bine piata. Noi vrem sa cucerim si pietele internationale pentru ca si soferii din pietele internationale au aceste probleme. Si in pietele internationale vom face parteneriate strategice fiindca nu cunoastem peste tot specificul locului. Ne intereseaza un model de licentiere cu parteneri din diverse tari care cunosc pietele si specificul local.

Vlad Barza: Care ar fi principalele piete externe la care va ganditi. SUA, Europa de Vest?


Costin Alexandru
: Da, ambele, va fi o combinatie. Ne intereseaza sa acoperim in primul rand Romania, dar in planul nostru de afaceri vrem ca in cel mult doi ani sa ne lansam pe pietele straine. E posibil ca la final de 2016 sa ne lansam in strainatate sau la inceput de 2017. Tinem cont de diverse lucruri, de exemplu de clima, fiindca intr-o tara cu ploi putine nu ai nevoie de mult lichid de parbriz. Este interesant sa mergi intr-o tara mai mica, dar unde se foloseste mult lichid de parbriz.

Vlad Barza: Va ganditi si la tari in care soferii vor fi mai interesati de idee si o vor considera mai "cool"?

Costin Alexandru
: Este vorba de gradul de acceptabilitate fata de nou, iar aici un exemplu foarte bun ar fi Japonia. Japonezii sunt interesati de tot ce inseamna nou si tehnologie. Venim cu ceva nou, cu ceva care simplifica un lucru existent.

Vlad Barza: Bun, dar sigur ati studiat lucrurile. Cum de nu a facut nimeni ceva asemanator in lume. Sunteti siguri ca nimeni nu a facut nicaieri un "dozator" de lichid de parbriz?

Corneliu Birtok-Baneasa
: Sigur, nu putem spune ca am inventat noi roata, idei au existat si ceva lume a cochetat cu ideea, insa noi am privit-o din alt punct de vedere si am adus o calitate si o ergonomie mult superioara fata de patentele care exista. De exemplu exista in America patente din anii 70', dar care nu au niciun fel de legatura din punct de vedere al utilizarii si din punct de vedere functional cu Good Fill. Deocamdata atat va putem spune, fiindca am intra in date de proprietate intelectuala.

Vlad Barza: Eu ma gandeam totusi ca in lumea asta mare sigur cineva s-a gandit la un astfel de "dozator" de lichid de parbriz, chiar daca a fost poate facut in mod grosier...

Corneliu Birtok-Baneasa
: Nu putem spune ca nu s-a gandit. Cu siguranta ca cineva s-a gandit, dar trebuie sa reusesti sa aduci un model foarte bun, original care sa se plieze pe necesitatile pietei.

Vlad Barza: Am vazut ca aveti estimari indraznete care arata ca datorita Good Fill va creste cantitatea de lichid de parbriz folosita in piata. De ce credeti ca se va intampla asta, mai ales ca lumea foloseste lichidul cand are nevoie si stergatoarele sunt destul de enervante?


Corneliu Birtok-Baneasa: Stergatoarele sunt enervante si e enervant foarte mult si sa alimentezi si de obicei eviti sa alimentezi, ceea ce duce la o diminuare a folosirii lichidului de parbriz. Cu siguranta ca daca eliminam dezavantajele, oamenii vor putea sa alimenteze mult mai simplu si eficient si vor utiliza in mod natural mai mult lichid de parbriz.

Costin Alexandru: Cand stii ca iti este la indemana, folosesti mai mult. Ganditi-va la o situatie: mergi pe drum, se aprinde becul de semnalizare la lichid de parbriz. Nu stii unde va fi urmatoarea statie de alimentare si parca nu-ti mai cureti parbrizul decat la doua minute si il mai lasi sa se murdareasca. Asta poate duce la lucruri grave, e vorba de siguranta. Credem ca va fi o crestere de minim 20% a pietei datorita Good Fill. Ganditi-va ca vorbim documentat, iar juriul de la Geneva care ne-a ales a vazut multe. Ne-au spus ca ideea e versatila, cu aplicabilitate imediata si un impact urias asupra mediului si asupra comportamentului consumatorului.

Vlad Barza: Cu cei care produc lichid de parbriz ati discutat pentru parteneriate?


Costin Alexandru
: Vreau sa precizez ca nu ne intereseaza sa intram in business-ul acesta care intr-un fel este o ramura a industriei chimice . Noi nu vrem sa producem lichid de parbriz, ci sa facem parteneriate cu firme din industrie. Noi am vrea ca ei sa produca pentru noi, in Romania am avut o discutie cu un producator care s-a aratat extrem de interesat sa lucreze cu noi. Avem varianta 2 de backup in Bulgaria, daca in Romania nu reusim, dar am prefera Romania si am vrea sa oferim locuri de munca pentru multi romani. Daca nu vom gasi sprijin la nivel de autoritati si tot ce inseamna mediu de business romanesc, exista si alte optiuni. Dar la cat de bine primita a fost inventia, apreciez ca va fi un succes.

Vlad Barza: Ar mai fi ceva ce ati vrea sa spuneti despre proiect?

Corneliu Birtok-Baneasa: Da, lichidul de parbriz va fi mai ieftin. Multa lume isi ia acel lichid de 5 lei bidonul si trebuie spus ca, desi scrie pe el -20, au fost destule cazuri cand a inghetat la -12 grade. Prin instalatiile Good Fill lichidul va fi mai accesibil la pret. Oamenii vor putea sa-si aleaga calitatea dorita. Practic din selector-alimentator isi vor putea alege in functie de pret, de calitate
Parallax

Vizualizari
562
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
Revolutionar Intradevar revolutionar, abia astept sa incerc noua inventie o sa stau la coada la benzinarie sa fiu printre primii. In ziua de azi e asa greu sa te cari in portbagaj cu bidonu sau punga de lichid de parbriz si mai ales sa efectuezi plinul, trebuie sa fii foarte atent sa insurubezi bine capacul, iar toata lumea stie ca asta e lucru minutios.Le multumesc inventatorilor romani care duc renumele tarii mai departe pe meleaguri straine si care ne fac viata mai usoara, acum o sa am timp pentru familie, loc in portbagaj pentru bagaje si o sa economisesc o groaza de bani mai ales ca preturile de 3 lei pt bidonul de 5l erau prohibitive. Pe langa asta o sa folosesc un lichid adevarat care nu ingheata ca toate celelalte de pe piata, si o sa econimisesc si curentul necesar pentru incalzirea duzelor pe timp de iarna.
poza de profil
Dupa filtru autoaspirant hyper mega etc... Nu inspira incredere Dn Baneasa.Da are inventii si sunt premiate. Dar toate participarile la saloane de inventica sunt deobicei premiate, cu aur chiar. Asadar nimic deosebit.Eu personal nu am nici o problema cu lichidul de parbriz de 5 lei la bidon. E super. Tare imi e ca ala 3% din care mi se spune ca fac parte e de 33 de ori mai mare. Nu de alta dar studiile nu sunt aratate nicaieri, cum suntem deja obisnuiti de la acest inventator autohton.
poza de profil
Inutil In Romania Demersul este laudabil, inventia utila si remarcabila. Angajatii de la statiile peco, platiti mizerabil vaor avea si ei de unde sa faca un ciubuc, diluand concentratia lichidului de parbriz sa le iasa si lor de-o masa calda sau rece. In Romania e plin de hoti, solutia e aplicabila in tarile civilizate, prefer sa-mi cumpar un bidon sigilat decat sa alimentez cu lichid de parbriz smecherit de baietii de statie.
poza de profil
descoperire epocala in sfarsit se rezolva problema femeilor ecologiste cu masini decapotabile ,fara porbagaj... Eu inventasem palnia dar se pare ca stiinta evolueaza foarte repede... Cat despre lichidul de parbriz, daca vorbim strict ecologic, hai sa folosim apa si detergent concentrat bio ca se gaseste si e foarte ieftin. Ramane perioada de 2-3 luni de iarna când putem cumpara un bidon de 3 litri cu care alimentam si il aruncam la cosul de reciclabile... Cu ideile astea poate ajung si eu la Geneva...
poza de profil
In Praga La benzinaria Globus de la Zlicin exista un automat pentru alimentarea cu lichid de parbriz. Arata da o pompa de benzina mai mica. Selectezi lichidul, iei capatul furtunului in mana si spesi pe clapeta, exact ca la benzina. Pe ecran iti apare dat ai de platit. Masina nu are nevoie de nici o ajustare iar palnie daca vrei gasesti la pompa cu imprumut. Alimentezi cat si ce ai nevoie.
poza de profil
Diluat La diluat nu m-am gandit insa e clar ca pot schimba compozitia
poza de profil
Batut apa-n piua 1 Salonul "de inventica" de la Geneva e o pacaleala.2 "Inventia" nu e noua, si e o tampenie pentru ca:-necesita investitii financiare pt statia de alimentare, asta ar adauga la costul lichidului care ar fi si mai scump.-lichid de parbriz gasesti la toate benzinariile, in bidoane de plastic la cantitatea necesara. Le cumperi si le golesti pe loc, nu e nevoie sa cari bidonul cu tine.-cica necesita modificari la masina. Bravo! Daca faci modificarile aste mai poti pune lichid in modul obisnuit daca nu gasesti o benzinarie cu "inventia" la indemana? LOL!
poza de profil
salonul de "inventica" de la Geneva e o rusine stiu ca o sa par un Gica Contra, dar trebuie sa stiti ca la "prestigiosul" salon se premiaza toate porcariile pseudostiintifice: aparate de biorezonanta, "reducatoare" de consum de combustibil s.a.m.d. Cat despre inventatorii romani, da ei exista, dar nu cei pe care presa ii preamareste.
poza de profil
Si apropo Nici un producator serios de lichid de parbriz nu va accepta ambalarea produsului in recipiente necontrolate de ei. Cu bidoanele se asigura cat de cat ca produsul e original, nu e falsificat sau "indoit" cu apa. Iar de la producatorii "no name" eu n-as baga niciodata. Daca baga alcool metilic in lichid, iti distruge toate piesele de cauciuc cu care vine in contact, in plus un produs falsificat cu cine stie ce poate sa-ti distriga si lacul si vopseaua daca ajung stropi pe capota.
poza de profil
Sunt sofer si am o problema cu lichidul Ai perfecta dreptate." CCT Inovation a facut studii care arata ca 97% dintre soferi au nemultumiri mari legate de lichidul de parbriz, astfel ca ceva trebuie schimbat."Eu cred ca 97% dintre soferi nu au ce face.70% dintre soferi ar trebui sa aiba grija uleiului in primul rand.60% dintre soferi ar trebui sa aiba grija drumului si sa lase telefonul....50% dintre soferi sa mai citeasca legislatia macar o data la 5 ani.99% dintre soferi au problema cu pretul lichidului cu miros intepator care se pune in rezervorul din spate.... probleme sunt destule iar asta cu lichidul e pe la urma.
poza de profil
Vorbesti prostii Uite ca producatorii accepta asta de vreo 5 ani in Germania de cand exista inventia asta a lui einstein asta
poza de profil
Ciudat Ma da chiar nimeni din cei care citesc articolul asta nu a umblat prin strainatate?Dozatoarele astea exista de 5 ani in Germania iar in State , (desi nu am fost acolo) se pare ca de 10 ani judecand dupa paginile producatorilor.
poza de profil
ok inventie ar fi fost daca la pompa aveai pistol sa pui direct lichid si plateai la litru. Puneai 300 ml, plateai 300ml.
poza de profil
Frectie cu lichid de parbriz Daca m-ar fi scutit sa ridic capota si sa ma aleg cu praf pe maini si procedeul ar fi fost posibil fara sa ma car cu masina la vreun service, s-o modifice, mi s-ar fi parut o chestie; da' asa, e fixfixfix acelasi effort, mai putin acela de a tine bidonul in brate.Mi se pare de-un caraghioslac monumental cifra aia de 97% soferi nemultumiti de modul in care alimenteaza lichidul de parbriz, mai ales ca, se cunoaste, alimentam extrem, extrem de des astia care umblam mai mult prin oras, cu viteze ce rareori depasesc 80 kmph. Uof, cata importanta isi dau acesti trei inventatori, care au descoperit urmatoarea chestie inutila dupa frectia la picior de lemn. In schimb, fie au descoperit serviciile de PR, fie s-a insurat vreunul din ei cu vreo experta in comunicare, ca I-am vazut si pe la tv, aflata cu treaba intr-o cafenea.
poza de profil
idee inutila Mi se pare o idee stupida. Lichidul de parbriz la 5 lei e ok.
poza de profil
La fel e si... La fel e si filtrul de aer cu care vine masina si costa in jur de 50 lei, asta pentru cine isi aduce aminte "inventiile" precedente ale individului, filtru de dacie berlina de 4 ori mai scump decat cel normal de pe masina fiecaruia.
poza de profil
Serios? Trec destul de des prin Germania (traiesc in Olanda) si n-am vazut necaieri asa ceva.Da-ne un link cu o poza sa te credem, desteptule!
poza de profil
In plus... Pompele respective trebuie testate, omologate si verificate periodic. Asta adauga la costuri.Si oare cat lichid vinde o benzinarie intr-o luna. Daca as avea o benzinarie nu m-as complica cu asta.Pompa fiind alimentata cu current, trebuie luate masuri speciale sa nu aiba loc un scurt-circuit in caz de scurgeri de lichid."Inventia" asta e o mare prostie!
poza de profil
inventie Abia astept inventia prin care sa se umple rezervorul de combustibil al masinii si sa platesc, fara sa ma dau jos din masina.
poza de profil
Aral Benzinariile mari aral au sisteme d-astea.Din pacate poza cu unu nu am cum sa pun ca nu sunt in germania acum.Dar uite site-ul la 2 producatori de sisteme d-asta:mmpetro.com/filling-device-for-windscreen-washer-liquid,offer,32.htmldllserviss.com/en/products/gas-station-service-equipment/?offer=38
poza de profil
Inventie "Inventia" asta a fost deja inventata deja de niste americani in 2009:http://google.com/patents/WO2010120793A1?cl=enPoate ca patentul nu e valid in afara SUA dar asta nu schimba faptul ca inventie inseamna originalitate. Premii de-astea "politice" nu valoreaza nimic si mai si stirbesc numele de "inventator".
poza de profil
Inventie? ...mai curand o imbunatatire.....la schimbarea de ulei la un Service aici in USA, se adauga ichidul de geamuri full, se ia presiunea aerului din cauciucuri , totul intr-un singur pret, lichidul fiind gratis.Urilizez cam 4 litri (un galon) sau un bidon pe an....Nu vad aceasta "propunere" ca o INVENTIE !nu cunosc persoana care inventeaza, dar cred ca trebuie sa continue cu altceva , poate cu mai mare succes !
poza de profil
inca una Si ia te uite , peste ocean chestia existade fix 5 ani :Seattle 2010:djc.com/news/en/12024429.html
poza de profil
@amiciFl Sa inteleg ca la voi nu este praf :)) ? Aici consum cam 5 l lunar (parbriz+luneta).
poza de profil
ai dreptate Niste retarzi au inventat ceva ce era inventat....si vb ta:o fi greu sa torni din sticla...iar daca iti tremura mana sa iei o palnie?dar na trebuie si cate o stire
poza de profil
Inventia care exista Scuze, dar se pare ca i-a luat-o cineva inainte inventatorului. In Marea Britanie exista la mai toate benzinariile pompe pentru lichid de parbriz, de obicei alaturi de pompa de aer ... amindoua costa bani, bineinteles dar ... sunt acolo ca sa le folosesti. Si sunt convins ca acelasi sistem exista si in Statele Unite. Restul este doar "frectie " cu lichid de parbriz "la piciorul de lemn al lui Achile", cum spune o voarba din popor.
poza de profil
ce nume de firma CCT Innovation, adica C(a)C(a)T Innovation. Imi pare rau pentru ei
poza de profil
Exista bidoane speciale la Lidl Exista la Lidl bidoane de 5 litri cu lichid de parbriz care au incorporate in corpul lor un fel de cioc-palnie. Acesta se scoate din locasul din corpul bidonului si se monteaza in locul capacului, usurand astfel foarte mult alimentarea rezervorului cu lichidul in discutie. Am pastrat acest bidon special pentru acest cioc-palnie. Din bidoanele standard, torn in acest bidon pe care il pastrez in portbagaj.
poza de profil
un fudul " prostul nu e prost destul daca nu e si fudul " - daca u ai cap vai de picioare ! - ramai un prost
poza de profil
O indeletnicire buna, totusi... Citeodata, mai deschidem capota motorului sa alimentam cu lichid. Destul de rar, sa fim cinstiti. Este insa una din putinele ocazii cind mai vedem si noi cum e sub capota. Asa ai vedem un lichid de racire, o pata de ulei , un furtun etc.Cu aceasta" inventie" probabil ca nu se mai deschide capota decit la service.pacat.
poza de profil
Si totusi Se mai cheama inventie daca au facut-o deja altii? Sau se cheama frauda? Plagiat? Imitatie?Inventie si originalitate nu este.
poza de profil
Tipic romanesc Asta a ajuns sa se intample doar la noi cand vine vorba de orice initiativa sau realizare a unui conational. Face cineva ceva, se mai aude si de bine de romani si Romania pe afara si romanasul nostru mediocru ce face? Desi e ceva care ar fi util si pentru el, sta si se gandeste cum sa critice si sa arunce inutil cu noroi. Daca venea Mega Image-ul cu o implementare de acest gen spuneau sarut mana si se buluceau la dozator sa trimita bani in Belgia. Sunt romani? Da-i naibii ca puteam si eu sa fac. De ce sa aiba de castigat niste romani cand pot strainii? Tipic - romanasi anonimi comenteaza, isi dau ei cu parerea si isi varsa frustrarile pe site-uri la ore la care ar trebui sa fie la munca sau sa isi vada de crescut copiii. Inca am incredere ca nu suntem toti atat de limitati. Mult succes baieti!
poza de profil
Tipic romanesc... ...e faptul ca acuzi fara sa fi analizat putin comentariile "rau-voitorilor". Oamenii nu vin cu rautati gratuite, ci cu lucruri concrete: ca asemenea pompe exista de ceva vreme prin alte parti (deci unde e "inventia"?), ca suna aberant sa spui ca 97% din soferi au "mari probleme" cu lichidul de spalat parbrizul (cel mult te murdaresti putin pe maini cand e masina jegoasa, dar as incadra asta mai degraba la minuscule neplaceri decat la mari probleme, sau daca asta e o mare problema, ii invidiez pe respectivii, eu unul am probleme mult mai mari), ca salonul de la Geneva a devenit un fel de Eurovision al inventicii si e cam greu sa identifici inventii premiate acolo cu succes comercial ulterior. Chiar nu vad aruncari cu noroi in afirmatiile de mai sus. Nu trebuie sa fim mandri de orice leapsa doar pentru ca e o leapsa romaneasca (chiar daca asa ne invata Ponta). @Vlad Barza: ar fi interesant un follow-up, sa vedem ce se va fi ales de roata reinventata de baietii astia peste vreo juma' de an.
poza de profil
Daca tot ai atatea probleme... nu mai bine iti vezi de ele?! Este clar ca esti direct interesat pentru ca altfel nu faceai analiza pe text la toate comentariile, ci vedeai cum sa faci, marti,15:30, sa rezolvi macar o parte din problemele astea care e evident ca te apasa. E unul din cazurile alea in care ar fi trebuit sa te invete mama ta ca daca nu ai ceva bun sau constructiv de spus, mai bine nu o faci. Te inteleg. Romanismul si pontismul asta de care zici tu efectiv nu te lasa. Felicitari pentru proiectul Good Fill!
poza de profil
Subscriu Dn-lui dragos_k Omul a citit din comentarii. Sincer si eu. Suntem 5% care citeste fata de tine 2.5% care nu te-ai ocupat cu asta. A aratat asta dragos.Ma intreb daca ai citit macar articolul. L-ai citit Dn Georgescu?Dar de filtrul auto aspirant ai auzit. (sincer nu imi amintesc exact cum ii spunea). Era frauda pe fata!!! Dar a aparut la mai toate televiziunile chiar si la Ora de Buziness, unde l-am atentionat pe Moise de prostia facuta (inchipuie-ti efortul pe care l-am depus la cat de retardata era "inventia").
poza de profil
Ora de Buziness Multumesc "dn-le" expert statistician carcotas Lok. Decat sa stai sa citesti comentariile incultilor ca tine si sa iti dai cu parerea despre lucruri care te depasesc cu totul, mai bine pui mana si inveti sa scrii. Te pupa dna Georgescu!
poza de profil
hmm, oare? iti dai seama ca o sa fie cam ca la benzina cu plata cu card/jetoane sau inauntru la casier. plus cu camerele n-o sa-si prea permita, probabil o sa fie sistem inchis cu aces numai pentru proprietari. sau crezi ca vor dilua cind o sa reumple automatul?oricum pare interesant, o sa fie mai multe "arome"?se poate pune o cantitate fixa sau la alegere?lichidul de vara o sa inghete iarna in automat sau are incalzire?exact din asta se vor imbogati soferii de la flotele de transport: din lichidul de parbriz, buna gluma...bidonul de 5 litri il las de obicei acasa si torn o rezerva intr-unul de 1-2 litri si se rezolva asa spatiul si dificultatea la turnare.
poza de profil
Stimata Doamna, In momentul in care aducem mamele in discutie, din punctul meu de vedere e clar cu cine am de-a face. V-ati obosit sa mai scrieti doua comentarii prin care n-ati demonstrat nimic altceva decat o tafna fudula si proasta crestere. Argumente? Discutii la subiect? N-are rost sa va pierdeti vremea cu asa ceva, nu? Numai bine va doresc si fiti in continuare mandra ca sunteti romanca!

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri