Cum poti folosi Facebook ca instrument de promovare
raluca.abrihann

Cum poti folosi Facebook ca instrument de promovare

Imagine principala
Cum poti folosi Facebook ca instrument de promovare
Facebook s-a dovedint un canal de comunicare foarte eficient in ultimii ani. In Romania reteaua de socializare are peste 8 milioane de conturi inregistrate, peste 7 milioane dintre acestea fiind active in fiecare luna, potrivit datelor contorizate de Facebrands. Alexandru Negrea consultant si trainer in social media a explicat pentru StartupCafe care sunt afacerile care pot castiga cel mai mult din promovarea pe Facebook si care sunt principalele lucruri de care trebuie sa tii cont cand creezi o astfel de campanie.

Strategia de comunicare pe Facebook incepe, in mod ideal, cu o strategie de continut pe o platforma proprie (un blog de companie, spre exemplu), explica Negrea.

Daca acest continut exista, folosesti Facebook pentru a-l populariza in randurile utilizatorilor din publicul tau tinta. De obicei se merge pe varianta unei pagini de Facebook, pe care se stabileste un plan editorial si mai multe campanii sponsorizate.

Daca iti stabilesti niste obiective concrete inca de la inceput si cunosti partea tehnica a retelei de socializare, astfel incat sa stii exact ce si cum sa faci, masurarea performantei ar trebui sa fie un proces simplu.

Sunt cateva domenii cu care utilizatorii de Facebook rezoneaza bine: 
  • culinar
  • parenting 
  • fashion 
  • IT
  • fotografie/film
Pe de alta parte, atata timp cat cunosti publicul tinta si interesele utilizatorilor din acest public tinta, orice domeniu poate fi de interes pe Facebook, mai sustine specialistul in social media.

"Avand in vedere numarul mare de utilizatori romani de Facebook, cred ca orice companie poate gasi potentiali consumatori in retea. Altfel spus, de incercat ar trebui sa incerce oricine. Dupa primele rezultate poti decide daca merita sau nu. Bineinteles, ca sa poti lua o decizie in cunostinta de cauza, ideal ar fi sa te documentezi serios inainte sa incepi. Nu orice rezultat e si relevant, daca nu te pricepi, sau daca nu stii care sunt instrumentele de marketing pe care le ai la dispozitie", spune Alexandru Negrea.

Nu exista un buget minim, universal valabil, din pacate. Recomandarea ar fi sa iti aloci un buget de test, o suma pe care esti dispus sa o consumi daca e cazul, pe care sa-l investesti in mai multe tipuri de campanii. La final, tragi linie si vezi daca merita sau nu sa continui. Si aici mentionez ca e important sa stapanesti notiunile de marketing specifice retelelor de socializare si social media in general, ca sa iei o decizie corecta.

Perioada minima de test, recomandata atat de Facebook cat si de Google, este de doua zile. In mod normal campaniile serioase in social media sunt gandite sa functioneze tot timpul, dar depinde de produs/serviciu si de amploarea campaniei.

Video, cel mai bun tip de continut

In acest moment, cel mai bun tip de continut pe Facebook este continutul video, care e impins mult in fata pe news feed. Inainte de video au fost fotografiile si link-urile. E o chestiune dinamica, se schimba in functie de tot felul de indicatori.

Cat despre dorinta multora de crea continut care sa devina viral, Alexandru Negrea spune ca nu exista o reteta clara in a crea astfel de continut. "Daca ar fi, probabil ca am aplica-o cu totii si nu ar mai exista continut viral ci doar continut. Pana la continut viral, insa, as merge pe continut util si pe o strategie pragmatica de promovare a acestui continut (o strategie care sa implice un buget). Daca o sa se si viralizeze e un bonus bine primit", spune trainerul in social media.

Alexandru Negrea este general manager al companiei de cursuri "Social Smarts" si fondator al Marketing20.ro. Pana in 2013, el a fost timp de Social Media Manager in cadrul BCR, iar apoi a coordonat un departament de Facebook Marketing in cadrul Spada.
Parallax

Vizualizari
258
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings