Reteta pentru un succes urias - Cum a reusit canalul de YouTube Vsauce sa se apropie de un miliard de vizualizari
vlad.barza

Reteta pentru un succes urias - Cum a reusit canalul de YouTube Vsauce sa se apropie de un miliard de vizualizari

Imagine principala
Reteta pentru un succes urias - Cum a reusit canalul de YouTube Vsauce sa se apropie de un miliard de vizualizari
​Ce s-ar intampla daca toti pamantenii ar sari in acelasi timp? Cu cat creste greutatea telefonului tau in timp ce urmaresti un clip pe YouTube? Unii ar spune ca sunt intrebari ciudate si nu ar gresi, multi altii ar fi curiosi sa afle raspunsurile. Raspunzand la astfel de intrebari, Michael Stevens a reusit sa aiba pe YouTube si peste 15 milioane de vizualizari/clip, canalul sau Vsauce fiind printre cele mai apreciate in lumea creatorilor europeni de continut pe YouTube. Stevens a explicat la Bucuresti cum pot canale de YouTube aparent banale sa devina extraordinar de populare.

Fara nicio exagerare se poate spune ca noile star-uri ale internet-ului sunt creatorii de continut si ei reprezinta dovada ca publicul si gusturile lui s-au schimbat mult in cei zece ani de existenta ai YouTube.

Televiziunea nu mai este un mediu cool si creatorii de pe YouTube au aratat ca poti fi extrem de popular si cu resurse tehnice putine, insa cu multa imaginatie si, in multe cazuri, cu mult umor. Partea fascinanta este ca acesti oameni reusesc sa faca si peste 15 milioane de vizualizari cu clipuri filmate cu o singura camera video, fara efecte speciale si fara un montaj complex.

Un exemplu special este Michael Stevens, creatorul canalului de YouTube Vsauce, unul dintre cele mai populare. Stevens s-a nascut in 1986 in Kansas si in prezent locuieste la Londra. Este considerat unul dintre cei mai talentati YouTuberi si a fost si premiat pentru calitatea si atractivitatea continutului online realizat.

Michael Stevens si doi prieteni (Kevin si Jake) au creat patru canale de YouTube, cel mai mare, mai vechi si mai cunoscut fiind Vsauce care a ajuns la aproape 10 milioane de "abonati" si la 900 de milioane de vizualizari. Impreuna cu celelalte trei canale: Vsauce2, Vsauce3 si Dong, numarul de "abonati" trece de 15 milioane.

Cele mai populare clipuri au peste 10 milioane de vizualizari si au urmatoarele subiecte
- Ce s-ar intampla daca toti locuitorii Terrei ar sari in acelasi timp - 17 milioane vizualizari
- De ce ne sarutam - 15 milioane
- De ce culorile reprezinta doar iluzii - peste 14 milioane
- Armele in spatiu - peste 13 milioane
- Despre culori, perceptie si...lamai - peste 13  milioane

Majoritatea clipurilor Vsauce trec de un milion de vizualizari in prima saptamana, iar dupa un an strang in jur de 5-7 milioane, in fuctie de cat sunt de interesante.


Un video biografic despre Stevens puteti urmari aici.

Aceste canale de YouTube sunt de cultura generala, explica lucruri, vin cu multa informatie, dar au si umor. "Vorbesc despre stiinta si despre matematica din spatele oricarui lucru din univers. Daca e un lucru deja existent sau unul pe care ni-l putem imagina, voi vorbi despre el", a spus Stevens, prezent la Bucuresti la evenimentul de aniversare a 10 ani de YouTube.

Cum a ajuns Vsauce sa aiba atat de mare succes online? Stevens spune ca nici el nu s-a asteptat la asa audienta si nu si-a propus sa ajunga asa departe. Numele Vsauce a fost ales de un program care genereaza nume online, nefiind ceva gandit si analizat mult.

"Am intrat pe un program online care genereaza nume si care iti spune si ce site-uri sunt disponibile de cumparat. Majoritatea numelor propuse sunt ridicole si am apasat toata noaptea butonul de refresh pana cand mi-a afisat vsauce.com si mi-am spus ca trebuie sa-l am fiindca are doar sase litere. Asadar, numele nu inseamna nimic, insa tocmai asta a permis canalului de YouTube sa devina orice as fi vrut eu".

O parte importanta a "retetei" de succes este ca, desi canalul vine cu o multime de informatii utile de cultura generala, atrage oamenii prin lucruri ciudate, chiar si prin curiozitati macabre, cum ar fi: ce gust are carnea de om.

"Nu ne subestimam niciodata publicul. In online oamenii vor detalii si daca au decis sa urmaresca un clip online se pot intoarce sa vada secvente, pot da cautare pe Google pentru diverse lucruri. Experienta nu e pasiva, precum e la TV. Tocmai de aceea nu imi este frica sa fac un clip de jumatate de ora despre un paradox din matematica, fiindca vei gasi multi oameni care au rabdare sa se uite la tot".

Un lucru absolut necesar este ca lucrurile create pe un canal de YouTube sa genereze comentarii, discutii si share-uri. Oamenii dau share unor informatii care le plac si care ii fac sa "dea bine" Cand un user da share unui anumit video pe Facebook, nu se gandeste sa promoveze oamenii din acel video, ci sa spuna ceva despre sine. "Porti anumite haine pentru ca vrei sa transmiti ceva, iar cand dai share unui video, vrei ca cei care il vad sa simta ce simti si tu. Practic spui: acest video m-a facut sa plang si as vrea ca si tu sa plangi", spune realizatorul Vsauce

Si cand dai share unui clip facut de un brand, nu dai pentru a ajuta brandul, ci pentru a te ajuta pe tine, pentru a transmite un mesaj despre tine, mai spune creatorul Vsauce.

Canalele de YouTube care au succes sunt foarte apropiate de publicul lor, o astfel de apropiere nefiind posibila in cazul TV-ului care este un media pasiv. Creatorii de pe YouTube te fac sa crezi ca acel continut este special pentru tine si ca ti se adreseaza tie, nu unei audeinte uriase. Aceasta apropiere poate fi aratata si prin faptul ca, de exemplu, la un canal pe teme culinare exista o singura camera video, iar cand cel/cea care gateste vrea sa iti arate ce a rezultat, vine cu farfuria langa camera, nefiind folosite prim-plan-uri sofisticate ca la TV. Totul pare foarte autentic.

La autenticitate contribuie si faptul ca multi dintre creatorii de YouTube sunt oameni obisnuiti, nu oameni alesi precum la TV ca sa arate extrem de bine. Creatorii de pe YouTube pot sa nu arate grozav, insa important este sa stie ce vorbesc si sa fie simpatici.

Apoi canalele de succes trebuie sa aiba continut care starneste curiozitatea. Oamenii trebuie sa se intrebe: Ce este asta? Cum adica? Cum e oare posibil? E pe bune? Un exemplu interesant dat de Michael Stevens este calculul pe care l-a facut pentru a vedea cu cat creste greutatea unui telefon in timp ce urmaresti cu clip pe YouTube. Raspunsul? 0,000000000000000001 grame. Un zero urmat de 17 zerouri si de un "1". fiindca pentru a primi datele,  electronii din telefon castiga energie si au nevoie de masa suplimentara in timpul vizionarii unui clip.

"Nu e o informatie folositoare, insa e amuzanta. Ganditi-va ca cele mai sensibile cantare merg pana la noua zerouri dupa virgula si e clar ca nu poti masura greutatea de care vorbeam, Insa noi am calculat-o si este reala, iar comunicand oamenilor informatia, i-am si invatat in mod accidental lucruri si userii au dorit sa dea share informatiilor".

Canalele de succes de pe YouTube nu atrag click-uri, ci atrag fani dornici sa intre des si sa vizioneze si pe viitor. Aceste canale sustin colaborarea, genereaza comentarii si discutii, sunt aproape de audienta si profita de curiozitatea noastra pentru a atrage oameni care vor lucruri diferite, spune creatorul Vsauce.
Parallax

Vizualizari
1202
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
vsauce e excelent! Un alt canal, la fel de bun, e Veritasium.
poza de profil
vsauce and veritasium au si videocpiluri impreuna: "What is NOT Random?" https://www.youtube.com/watch?v=sMb00lz-IfE

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings