Faci afaceri? Retine 5 metode prin care vinzi mai mult si nu enervezi clientii
claudiu.zamfirr

Faci afaceri? Retine 5 metode prin care vinzi mai mult si nu enervezi clientii

Imagine principala
Faci afaceri? Retine 5 metode prin care vinzi mai mult si nu enervezi clientii
Imediat ce intri in afaceri, vezi cat de importanta este partea de vanzari. Au existat business-uri frumoase, bazate pe productia de marfuri de calitate superioara, dar s-au prabusit din lipsa vanzarilor. E ca si cum ai face cu ochiul unei fete frumoase, pe intuneric.

Una dintre problemele care fac procesul de vanzari sa fie ineficient este legata de agresivitatea si insistenta vanzatorului. Si ca antreprenor, si in calitate de client, ne-am confruntat cu problema aceasta. Clientul se enerveaza si nu mai cumpara nimic, chiar daca are nevoie de produsul sau serviciul oferit. 

Publicatia americana Small Business Trends le propune antreprenorilor 5 metode prin care sa vanda mai mult fara sa devina enervant de insistenti:

1. Concentreaza-te pe problemele clientului, nu pe produsele tale. Potentialilor clienti nu le pasa de compania ta si nici de produsele sau serviciile tale. Pe ei ii intereseaza sa-si rezolve propriile lor probleme, neajunsuri, nevoi. Acesta este motivul pentru care trebuie sa ai rabdare, sa-ti aculti clientul si sa intelegi ce ii trebuie. Astfel, vei putea sa-i arati exact acele produse si servicii sau acele calitati ale produselor si serviciilor tale care il ajuta pe client sa-si rezolve sau amelioreze problemele si sa-si satisfaca nevoile.

2. Inlatura presiunea. Toata afacerea ta depinde de vanzarile pe care le faci. Asta pune presiune pe tine si te face sa insisti enervant de mult asupra potentialilor clienti pentru a cumpara produsul sau serviciul tau. Pentru a evita aceste greseli, trebuie sa-ti schimbi total modul de a gandi. Asadar, in loc sa insisti sa faci o vanzare intr-un anumit moment catre un anumit potential client, mai bine lucreaza la un proces de vanzare fluid si eficient de-a lungul intregii zile.

3. Fa-ti potentialul client sa se simta confortabil. Daca esti agresiv iti vei face clientul sa se simta   tensionat, nelinistit, ceea ce ingreuneaza decizia de cumparare. Ca sa-l faci pe client sa se simta confortabil si in siguranta, trebuie sa fii tu insuti relaxat, sa zambesti cand interactionezi cu el. Poti sa spui si cate o gluma ca sa-l faci sa se simta bine.

4. Nu te grabi. Una dintre cele mai frecvente greseli este sa te arunci direct in partea de vanzare, fara sa mai stai de vorba cu potentialul client. Este ca si cum ai cere pe cineva in casatorie inainte de prima intalnire.

Ai rabdare si urmeaza intregul proces de vanzari:

- Introducerea. Cum initiezi interactiunea pentru vanzare? Fa o prezentare foarte succinta a produsului. In America se numeste "elevator pitch", adica o prezentare suficient de scurta incat sa o poti face in lift, pana cand potentialul client ajunge la etajul la care coboara.
- Explorarea nevoilor potentialului client. De ce are nevoie clientul? Ce ii poti oferi tu?
- Solutiile. Aici trebuie sa-ti prezinti solutia. Asigura-te ca vii in intampinarea nevoilor si problemelor clientului.
- Incheierea. Asigura-te ca potentialul client nu mai are obiectii, iar apoi propune-i afacerea.

5. Lasa-ti potentialul client sa vorbeasca. Astfel, tu nu mai pari prea insistent. Daca potentialul client vorbeste, tu nu vei mai parea agresiv. Pentru a-l face pe client sa vorbeasca, trebuie sa-i pui intrebari deschise - acele intrebari la care nu se poate raspunde cu "da" sa "nu". De exemplu, daca vinzi carucioare pentru bebelusi, poti sa-ti intrebi clientul: "Cum mergeti, cu copilul, in vacanta?". Atunci, el poate sa se planga ca foloseste un scaun special tip scoica pentru a-si tine copilul in masina si isi ia cu el si caruciorul pentru bebelus. Atunci, poti sa-i vorbesti despre avantajul unui carucior de la care se desprinde scaunul copilului si poate fi folosit drept "scoica" pentru masina. Astfel, clientul poate sa vada avantajul de a lua in concediu doar caruciorul pentru copil, fara sa mai care dupa el si un scaun separat pentru masina.

AICI puteti gasi o lista de intrebari deschise in vanzari, in limba romana (Sursa: learningnetwork.ro).

Citeste mai multe pe Small Business Trends
Parallax

Vizualizari
1179
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings