Mentalitatea europeana, un obstacol in calea creativitatii antreprenoriale
vlad.barza

Mentalitatea europeana, un obstacol in calea creativitatii antreprenoriale

Imagine principala
Mentalitatea europeana, un obstacol in calea creativitatii antreprenoriale
​Diversele autoritati europene devin ingrijorate de faptul ca "batranul continent" nu poate tine pasul cu marile companii americane de tehnologie, iar realitatea este ca Europa nu a produs inca un startup IT care sa valoreze peste 10 miliarde dolari. Responsabila este mentalitatea care nu incurajeaza oamenii de afaceri sa-si asume riscuri, insa exista si alti multi factori pe care Wall Street Journal ii trece in revista intr-o scurta analiza.

Cultura antreprenoriala europeana este diferita de cea americana prin faptul ca e mult mai putin propice startup-urilor. Europenii promoveaza profesionalismul, prudenta si existenta unui timp liber, in timp ce americanii sunt mult mai dispusi sa isi asume riscuri cand e vorba de un business.

Cele mai prestigioase scoli europene scot ingineri si informaticieni de exceptie, dar incurajeaza prea putin absolventii sa inceapa o afacere, iar statisticile dovedesc asta. Doar 2% dintre germanii intre 14 si 34 de ani au inceput o afacere, in timp ce ponderea e de 9% in SUA. In plus, companiile germane nu vor sa-si asume multe riscuri, spre deosebire de cele americane.

Universitatile de prestigiu stimuleaza concurenta intre studenti si ii recompenseaza pe cei mai buni, mesajul fiind ca e foarte grav sa dai gres. Insa in business-ul din lumea digitala colaborarea inseamna totul si multi antreprenori straluciti au gasit ideea geniala dupa ce au dat gres cu alte idei. Greselile au fost pentru ei experiente folositoare, in niciun caz un stigmat.

In plus, foarte laudatele intreprinderi de talie medie ce formeaza Mittelstand-ul si sunt furnizorii marilor concerne au un minus: sunt greoaie in luarea deciziilor, resping riscurile si nu stimuleaza inovatia.

O alta problema pentru dezvoltarea startup-urilor europene tine de faptul ca fondurile de investitii sunt dispuse sa dea in medie mult mai putini bani decat in SUA. Datele Dow Jones VentureSource arata ca in primele trei luni ale anului companiile europene au strans finantare totala de 2,9 miliarde dolari, in timp ce companiile americane au obtinut 15,7 miliarde dolari.

Domeniul IT este crucial pentru UE si autoritatile vor sa creeze o piata unica gandita sa stimuleze inovatia la nivelul celor 28 de tari, insa duelul gigantilor este net castigat de SUA unde exista sase startup-uri private cu valori de peste 10 miliarde dolari, in timp ce in Asia sunt doua, iar in Europa nu e niciunul. In Europa, Spotify AB a fost recent evaluat la 8,4 miliarde dolari.
Parallax

Vizualizari
33
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings