Peugeot - Citroen va investi 100 milioane euro in startup-uri ce dezvolta aplicatii online de transport
vlad.barza

Peugeot - Citroen va investi 100 milioane euro in startup-uri ce dezvolta aplicatii online de transport

Imagine principala
Peugeot - Citroen va investi 100 milioane euro in startup-uri ce dezvolta aplicatii online de transport
​De cativa ani, in tot mai multe tari dezvoltate au mare succes aplicatiile ce incurajeaza folosirea unei masini de cat mai multe persoane, fiind descurajata detinerea de masini personale in orasele tot mai aglomerate. Aceste aplicatii pot duce la scaderea vanzarilor de masini noi, iar producatorii auto nu vor sa fie prinsi nepregatiti si investesc in astfel de aplicatii. Grupul auto Peugeot-Citroen promite sa investeasca 100 milioane euro in startup-uri de ride-sharing si o cincime din aceasta suma deja are destinatar.

Aplicatii precum Uber si Lyft au castigat multi useri insistand pe ideea ca nu ai de ce sa detii masina personala daca o folosesti doar de cateva ori pe luna. In contextul in care multe orase sunt sufocate de trafic, tot mai multi aleg sa foloseasca aplicatii precum Uber sau BlaBlaCar (pentru calatorii intre orase).

Marii producatori auto ar putea avea de suferit daca tot mai putini oameni vor considera ca au nevoie de masini, iar solutia este ca aceste companii sa investeasca exact in aceste aplicatii de ride-sharing care sunt la moda si care, in loc sa "muste" din piata companiilor auto de traditie, ar putea chiar sa le aduca profit.

"Nu stim cu cat va creste acest busines, in comparatie cu productia de masini traditionala. Insa trebuie sa fim prezenti de ambele parti ale ecuatiei", spune Carlos Tavares, CEO al PSA Peugeot-Citroen.

Compania a anuntat recent o investitie in domeniul ride-sharing, aducand 18 milioane euro pentru a intra in actionariatul startup-ului Koolicar prezent in 40 de orase franceze si folosit de 60.000 de useri. Investitia a fost realizata impreuna cu compania de asigurari MAIF.

PSA Peugeot-Citroen estimeaza ca numarul de useri al acestor servicii de ride-sharing (covoiturage) va creste de patru ori pana in 2020 in cele mai mari cinci tari europene, mai ales ca sunt strazi pe care pot circula doar masinile in care se gasesc cel putin doua persoane.

Grupul vrea sa aiba un rol in piata care incurajeaza impartirea folosirii masinilor, iar o solutie ar fi participarea la construirea unor masini electrice care sa fie utilizate special in acest tip de servicii.
Parallax

Vizualizari
10
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings