Emotient Inc, o companie care foloseste tehnici de inteligenta artificiala pentru a determina ce tip de emotii are o persoana, a fost preluata de Apple, scrie Wall Street Journal. Tehnologia Emotient a fost utilizata si de Google, dar mai ales de diversi retaileri care vor sa afle instant ce reactie au potentialii clienti la produsele lor. Tehnologiile de image recognition sunt foarte importante pentru comercianti, insa concomitent starnesc si controverse.Apple cumpara des mici startup-uri ale caror tehnologii ii par interesante, insa nu da detalii financiare si in multe cazuri nu face niciun anunt. Nu se stie la ce va folosi Apple tehnologia Emotient, insa achizitia completeaza alte tranzactii facute de Apple in domeniu anii trecuti.
Emotient are sediul in San Diego si a primit in trecut 8 milioane dolari finantare de la cativa investitori, inclusiv Intel Capital. Compania a mai fost pe cale de a obtine inca o runda de finantare, dar nu a reusit acest lucru in termeni favorabili, spun surse citate de WSJ.
Tehnologia Emotient consta in analizarea expresiei faciale a oamenilor pentru a determina ce fel de emotii au oamenii in acel moment. Raspunsul este important pentru retailerii care vor sa vada exact ce simt clientii cand vad produsul, insa tehnologia a fost utilizata de doctori pentru a afla cat de mult simt durerea pacientii care sunt in stare grava si nu se pot exprima.
Emotient a obtinut si brevete de inventie pentru tehnologiile sale ce permit colectarea si etichetarea a 100.000 de imagini faciale/zi. Datele sunt extrem de importante pentru clienti, insa marea problema tine de pericolul incalcarii dreptului la intimitate si de situatiile in care expresiile faciale sunt interpretate fara stirea persoanei.
La ce ar putea folosi Apple tehnologia? TechInsider face cateva speculatii:
- pentru a imbunatati raspunsurile date de asistentul Siri
- in aplicatiile de monitorizare a sanatatii
- pentru a imbunatatii cautarea in aplicatiile de poze
- pentru a vedea ce reactie au clientii cand vad produsele in magazinele Apple
- pentru a vedea cum reactioneaza userii Apple la diverse tipuri de publicitate.