Faraday Future - Cel mai misterios startup auto ar putea construi masina Apple
vlad.barza

Faraday Future - Cel mai misterios startup auto ar putea construi masina Apple

Imagine principala
Faraday Future - Cel mai misterios startup auto ar putea construi masina Apple
​Un startup american pe nume Faraday Future a captat interesul presei fiindca este inconjurat de multe mistere. Compania promite investitii de un miliard de dolari in fabricarea de masini electrice in SUA, dar nu a vrut sa comunice nici macar numele omului care o conduce. In plus, nu a vrut sa dea nicio informatie despre sursele de finantare, dar presa scrie ca un mogul chinez ar veni cu banii. Mai mult, Faraday promite masini electrice cu totul speciale, insa nu a explicat in ce mod sunt diferite. Existand atatea secrete, nu e de mirare ca a aparut si teoria ca Faraday este compania prin care Apple dezvolta in secret un automobil.

Domeniul auto nu duce lipsa de startup-uri, insa problema cea mai mare este ca trebuie foarte multi bani pentru a dezvolta un produs reusit. Multe companii care au vrut sa devina producatori auto au esuat, exemple celebre fiind Fisker si Think. In domeniul auto izbutesc doar startup-urile care au o sursa serioase de finantare si cu un finantator extrem de rabdator.

In plus, cele mai vandute doua modele electrice din lume - Nissan Leaf si Tesla Model S - si-au gasit in cativa ani 300.000 de clienti, ceea ce intr-o industrie auto cu vanzari anuale de peste 80 milioane masini nu inseamna mai nimic.

De ce se vand atat de putine masini electrice? Pentru ca sunt scumpe, au autonomie limitata si numarul statiilor de incarcare este mic.

Data fiind situatia, a uimit stirea ca un startup numit Faraday Future (dupa fizicianul Michael Faraday, celebru pentru descoperirile din electromagnetica) va investi un miliard de dolari pentru a construi o fabrica de masini electrice in SUA. Mai mult, productia ar incepe in 2017, ceea ce inseamna extrem de repede pentru o industrie in care dezvoltarea unei masini dureaza trei-patru ani. Compania ar urma sa aleaga locul dintre urmatoarele patru state americane: California, Nevada, Georgia si Louisiana.

Compania nu a dat detalii despre ce masina va construi si nici macar despre cum se numeste CEO-ul. Insa pe site figureaza o lista cu cinci directori, dintre care patru au lucrat in trecut la Tesla Motors.

Secretomania continua si cand e vorba de sursele de finantare, presa scriind ca principalul sustinator este un magnat chinez din tehnologie: Jia Yueting. Faraday are 400 de angajati in California si promite ca dupa lansarea primului model va urma o intreaga gama de sapte vehicule.

Compania mai spune ca nu are in gand un model clasic de lucru cu dealeri. Vrea sa faca bani din aplicatii in conexiune cu masina, are in plan si masini autonome, dar si servicii de ride-sharing, astfel incat sa nu fie nevoie ca oamenii sa cumpere masini, ci doar sa le inchirieze pentru scurt timp.

Secretomania, combinata cu planuri ce suna mult prea indraznet, a facut ca Faraday sa fie privita si cu uimire, dar si cu neincredere, fiindca in domeniul masinilor electrice este extraordinar de greu sa faci profit. O dovada este Tesla Motors, cel mai cunoscut producator de masini electrice, care a pierdut peste doua miliarde dolari si nu isi va recupera investitiile prea curand, fiindca investeste alte cateva miliarde intr-o mega-uzina.

O alta teorie s-a profilat in legatura cu Faraday; cum ca ar fi o companie care lucreaza, sub acoperire, la prima masina Apple. Compania condusa de Tim Cook nu a confirmat ca lucreaza la o masina, insa pe subiect s-a scris foarte mult, inclusiv faptul ca o echipa de 600 de ingineri ar dezvolta in secret "Apple car", cativa fiind fosti angajati Tesla Motors.

Asadar exista si acest scenariu: cum ca Faraday are finantare de la Apple si practic ar lucra la viitoare masina Apple. O astfel de teorie nu va putea fi insa confirmata prea curand.

Surse: Wall Street Journal, LA Times, Forbes US
Parallax

Vizualizari
19
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
link surse Normal era să fi pus link către surse, să putem aprofunda subiectul...

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings