Uber intra si in alte orase din Romania. Ce planuri are in tara cel mai valoros startup din lume
vlad.barza

Uber intra si in alte orase din Romania. Ce planuri are in tara cel mai valoros startup din lume

Imagine principala
Uber intra si in alte orase din Romania. Ce planuri are in tara cel mai valoros startup din lume
Uber, compania care a suparat taximetristii din toata lumea, este prezenta de aproape noua luni in Bucuresti, iar la anul ar vrea sa intre in alte orase romanesti, a spus intr-un interviu pentru StartupCafe, Rob Khazzam, responsabil pentru lansarea Uber in tarile din regiune. Cum folosesc romanii Uber, cat dureaza o calatorie si cum de poate fi considerata startup o companie ce valoreaza 50 miliarde dolari puteti citi mai jos. Interviul a fost realizat la evenimentul Microsoft Summit.

Informatia pe scurt

  • Uber are patru angajati in Romania, numarul de soferi parteneri este de cateva sute.
  •  O calatorie cu Uber dureaza in medie 15 minute in Bucuresti. Timpul mediu de asteptare pentru o masina este de sub 6 minute in afara orelor de varf.
  •  In medie, soferii de Uber conduc 10-20 de ore/saptamana. Aplicatia este pentru ei o sursa suplimentara de venit.
  •  In 2016 sunt mari sanse ca Uber sa intre si in alte orase din tara. Oamenii companiei au vizitat cateva locuri, insa planuri concrete nu exista acum.
  •  Uber este prezenta in 344 de orase din 63 de tari si are aproape 5.000 de angajati. Compania este considerarta ca fiind cel mai valoros startup din lume - cu o valoare de 50 miliarde dolari.
  •  Poate Uber inca sa fie considerat un startup, dat fiind ca este o companie atat de mare? "Cred ca suntem un startup: pentru ca echipa din Romania face exact ce ar face orice startup. In Bucuresti, in februarie noi eram un startup si a trebuit sa intrebam primii 5.000 de useri ce trebuie sa schimbam si ce sa imbunatatim".

Interviul, pe larg

Vlad Barza: Ati lansat Uber acum noua luni in Bucuresti. Cati soferi activi sunt? Eu stiu ca ar fi 3-400...


Rob Khazzam: Nu pot da cifre, este vorba de secrete comerciale, insa va pot spune ca am crescut foarte rapid. Cererea a fost extrem de mare si Bucurestiul a fost, in primele 3-4 luni, orasul in care am crescut cel mai puternic in regiune. Cresterea de aici a fost mult mai mare decat in Praga, Bratislava si Budapesta. Suntem incantati de situatie: avem sute de soferi parteneri, sute de mii de useri care au instalat aplicatia si mii de calatorii in fiecare saptamana.

Vlad Barza: Aveti in Bucuresti soferi cu masini mai speciale: mai scumpe sau electrice?


Rob Khazzam: Da, pe Uber X este diversitate mare. Avem Ford Focus, dar avem si Audi A6. In Romania exista un apetit pentru servicii premium. Cu electricele si decapotabilele am facut actiuni si ne place sa testam lucrurile care-i incanta pe oameni.

Vlad Barza: Nu ati vrea sa lansati si Uber SUV aici? Romanilor le plac SUV-urile,,,

Rob Khazzam: Ba da, analizam mai multe lucruri, mereu discutam cu utilizatorii, dar si cu soferii parteneri, fiindca fara ei nu putem face nimic

Vlad Barza: Va ganditi sa lansati Uber si in alte orase romanesti. Ar fi viabil?

Rob Khazzam: Da, am vrea si cred ca s-ar putea intampla in 2016. Am vizitat cateva orase, am participat la conferinte acolo si incercam sa vedem ce nevoi exista si cum ar arata serviciul nostru acolo. Insa nu avem nimic concret. .(...) Ramane insa sa decidem cand vom face pasul si cu ce produs.

Vlad Barza: Ne puteti da date statistice despre utilizatorii din Bucuresti?

Rob Khazzam
: Am facut recent studii ca sa ne cunoastem clientii. Am observat ca cei care folosesc Uber sunt atrasi de preturi, insa aleg Uber mai ales datorita calitatii si serviciului de relatii cu clientii. Oamenii stiu ca va functiona bine si ca e un serviciu premium. Pe de alta parte, soferii considera Uber ca pe o a doua sursa de venit. Sunt peste un milion de masini in Bucuresti si foarte multe stau nefolosite majoritatea orelor. Soferii de Uber sunt poate intre doua job-uri, sunt studenti care au un job part-time si in general soferii de Uber "umplu" cu aceasta activitate 5, 10, 15 ore/saptamana. Exact acesta este lucrul de impact al Uber: poti apasa un buton si masina personala incepe sa iti aduca venituri.

Vlad Barza: Profitati si de faptul ca lumea este foarte nemultumita de taximetristii din Bucuresti. Vorbesc prea mult, fumeaza, cer tarife uriase...

Rob Khazzam: Oamenii vor sa calatoreasca in masini civilizate, curate si conduse de soferi amabili. Plus ca daca se intampla ceva in timpul calatoriei cu Uber, daca iti uiti telefonul in masina, exista oricand un serviciu de relatii cu clientii in limba romana si obtii rapid ajutor.

Vlad Barza; Bun, pentru Uber e un avantaj faptul ca taxiurile obisnuite sunt oribile. Insa un dezavantaj pentru Uber este ca taxi-urile sunt foarte ieftine in Bucuresti. Nu puteti avea preturi cu mult mai mari si nici sa-i subventionati pe soferi pana la nesfarsit...


Rob Khazzam: Noi prin Uber vrem ca transportul sa fie simplu si cat mai ieftin si vrem sa cream oportunitati economice pentru soferi. Sunt doua parti ale ecuatiei si credem ca putem scadea costul calatoriei si, in acelasi timp, sa cream oportunitati de venit pentru soferi, facand tehnologia si mai eficienta. Asadar, daca un taxi poate parcurge chiar si 7 km prin oras pentru a lua o comanda, tehnologia noastra este inteligenta, se foloseste de GPS si algoritmi pentru a reduce la minim timpul necesar soferului sa mearga la client. Trimitem soferii care se afla cel mai aproape si folosim optiuni precum Surge pentru a fi siguri ca oferta satisface cererea in anumite zone ale orasului.

Practic inseamna ca soferii sunt mult mai eficienti, pot face mai multe calatorii intr-o ora si putem in continuare sa tinem preturile foarte jos.

Vlad Barza: Aveti un control asupra timpului pe care un sofer il petrece la volan? Sunt si unii care stau 10-12 ore/zi?

Rob Khazzam: Platforma e flexibila si depinde de parteneri cum vor sa o foloseasca. Insa observam ca soferii nu stau foarte mult, conduc cam cateva ore pe saptamana si de aceea avem calitate si standarde foarte bune. In Bucuresti majoritatea conduc 10-20 ore/saptamana,

Vlad Barza: Este suficient pentru ei sa conduca 10-20 de ore si sa aiba si venituri multumitoare?


Rob Khazzam: Daca un student are in partea a doua a zilei mai mult timp liber, poate lua masina si poate castiga bani in plus. Apasa un buton si incepe sa castige bani, iar asta e excelent.

Vlad Barza: Sunteti foarte fericit de modul in care merge Uber Bucuresti.. Insa ce aspecte nu va multumesc? Ce nu a mers conform asteptarilor?

Rob Khazzam: Ni s-au indeplinit steptarile, dar mereu vrem sa  crestem si oamenii sa se poata baza pe noi. In Bucuresti, la unele ore ale diminetii nu se intampla mereu asta si echipa noastra se tot gandeste cum sa rezolve lucrurile. Provocarea pntru urmatoarele sase luni este sa ne asiguram ca la orice ora a zilei poti chema rapid o masina oricand ai nevoie.

Vlad Barza: Care este timpul mediu de asteptare pentru o masina Uber in Bucuresti?


Rob Khazzam: Este de 5,2 minute, ceea ce e bine. Cand am lansat Uber, timpul mediu era de aprope 10 minute, asa ca am avansat bine.

Vlad Barza: Dar sunt si oameni care trebuie sa astepte si peste 10 minute...

Rob Khazzam: Da, la ore de varf da.

Vlad Barza: Cat dureaza in medie o calatorie cu Uber in Bucuresti?


Rob Khazzam: Cred ca in medie este 15 minute si eficienta partenerilor a crescut. Cand ne-am lansat, in februarie, asteptai in medie 10 minute pana venea masina. Acum, fiindca dureaza cinci minute, soferii pot face mai multe calatorii intr-o ora si asta e bine. Dar a crescut si eficienta, fiindca un sofer, dupa ce a onorat o comanda, primeste una noua imediat, nu trebuie sa se plimbe prin tot orasul.

Vlad Barza: Aveti acel program in care la orele de varf, preturile devin mai mari. Nu s-au plans romanii de aceste preturi mari, tinand cont ca la noi foarte multa lume e atenta la pret?

Rob Khazzam: Nu. Cred ca in general utilizatorii Uber sunt mult mai intelegatori decat erau acum doi ani. Acum doi ani oamenii se plangeau de Surge, insa acum nu mai este chiar asa. Surge este buna fiindca asigura functionarea extrem de buna a sistemulu. Nu ai gasi poate o masina la acea ora de varf, insa cu Surge preturile sunt crescute prin algoritmi si un sofer are astfel motivatie sa mearga dintr-o parte in alta a orasului pentru a lua un client.  Cererea si oferta se intalnesc si soferi care altfel nu s-ar fi deplasat departe in oras, sunt motivati sa mearga sa ia comenzi din zone mai indepartate, insa unde la anumite ore exista cerere mare. Este o chestiune de eficienta a tehnologiei, cererea este satisfacuta si preturile scad din nou la nivelurile obisnuite.

Vlad Barza: Uber a avut multe probleme in Europa cu taximetristii furiosi, exemple clare fiind Bruxelles si Paris. Credeti ca in viitor, cand numarul de masini Uber va creste si in Bucuresti, vor protesta si taximetrisii locali?


Rob Khazzam: Nu, si sunt doua motive. Uber le permite celor care deja detin o masina, ca e vorba de taximetristi sau de soferi de limuzine, sa castige bani ajutandu-se de ea. Apoi, pentru utilizatori, Uber ofera inca o modaliate de a te deplasa prin oras. Atat pentru profesionisti, cat si pentru ceilalti, Uber reprezinta o alternativa, o optiune suplimentara.

Vlad Barza: Este Uber un startup? E descris ca fiind cel mai valoros startup din lume, insa multi ar spune ca Uber nu miai este demult un startup, fiind o companie cu 5.000 de angajati.

Rob Khazzam: Nu ma supar ca ni se spune startup si ar fi aici doua lucruri. Crestem ca si companie si invatam in continuare. Chiar daca suntem o companie valoroasa, nu inseamna ca nu mai invatam. Trebuie sa fim siguri ca ceea ce ne-a adus succesul in ultimii cinci ani trebuie sa ne asigure si pe mai departe succesul.

Apoi e vorba de niodelul de business. Tehnologia este globala, insa serviciile sunt puternic localizate, avem echipe locale si si abordari locale. Si de aceea cred ca suntem un startup: pentru ca echipa din Romania face exact ce ar face orice startup. In Bucuresti, in februarie noi eram un startup si a trebuit sa intrebam primii 5.000 de useri ce trebuie sa schimbam si ce sa imbunatatim. A trebuit sa  adaptam totul pentru Bucuresti si sa ne dam seama exact ce vor oamenii.

Pe scurt, suntem o companie mare ca numar de angajati, ca venituri si ca numar de calatorii (3 milioane/zi), insa la nivel local suntem startup si ne confruntam cu acelasi probleme cu care se confrunta un startup.

Vlad Barza: In ce orase ati lansat Uber in regiune si unde aveti de gand sa mai lansari


Rob Khazzam: Cu cateva saptamani in urma am lansat in Zagreb, foarte curand vom lansa in Vilnius si avem in plan cateva orase din Rusia.
Vizualizari
1772
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
Calitate Daca inca va intrebati ce vor clientii, pot sa va spun o parere.Clientii vor calitate. Majoritatea au schimbat taxiul cu Uber. Nu vor masini murdate. Nu vor masini cu prosoape sau huse rupte pe scaune. Nu vor masini fara minim confort (cum ar fi aerul conditionat). Nu vor curse anulate cand nu sunt cu Surge pricing sau cand clientii sunt prea departe.Ar trebui sa vorbiti si cu soferii sa ii intrebati ce probleme au, ca sunt destule (nu ma refer la taximetristii pe care ati inceput sa ii aduceti de ceva timp, ei vad lumea in felul lor).Spun toate astea din punctul de vedere al unui client cu 4-500 de curse la activ.
poza de profil
Eu am incetat sa mai merg doar cu Uber. Uber duce lipsa de soferi. De cand au renuntat la bonusuri nu mai e rentabil sa fii sofer Uber. Motiv pentru care au si foarte putine masini disponibile. De cate ori caut Uber sunt la cel putin 5 minute distanta, dar nu asta e problema, de multe ori au surge pricing desi nu e ora de trafic intens (tot din cauza lipsei soferilor) .Exista si un blog post cu nemultumirile soferilor. E plin de comentarii. M-a facut sa ma gandesc de 2 ori inainte sa comand un Uber.Uber duce lipsa de soferi. De cand au renuntat la bonusuri nu mai e rentabil sa fii sofer Uber. Motiv pentru care au si foarte putine masini disponibile. De cate ori caut Uber soferii sunt la cel putin 5 minute distanta, dar nu asta e problema, de multe ori au surge pricing desi nu e ora de trafic intens, tot din cauza lipsei soferilor.Exista si un blog post cu nemultumirile soferilor. E plin de comentarii. M-a facut sa ma gandesc de 2 ori inainte sa comand un Uber.
poza de profil
Uber Romania Soferii Uber sunt nemultumiti total de cum se poarta Uber cu ei. Am mers destul de des in ultima vreme folosind Uber app. si mai toti mi-au povestit cum sta de fapt treaba.Uber nu face altceva decat sa le dicteze niste termeni. Soferii lor parteneri nu au niciun cuvant de spus.Asta duce la frustrare din partea lor si refuza curse daca sunt la 4-5 min distanta. Pe buna dreptate, ei motiveaza ca nu le convine sa mearga 4-5 km pana la client pe gol cu actualul pret.Iar pretul, trebuie sa recunoastem, e o mizerie.Eu mereu sunt mirat de ce o persoana cu un Opel, VW sau alte masini de peste 15.000 de euro ar face pe taxiul prin Bucuresti.
poza de profil
taxe? bun am inteles, masini civilizate, totu e in trend, elegant, surge, organizare, 5.2 minute f frumos. dar soferii uber platesc taxe pe venituri? compania plateste taxe pe incasari?
poza de profil
Uber, serviciu premium??? Pai atunci si MacDo trebuie sa fie pentru voi restaurant de lux si sa aiba 2-3 stele Michelin.Serviciu premium cu Ford Focus? Pai intr-un Focus ai mai putin spatiu pentru picioare decat intr-un Logam amarat.Pe langa delirul de marketing al omului trebuie remarcata maiestria intr-ale politicii: a reusit sa nu dea nici un raspuns concret, doar vorbe goale si lozinci (capitaliste desigur).Marea intrebare care nici vorba sa-i fie adresata: da cu munca la negru si taxele neplatite atat de soferi cat si de firma, cum stam?Asta pana la primul accident mai grav cand lumea va descoperii uimita, ca in cazul Colectiv, adevarul.
poza de profil
Exact, taxe Toata lumea promoveaza sus si tare platile mobile si cu cardul ca descurajeaza evaziunea. Uite un exemplu foarte simplu cand se plateste cu mobilul care are card atasat si se face evaziune in mare stil. Unde e casa de marcat d-lor de la Uber? Unde sint contributiile pt soferi sau impozitul pe venit?
poza de profil
aaaa Nimic nou...si sunt cateva firme de taxi care sunt super ok in Bucuresti! Iar aplicatiile de mobil, excelente!
poza de profil
Firme de taxi OK :)) Ce inseamna OK pentru tine cand vorbesti despre taxi?Eu nu am intalnit nici o firma de taxi unde taximetristii:- au grija de masini si isi iau ITP-ul fara spagi- nu merg ca disperatii- spala masina macar o data pe saptamana- nu fumeaza in masina- nu vorbesc la telefon cu colegii in timpul cursei- nu se plang de tarifele mici si ce greu le e lor- ...
poza de profil
Decontare Se poate deconta? Mie îmi trebuie bon fiscal plus ștampilă pe bon sa îmi pot recupera banii de la firmă sau sa îmi pot justifica cheltuiala avută din avans.Dacă s-ar putea atunci as putea lua în considerare sa merg și eu cu Uber.
poza de profil
Deci Uber = taxi Eu am crezut ca Uber te ajuta sa nu mergi cu masina singur prin oras daca vecinul tau fara masina are acelasi drum. Dar vad ca e un fel de taxi, cu soferi platiti, etc. Sunt trist.
poza de profil
Sunt partener Uber Detalii despre activarea unu cont partener gasiti pe pagina comunitatii soferilor Uber www.invitatieuber.wordpress.com

- Ultimele știri -

Cookie Settings