Se "ascute" lupta pe piata aplicatiilor de transport persoane. Un startup infiintat acum zece luni a primit 250 milioane dolari finantare
vlad.barza

Se "ascute" lupta pe piata aplicatiilor de transport persoane. Un startup infiintat acum zece luni a primit 250 milioane dolari finantare

Imagine principala
Se "ascute" lupta pe piata aplicatiilor de transport persoane. Un startup infiintat acum zece luni a primit 250 milioane dolari finantare
Uber este deja celebra si a primit peste 10 miliarde dolari finantare, insa piata aplicatiilor de taximetrie si transport este gata sa primeasca un surprinzator nou-venit care se anunta redutabil. Compania Karhoo infiintata de un britanic si cu sediul la New York promite sa se lanseze in ianuarie, obtinand pana acum uriasa suma de 250 milioane dolari finantare in numai zece luni, scrie Financial Times. Sunt insa voci care spun ca aceste startup-uri primesc finantari "umflate" si o buna parte dintre investitori isi vor pierde banii.

Karhoo s-a infiintat acum zece luni si vrea sa devina o aplicatie ce ofera live un comparator de preturi pentru taxi-uri, integrand si soferi de la companii traditionale de taxi. Aplicatia va fi pentru inceput disponibila in Londra, New York si Singapore, dupa ce va incheia parteneriate cu diverse companii pentru a avea pe lista 200.000 de soferi.

Este interesant ca in doar zece luni Karhoo ar fi obtinut 250 milioane dolari finantare, in curand va depasi 300 milioane si obiectivul este ca finantarea sa depaseasca un miliard de dolari in 18 luni.

Uber a strans peste 10 miliarde dolari finantare, iar concurentul Lyft, peste 4,5 miliarde. Chiar daca cei doi lideri ai pietei au strans multi bani, daca noua companie Karhoo va obtine un miliard, va fi bine pozitionata.

Karhoo are un model de afaceri diferit de Uber care a reusit sa supere taximetristii din zeci de orase. Karhoo vrea sa devina un serviciu redutabil ce lucreaza cu companii consacrate de taximetrie si este un comparator instant de preturi, clientul putand sa aleaga ce operator doreste. Pretul calatoriei este stabilit de compania de taximetrie la care este arondat soferul ale de user, iar Karhoo retine 10% din pretul calatoriei daca aceasta este facuta prin intermediul aplicatiei.

Karhoo nu vine cu un model de afaceri original. exista deja astfel de comparatoare, insa Karhoo beneficiaza de finantare extrem de generoasa si vrea sa se extinda la nivel global, ceea ce inseamna ca ar putea ajunge sa aiba influenta importanta.

Daniel Ishag, fondatorul companiei, spune ca un mediu monopolist unde exista un jucator dominant nu e mereu benefic pentru calitatea serviciului. El mai spune ca un model precum cel al Uber, care subventioneaza soferii, nu este potrivit si nu poate dura pana la nesfarsit, fiindca o companie trebuie sa faca profit, mai ales daca vrea sa se listeze. In acest context, Karhoo poate echilibra lucrurile in piata, spune ishag.

El a mai precizat ca, lucrand cu companii autorizate de taximetrie, Karhoo va evita problemele legale care ingreuneaza parcursul Uber in multe tari.
Parallax

Vizualizari
35
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings