S-a lansat Vector Watch, ceasul inteligent creat in Romania. Costa intre 299 si 499 euro, ecranul este alb-negru, insa bateria poate tine si peste 45 de zile
vlad.barza

S-a lansat Vector Watch, ceasul inteligent creat in Romania. Costa intre 299 si 499 euro, ecranul este alb-negru, insa bateria poate tine si peste 45 de zile

Imagine principala
S-a lansat Vector Watch, ceasul inteligent creat in Romania. Costa intre 299 si 499 euro, ecranul este alb-negru, insa bateria poate tine si peste 45 de zile
​Vector Watch, startup-ul la care principal investitor este Radu Georgescu, a lansat (si) in Romania ceasul inteligent ale carui avantaje tin de designul elegant si de faptul ca bateria poate tine chiar si peste 45 de zile. Preturile sunt intre 299 euro si 499 euro in Romania, iar compania cu 50 de angajati are ambitii mari fiindca vrea sa vanda anual sute de mii de ceasuri pe plan mondial. Succesul nu este garantat. Ceasul are un design elegant si nu are acel aspect de jucarie ieftina intalnit la multe smartwatch-uri, insa nu are ecran tactil, ci unul alb-negru, controlabil prin butoane.

Ceasul a fost prezentat in premiera la targul de la Basel, in martie, iar atunci multe publicatii internationale au scris despre el fiindca niciun alt ceas nu promitea baterie care sa tina 30 de zile, ci doua-trei zile. Lucrul la proiect a inceput in primavara lui 2014 si precomenzile au fost lansate in martie, dar lansarea oficiala pe cateva piete esentiale s-a facut mai tarziu decat se preconizase (in octombrie, in loc de august).

Incep de acum livrarile in SUA si Marea Britanie, iar in Romania ceasul este vandut pe plan local prin intermediul Orange, cu preturi intre 299 si 499 euro.



Exista doua variante. Versiunea cu cadran rotund de 44 mm se numeste Vector Luna, iar cea rectangulara se numeste Meridian si are display de 40,5 mm. Carcasa este din otel inoxidabil, iar cureaua poate fi din otel inoxidabil, piele sau silicon. Versiunea rectangulara costa de la 299 euro, iar cea rotunda, de la 349 euro. Ceasul are ecran monocrom si nu are touch-screen, fiind controlat prin trei butoane.

Marele avantaj al ceasului este bateria care, spun cei de la Vector, trebuie incarcata o data la 30 de zile, spre deosebire de multe ceasuri inteligente la care bateria tine o zi-doua. "Noi am anuntat 30 de zile, in conditiile in care de fapt tine 45-60 de zile in realitate, daca il folosesti normal", spune Andrei Pitis, director tehnic al companiei.

Autonomia extrem de mare nu se explica printr-o super-tehnologie a bateriei, ci prin faptul ca sistemul de operare creat "in house" este extrem de economic si simplu, ecranul este alb-negru si lipseste si functia de touch-screen.



Au existat oameni dezamagiti de faptul ca nu exista ecran tactil? "Depinde cu ce asteptari au plecat clientii. Au fost unii care au crezut ca e touch-screen si poate a ajuns si de la noi o comunicare incompleta. Pentru cei la care a ajuns comunicarea completa, feedback-ul a fost foarte bun si cei care foloseau Windows Phone au fost multumiti sa gaseasca un ceas compatibil", spune Andrei Pitis.

Partea tehnica a fost realizata la Bucuresti de Andrei Pitis, Dan Tudose si Irina Alexandru, insa pentru "atacarea" pietelor cu pretentii era nevoie de "intariri" cu mare experienta internationala.

Astfel, Vector Watch il are ca CEO pe Joe Santana, fost CEO la Timex, iar echipa de design a fost condusa de Steve Jarvis care a lucrat la Nike unde a proiectat bratarile de fitness devenite celebre.



Scopul a fost sa fie creat un ceas care sa arate ca un ceas, nu ca un ecran mic pe care il pui pe mana cu o curea. Ideea a fost ca cei care il vad prima oara sa spuna intai ca este un ceas traditional si abia apoi sa afle ca este si inteligent si ca se poate sincroniza cu telefonul si ca poti vedea pe el diversele mesaje primite.Totul, fara a mai fi nevoie sa scoti smartphone-ul.

Vector Watch vera sa devina un jucator global pe piata ceasurilor inteligente, avand chiar ambitii de top 5. Insa pentru asta vanzarile ar trebui se depaseasca (multe) sute de mii de unitati pe an.

Datele IDC arata ca trimestrul trecut s-au vandut 18,1 milioane de "wearables", fata de 5,6 milioane in Q2 2014. Fitbit si-a gasit 4,4 milioane clienti, Apple 3,6 milioane, iar Xiaomi, 3,1 milioane. In top 5 au mai intrat Garmin si Samsung.

Ca piata "purtabilelor" este una dificila o dovedeste si faptul ca Samsung, care a investit enorm in promovare, a vandut doar 600.000 de ceasuri trimestrul trecut, insa a dezavantajat-o si faptul ca ceasurile sunt compatibile doar cu cateva telefoane ale marcii.

In iulie 2014 Vector Watch, un start-up producator de ceasuri inteligente (smart watches) a anuntat atragerea unei investitii de tip "seed", de 500.000 euro, din partea grupului GECAD fondat de Radu Georgescu. De atunci au mai fost runde de finantare, insa valoarea lor nu a fost comunicata. este insa logic sa presupunem ca un ceas "smart" cu ambitii globale nu poate fi construit fara cateva milioane de dolari.

Vector Watch a fost fondata in ultimul trimestru din 2013 de catre Andrei Pitis, fost General Manager la Ixia Romania. Andrei Pitis revenea astfel in antreprenoriat, dupa ce in ultimii ani a fost angel investor in companii tehnologice, precum CleverTaxi.  

Lui i s-au alaturat co-fondatorii Irina Alexandru si Dan Tudose, cu o experienta vasta in design de produs, respectiv design hardware, si alti ingineri hardware, designeri si dezvoltatori software premiati de numeroase ori la concursuri de inovatie din Romania si din afara tarii.


Parallax

Vizualizari
1872
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
va mai aduceti aminte? Ceasul romanesc Orex,de unde si reclama:nici o mina fara Orex,nici o .ula fara Protex.sau ceasul est-german Ruhla,o luna perge,pe urma .ula(asa si era!)
poza de profil
Nu-i vad rostul E total paralel cu conceptul de smartwatch
poza de profil
Un ceas inteligent lansat un an mai tarziu, inutil Un ceas inteligent lansat un an mai tarziu, inutil. 500 de euro e un pret amuzant. Poti alege intre un iPhone6 sau un prapadit de ceas. Spor la vanzare!
poza de profil
Portabil versus purtabil Probabil că nu o să intereseze pe nimeni, dar merită încercat, desi ”cu o floare nu se face primăvară”.Despre ce este vorba? Am văzut în articolul de mai sus că se folesește expresia ”piata purtabilelor” cu referire la faptul că ceasul este un obiect ”purtabil”. Daca ne uităm în dex la explicația cuvantului ”purtabil” vom vedea ” PURTÁBIL, -Ă, purtabili, -e, adj. (Fam.; despre obiecte de îmbrăcăminte) Care este comod de purtat, care nu se murdărește și nu se uzează ușor; purtăreț. – Din fr. Portable.”Ca urmare, ceasul nefiind un obiect de îmbrăcăminte corect este să se spună desptre un ceas că este ”portabil” iar despre piața acestora ca despre ”piața portabilelor”, pentru că dacă ne uităm în același dex, la cuvântul ”portabil vom vedea: ”PORTÁBIL, -Ă, portabili, -e, adj. Care poate fi transportat cu ușurință, care poate fi purtat cu sine; portativ2. – Din fr. Portable”.O singura literă, o mare diferență.

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings