Vlad Barza

Un startup de inteligenta artificiala poate face ca asistentul Siri de la Apple sa invete din conversatii si sa inteleaga mult mai bine comenzile

Imagine principala
Un startup de inteligenta artificiala poate face ca asistentul Siri de la Apple sa invete din conversatii si sa inteleaga mult mai bine comenzile
​O tranzactie discreta, in stilul Apple, ar putea ajunge sa aiba insa o influenta uriasa asupra modului in care posesorii de iPhone se vor putea intelege cu asistentul virtual Siri. Vocal IQ este numele minusculei companii britanice cumparata de Apple, startup-ul dezvoltand o tehnologie care sa permita o conversatie mult mai fluenta intre om si computer. Cei de la Vocal IQ spuneau intr-o postare pe Twitter ca asistenti virtuali precum Siri, Google Now sau Cortana sunt enervanti pentru ca nu inteleg mult din ce li se cere si executa eronat comenzile.

Apple cumpara des companii, insa o face extrem de discret, foarte rar anunta o achizitie si nici nu se pune problema sa fie comunicata valoarea tranzactiei. Apple are o strategie speciala fiindca alege sa achizitioneze companii foarte mici de care putina lume a auzit, insa companii care au creat tehnologii pe care Apple le poate extinde si incorpora.

Scouterii Apple au gasit o companie britanica numita Vocal IQ care dezvolta software de inteligenta artificiala care-i ajuta pe oameni sa se inteleaga mult mai bine cu asistenti software virtuali precum Siri.

Vocal IQ spune ca a dezvoltat un software care invata din fiecare conversatie cu oamenii, astfel incat la urmatoarea, sa inteleaga mult mai bine ce vor acestia. Cei de la Vocal IQ spuneau intr-o postare la inceput de 2015 ca in prezent este frustranta comunicarea cu acesti asistenti fiindca nu inteleg multe din comenzile vocale, nu stiu sa spuna exact ce nu au inteles si raspunsurile la comenzi sunt deficitare.

Tocmai acest lucru promit cei de la Vocal IQ sa-l rezolve, iar tehnologia lor ar avea ca scop sa permita o discutie coerenta, curgatoare, intre om si computer, ceva in genul filmelor Her sau Iron Man.

Tehnologiile de recunoastere vocala si de machine learning pot fi incorporate in diverse terminale, de la automobile, pana la ceasurile inteligente, iar compania a aratat ce poate avand o colaborare cu General Motors pentru un soft prin care soferii pot comanda vocal pornirea stergatoarelor sau a radio-ului, ideea fiind ca soferul sa-si ia cat mai putin ochii de la drum.

Tehnologia Vocal IQ poate mbunatati enorm comunicarea cu Siri care, la fel ca si Google Now sau Cortana, se bazeaza in interactiune pe replici prestabilite si poate raspunde doar la anumite tipuri de comenzi,

Apple va putea folosi tehnologia nu doar pentru imbunatatirea comenzilor vocale pe iPhone si iPad, ci mai ales pe Apple Watch unde utilizatorii sunt mai inclinati sa foloseasca acest tip de comenzi, dat fiind ca terminalul are un ecran foarte mic si greu de controlat tactil.

Vocal IQ s-a desprins dintr-un proiect al universitatii Cambridge si utilizeaza tehnici de deep learning pentru a imbunatati comunicarea dintre om si computer, insistand pe contextul in care sunt date diversele comenzi. Compania are ca CEO un matematician sud-african, Blaise Thomson si ca presedinte un profesor de inginerie IT de la Cambridge, Steve Young. Compania a strans 750.000 de lire sterline intr0o runda de finantare de tip seed condusa de Amadeus Capital Partners.

Surse: Forbes USA, Financial Times
Parallax

Vizualizari
80
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri