Mirajul hartilor - De ce un startup cu 12 oameni a reusit performanta de a fi preluat de Apple
vlad.barza

Mirajul hartilor - De ce un startup cu 12 oameni a reusit performanta de a fi preluat de Apple

Imagine principala
Mirajul hartilor - De ce un startup cu 12 oameni a reusit performanta de a fi preluat de Apple
​Multe mici companii si-ar dori sa fie preluate de Apple, insa gigantul american nu face foarte multe achizitii. Cea mai noua companie preluata de Apple are doar 12 angajati si pana acum a strans doar 2,5 milioane dolari finantare. Mapsense este numele startup-ului infiintat in 2013 si va ajuta compania fondata de Steve Jobs sa analizeze cantitati uriase de date din harti, focus-ul fiind pe localizarea in timp real.

Apple are 115.000 de angajati si s-ar pune ca ar putea face aproape totul "in house", insa nu este chiar asa. Compania condusa de Tim Cook a achizitionat un startup cu doar 12 oameni, dovada ca si o companie foarte mica si cu doar doi ani vechime poate veni cu idei atragatoare pentru una dintre cele mai pretentioase companii din lume.

Mapsense are in echipa si fosti angajati Apple si Google si a creat harti sofisticate care nu arata doar drumuri si forme de relief, ci si forma si dimensiunile tuturor cladirilor din SUA, spre exemplu. Tehnologia de analiza a bazelor de date a fost folosita pentru hartile ce arata parcursul uraganelor, dar si pentru depistarea fraudelor cu carti de credit.

Sursele spun ca Apple a platit in jurul a 25-30 milioane dolari pentru compania ce permite user-ilor sa analizeze modele grafice ale hartilor ce contin cantitati uriase de date. Compania a lansat in luna mai platfoma la care asteapta clienti din domenii diverse, de la financiar si publicitate, pana la agentii guvernamentale si multinationale.

Practic, Mapsense permite clientilor care folsoesc serviciul companiei sa analizeze sa vizualizeze si sa inteleaga datele de localizare adunate prin intermediul smartphone-urilor.

Partea utila este ca firmele pot aduna date de localizare si le pot analiza, pentru a intelege cum folosesc clientii produsele.

De exemplu, tehnologia poate ajuta organizatorii unui concert sa vada exact unde se afla cei care pun mesaje pe Twitter despre eveniment, iar o alta aplicabilitate poate arata din ce zona a unui oras cheama cei mai multi masini Uber in timp real, compania putandu-si pozitiona soferii pentru a satisface cererea.

Apple nu a confirmat achizitia si nu se stie in ce mod vor fi utilizate aplicatiile Mapsense, insa iPhone-ul colecteaza o multitudine de date, astfel ca este plauzibil sa ne asteptam ca datele colectate prin aceste noi servicii sa fie utilizate pentru a imbunatati serviciul de harti si implicit navigatia.

Mapsense nu a primit decat 2,5 milioane dolari finantare, de la fondurile General Catalyst, Formation8 si Redpoint Ventures.

Surse: Business Insider, Financial Times
Parallax

Vizualizari
8
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings