Autostop high-tech - Cum a reusit BlaBlaCar sa ajunga sa valoreze peste un miliard de dolari
vlad.barza

Autostop high-tech - Cum a reusit BlaBlaCar sa ajunga sa valoreze peste un miliard de dolari

Imagine principala
Autostop high-tech - Cum a reusit BlaBlaCar sa ajunga sa valoreze peste un miliard de dolari
​BlaBlaCar este o aplicatie cu activitati si in Romania,  punandu-i in legatura pe cei care au locuri libere in masina, cu cei care trebuie sa calatoreasca dintr-un oras in altul. Cea mai noua runda de finantare arata ca aceasta companie infiintata in 2006 in Franta a ajuns sa valoreze 1,2 miliarde de dolari, intrand intr-un club select europen. Cum a reusit? Este o chestiune de simplitate si eficienta.

BlaBlaCar conectează conducătorii auto care au locuri libere în mașină cu pasagerii care merg în aceeași direcție. Sunt in total peste 20 de milioane de membri din 19 țări care se folosesc de aceasta rețea de transport. 20 de milioane este numarul celor care au folosit macar o data aplicatia, in medie, lunar sunt doua milioane de utilizatori.

Cei care doresc sa ajunga dintr-un oras in altul trebuie sa caute pe site sau in aplicatie cele doua destinatii, isi aleg apoi soferul cu care vor sa mearga si apoi trebuie sa ajunga la locul de intalnire. Plata se face in timpul cursei.

BlaBlaCar este prezenta si in Romania unde, ca exemple, o calatorie intre Bucuresti si Brasov costa de la 24 de lei, iar una intre Ploiesti si Iasi, peste 60 de lei. In medie, la nivel international, o calatorie de 330 km rezervata cu ajutorul aplicatiei costa 25 de dolari.

BlaBlaCar s-a extins agresiv in ultimii doi ani si a ajuns sa acopere 19 tari, inclusiv India si Mexic. A primit finantare pentru a-si dezvolta modelul de business, iar in multe tari, o calatorie prin BlaBlaCar este mai ieftina decat una cu trenul sau cu autobuzul intre doua orase.

In plus, exista un "efect de retea" deoarece cu cat numarul celor care folosesc aplicatia creste, cu atat este mai usor pentru un user sa gaseasca o masina intre punctul A si punctul B, chiar si in ultimul moment.

Compania franceza nu a intrat pe piata din SUA unde benzina este ieftina, iar orasele sunt prea mari si departate

Aplicatia retine un comision de aproximativ 12% din cat primwste soferul, iar calcule facute de Business Insider arata ca veniturile sunt de 72 milioane dolari/an.

Pana acum in aplicatie au investit fonduri precum Index Ventures, Accel Partners, ISAI si Lead Edge Capital.

TechCrunch scrie ca cea mai noua runda de finantare este de 160 milioane dolari.
Parallax

Vizualizari
64
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
O sa coste ceva si in Romania? Nu am inteles din articol daca serviciul va costa bani pentru cei care calatoresc in Romania. Inteleg ca daca costa ceva acuma in Franta. candva o sa coste si in Romania, nu?
poza de profil
ilegal daca are un cost este ilegal. este transport de persoane in afara legii. e aceeasi smecherie ca uber.

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri