Gigantii industriei auto sunt tot mai atenti la startup-uri, fiindca si-au dat seama ca micile business-uri pot dezvolta mult mai rapid marile tehnologii ale viitorului. Constructori auto de prestigiu si-au deschis birouri de cercetare in Silicon Valley si, in parelel, fie cumpara mici startup-uri, fie le ajuta sa se dezvolta si sa-si duca ideile in productia de serie. Industria auto nu e dezinteresata cand ajuta startup-urile, fiindca per total produsele ajung sa fie dezvoltate mai repede si mai ieftin.
Masinile n-au avut niciodata atat de multa tehnologie pe ele si acesta e doar inceputul. Unele modele de serie pot parca aproape singure, iar altele, de test, pot deja sa ruleze fara sofer. In aceste conditii, marile companii auto trebuie sa gaseasca un mod de a incorpora cat mai multe noi tehnologii, in cat mai putin timp, iar aici intra in scena startup-urile.
Automotive News scrie despre implicarea tot mai mare a gigantilor auto in investitiile in mici companii ce au idei noi. Industria auto nu se pricepe foarte bine la software sau hardware, astfel ca trebuie sa apeleze la companii care stiu bine aceste domenii. Si este nevoie pentru ca masinile viitorului vor avea tot mai mult software pe ele, putand sa comunice cu alte vehicule.
Executivii marilor producatori auto au vazut cat de departe au ajuns companii precum Google, Facebbok sau Uber si nu pot sta departe, intelegand ca ideile excelente pot porni in multe cazuri de la companii fondate de numai cativa oameni.
Relatia gigantilor auto cu startup-urile poate avea multe aspecte. De exemplu, Daimler a cumparat anul trecut un startup de transport numit RideScout, insa preluarea nu este singura varianta de a face o "infuzie" de idei si tehnologie intr-o companie uriasa.
General Motors, care si-a creat o filiala de "venture capital", a investit in mai multe startup-uri care aveau idei promitatoare, pe domenii precum incarcare wireless si biocombustibili. Startup-urile sunt ghidate si pentru a face primii pasi catre productia de volum, pentru asta trebuind sa invete sa gestioneze relatiile cu furnizori mari obisnuiti sa lucreze in special cu companii uriase.
Marea provocare este sa fie alese ideile cele mai bune din multitudinea de mini-companii ce incearca sa iasa in fata, iar apoi, acele companii trebuie ajutate financiar sa ajunga sa isi dezvolte produsul pana la varianta gata de lansare.
Este interesant exemplul Techstars Mobility, un incubator de business lansat in Detroit cu sponsorizari venite de la Ford si Honda.
Zece startup-uri au fost alese si vor participa la o sesiune de training de trei luni pe domenii precum dezvoltarea afacerii, achizitii si recrutare. Ford si alte companii auto mari gasesc talente si la evenimente de tip hackathon (concursuri de dezvoltare aplicatii).
Ford, foarte activa in domeniu, lucreaza si cu acceleratorul de startup-uri Plug and Play Tech Center, colaborarea ajutand-o sa fie la curent cu diverse idei din domeniul masinilor ce se pot conecta la internet. Compania prefera sa aiba colaborari de lunga durata cu unele startup-uri a caror evolutie este monitorizata, pentru a se vedea cum avanseaza produsele dezvoltate si ce sanse sunt sa ajunga pe masinile de serie.
Un exemplu cunoscut este Mobileye, o companie israeliana infiintata acum 16 ani si specializata pe realizarea de sisteme de asistenta pentru soferi. Compania a strans prin oferta publica initiala 900 milioane dolari anul trecut si are o lista de clienti importanti: Audi, Ford, General Motors si BMW.
Acceleratorul Techstars Mobility s-a dovedit util pentru Honda care, cand un startup-partener a propune o idee interesanta, si-a pus inginerii sa o testeze. In general, o tehnologie ajunge pe masina in patru ani de la enuntarea ideii, insa un startup nu poate supravietui atat timp fara sa aiba comenzi. La aceste acceleratoare, startup-urile care au tehnologii de care gigantii auto sunt interesati, primesc si consiliere despre cum sa gestioneze lucrul cu furnizorii.
Asta deoarece tehnologii excelente ca idee, trebuie integrate in produse care deja exista pe masina si trebuie sa fie compatibile cu terminalele deja existente. Pentru asta trebuie gasite solutii ingineresti si furnizorii trebuie sa poata integra totul in mod corespunzator.