Proprietarii si managerii magazinelor online mici nu sunt
familiarizati cu SEO (optimizarea pentru motoarele de cautare) si
cateodata aceasta poate parea dificiala si inutila. Cu toate acestea,
optimizarea site-ului este una dintre cele esentiale tactici de
marketing digital pentru vanzari. Iata cinci strategii SEO relativ
simple, care va pot ajuta sa va atingeti obiectivele in vanzari.
1. Scrie un continut originalProbabil
ai mai auzit asta dar este foarte important sa o faci: asigura-te ca
ai pe site un continut original si foarte bine scris. Sa copiezi continutul altcuiva nu este numai lipsit de etica, dar iti va afecta
si pozitia/ clasmentul site-ului in Google. Acelasi lucru este valabil
si pentru dublarea propriului continut. Fiecare pagina a site-ului
trebuie sa aiba un subiect unic prezentat intr-un continut original. In
cazul in care utilizezi acelasi continut de mai multe ori, paginile
site-ului nu vor avea un scor bun in motoarele de cautare.
Google
recomanda ca atunci cand creezi continut sa ai in minte ceea ce cauta
clientii tai. Ce informatii sunt utile si semnificative pentru ei? Care
este continutul care iti da credibilitate? Continutul repetitiv,
informatii pe care le pot gasi oriunde, utilizarea de cuvinte cheie
uzuale sau cuvintele cheie sau propozitii scrise prost si ambigu iti tin utilizatorii site-ului (si pe Google) departe.
2. Foloseste cuvinte cheie specificeLa
fel ca si pentru continut, atunci cand alegi cuvintele cheie pentru
paginile site-lui gandeste-te la ce cauta utilizatorii tai. Ce cuvinte
au de gand sa foloseasca atunci cand cauta afacerea, produsele sau
serviciile tale? Multe afaceri mici aleg cuvinte cheie bazate pe domeniile
lor de expertiza si jargonul industriei lor. De exemplu, avocatii
folosesc cuvinte cheie in termenii de specialitate ca de exemplu ca
"vatamare corporala", "malpraxis medical". In schimb, cercetarile arata
ca persoanele aflate in cautarea unui avocat folosesc cuvinte cheie ca
"avocat pentru lovire accidentala" sau "avocat diagnostic gresit".
Din
dorinta de a ajunge la cat mai multi clienti posibil, alte tipuri de
afaceri folosesc cuvinte cheie generale, cum ar fi "reparare
calculator", "specialitati mancare" si alte fraze
comune care pun paginile web in competitie cu sute de mii de pagini in Google.
Ceea ce expertii in SEO va recomanda este sa folositi cuvinte cheie
foarte specifice pentru ceea ce vindeti. Acestea sunt mult mai
eficiente.
Nu numai ca sunt mult mai usor de inregistrat dar
aduc si oameni care sunt cu adevarat interesati de produsele sau
serviciile de pe site-ul tau, spre deosebire de vizitatorii de ocazie
care sunt in cautare de informatii.
3. Imbunatateste navigarea pe siteTimpul
petrecut pentru a audita, a imbunatati navigarea in site si a verifica
linkurile interne presupune un efort ce merita facut, atata vreme cat
multe site -uri au pagini fara prea mare importanta (ca de exemplu
pagina de contact) indexate mai bine in motoarele de cautare decat alte
pagini mult mai importante din cauza structurii interne din site a
linkurilor. Schimband navigarea si structura linkurilor interne poti
clasa site-ul mai sus in Google, in timp ce ajuti utilizatorii sa
gaseasca paginile pe care le doresc.
Instrumentele online va
pot ajuta sa identificati paginile site-ul cu o multime de link-uri de
intrare, astfel incat sa puteti face modificari la codurile si link-uri
catre aceste pagini astfel incat puteti opri Google sa le de indexeze
pentru clasament.
De asemenea, o examinare atenta a paginilor
site-ului este utila si te ajuta la identificarea zonelor in care
navigatia si pagina de legatura ar putea fi imbunatatita. De exemplu, o
companie flexibila cu o singura pagina la "servicii suplimentare", care
include coordonatori, ambalare si depozitare, poate imbunatatii
navigarea pe site si clasamentul in motorul de cautare daca fiecare
subiect sau tema in parte ar fi abordate pe o pagina separata, si
fiecare pagina ar face trimitere catre celelalte prin link-uri.
4. Optimizati viteza de incarcare
Viteza
cu care se incarca site-ul dvs. afecteaza nu numai clasamentul in
motorul de cautare, dar si numarul vizitatorilor care se pot transforma
in clienti. Potrivit Google, un utilizator paraseste un site in cazul in
care acesta nu se incarca pe mobil in termen de trei secunde; astfel
incat chiar si cel mai bun site cu continutul foarte bine scris,
optimizat va fi ineficient la atragerea, angajarea si transformarea
vizitatorilor in clienti daca se incarca greu.
Google si alte
companii ofera instrumente online gratuite pentru a va ajuta sa
analizati si sa va optimizati site-ul. PageSpeed de la Google examineaza
lucruri, ca de exemplu CSS (formatare text, background sau aranjare in pagina), HTML, script-uri si imagini pentru a vedea de
cat timp este nevoie pentru a incarca site-ul dvs. atat pe un desktop
cat si pe dispozitivele mobile si identifica domeniile specifice in care
sunt necesare imbunatatiri pentru a accelera timpul de incarcare.
5. Fa un efort si foloseste cat mai multe link-uri
Cantitatea
si calitatea inbound links ( link-uri de legatura sau de recomandare dinspre un alt site sau pagina)
catre site-ul tau au un efect semnificativ asupra pozitionarii in
motorul de cautare. In trecut, intr-un efort de a stimula inbound
links catre site-urile lor, multe companii si SEO au cumparat link-uri
de la alte site-uri. Acum daca folosesti tactica"black hat" incalci
regulamentul impus de Google si poate duce chiar la penalizarea
site-ului. O strategie mult mai buna pentru cresterea inbound links este de a scrie un continut original, de specialitate
astfel incat sa determine recomandarea din partea companiilor sau organizatiilor de specialitate.
De exemplu un profesionist in marketing ar putea tine
un curs de afaceri pentru studentii unei facultati sau ar putea
publica un articol online si s-ar putea folosi de aceste situatii ca cei
care au beneficiat de serviciile sale sa foloseasca si sa recomande mai
departe ca referinta link-ul catre site-ul companiei sale.
Sursa:
business.com