Raluca Abrihan

Cati bani vor cheltui romanii online in perioada sarbatorilor de iarna - studiu

Imagine principala
Cati bani vor cheltui romanii online in perioada sarbatorilor de iarna - studiu
Perioada cumparaturilor pentru cadourile de Craciun a inceput inca din luna noiembrie, in special datorita promotiilor de Black Friday. Odata cu apropierea sarbatorilor, cei care fac cumparaturi online planifica sa ofere cadouri, in medie, de 620 de lei pentru pentru circa 6 persoane, majoritatea membri ai familiei, arata un studiu realizat de GKI Digital.

Cadourile cele mai scumpe vor fi oferite si anul acesta in cercul familiei restranse. Odata cu apropierea sarbatorilor, internautii planifica sa ofere cadouri, in medie, la cate 2-3 membri apropiati ai familiei, in valoare totala de 280 de lei.

Suma alocata cadourilor pentru membrii cei mai apropiati ai familiei (copii, parinti, frati) poate sa depaseasca 110 lei pe persoana. Suma cea mai mica este alocata colegilor de serviciu. In cazul acesta, valoarea medie a cadoului este in jur de 60 de lei.

Si familia extinsa este vizata atunci cand vine vorba de cadourile ce vor fi puse "sub brad". Jumatate dintre utilizatorii de internet doresc sa ofere daruri inclusiv rudelor mai indepartate. Doar 1 din 4 respondenti se gandeste sa faca daruri prietenilor apropiati si 16% dintre acestia vor cumpara cadouri pentru cunoscuti si colegii de la locul de munca.

Experienta cumparaturilor pe internet devine din ce in ce mai importanta. Decizia cumparatorilor este influentata nu numai de alegerea intre magazinele online si oferta acestora, ci si de rezultatele de cautare.
Site-urile dedicate compararii preturilor sunt cele care influenteaza cel mai mult alegerea cadoului si a locului de cumparare. Acestea reprezinta si anul acesta unul dintre cele mai importante puncte de reper in cautarea cadoului pe internet, trecand in fata motoarelor de cautare (de ex. Google, Bing etc.) si a ofertei diferitelor magazine online.

Inainte de achizitia online, cumparatorii deja compara ofertele diferitelor magazine online. Criteriul de baza ramane in continuare pretul (pentru 88% dintre ei), dar primele impresii si experienta anterioara privind credibilitatea magazinului online ales devin tot mai importante. Dincolo de acestea, alegerea locului cumparaturii online este influentata si de factori precum calitatea, comoditatea; de exemplu, daca produsul se afla pe stoc in momentul realizarii comenzii, rezultatele cautarilor de pe site-urile de comparare a preturilor, gama de produse sau opiniile altor cumparatori despre produse.

Categoriile de produse preferate


Desi produsele de succes specifice sezonului variaza de la an la an, principalele idei de cadouri ale utilizatorilor romani de internet raman si anul acesta articole de imbracaminte, produsele de frumusete si cosmeticele si jucariile.

In cercul familiei restranse, cele mai populare cadouri vor fi si anul acesta produsele electronice de divertisment si de alte tipuri, articolele de amenajare a casei si de bricolaj, dar si ceasurile si bijuteriile. Cumpararea acestor categorii de produse se observa chiar si la persoanele care se gandesc sa ofere cadouri membrilor mai indepartati ai familiei, insa in aceasta situatie opteaza pentru variantele mai accesibile ca pret.
Studiul a fost realizat pe un esantion de peste 1.200 de persoane.
Parallax

Vizualizari
60
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri