Ovidiu Popica

Black Friday 2016. Dragos Smeu: "De Vinerea Neagra, nu se doarme". Magazinul tau online e pregatit?

Imagine principala
Black Friday 2016. Dragos Smeu: "De Vinerea Neagra, nu se doarme". Magazinul tau online e pregatit?
Campaniile de promovare pentru Black Friday 2016 vor intra curand in perioada de maxima intensitate iar in lumea vanzarilor online, David, adica magazinele mici se pregatesc de confruntarea cu Goliat. La marile magazine, oamenii de marketing si-au pregatit deja strategiile, au pus deoparte banii de promovare iar echipele de logistica se pregatesc pentru, cel putin, o saptamana de foc.;

Ce sanse au micii negustori online sa se lupte cu marii jucatori intr-o batalie in care toti vor sa aiba de partea lor cat mai multi clienti? "De Black Friday nimeni nu doarme" spune Dragos Smeu, trainer certificat Google Adwords, specialist in campanii pay per click la Mavericks, cu care am discutat in studioul StartupCafe.ro despre ce (mai) pot face micile magazine online in pregatirea campaniei marilor reduceri. 

Filmare si editare video: Balazs Nitsch-Petioky / Video realizat cu echipament Nikon

Intrebari la care raspunde Dragos Smeu, in interviul video:

Ce sanse sanse ai, in al 12-lea ceas, daca nu ti-ai pregatit campaniile din timp? 

Cand ar fi trebuit sa incepi "pregatirea pasiva" pentru campaniile de Black Friday si ce ar trebui sa faci? 
  • pregatirea listelor de retargeting bazelor de date (clienti existenti, abonati la newsletter) 
  • strategia de produs si pricing (ce categorii de produse promovam: produse care nu se vand sau hero products de pe parcursul intregului an
    care sunt reducerile pe care le scoatem in fata 
  • campanii de new target prin care sa cresti dorinta si sa populezi listele de retargeting campanii de video si retargetarea userilor care au vazut acele video-uri 
  • bannere primite din timp pentru a avea timp de aprobare in AdWords 

Ce faci daca magazinul tau e "David"? Cum te poti bate cu "Goliath"? 
  • ar trebui sa mizezi pe ceea ce te diferentiaza de marii competitori esti mai fexibil, mai apropiat de clientii tai 
  • tine aproape toata audienta site-ului tau capitalizeaza la maxim de toate canalele (blog, newsletter, pagina de Facebook) 

Cum te folosesti de video? 
  • prezinta produsele, 
  • fa unboxing identifica nevoile pasive, 
  • stimuleaza dorinta de cumparare pe categoriile unde nu exista nevoie activa Cat conteaza pretul de Black Friday si ce aduc "ofertele chilipir"? 

Cum iti alegi publicurile tinta? 
  • Public cald 
    -adreseaza-te audientei de pe site, audientei care a cumparat, abonatilor la newsletter, 
    -poti face retargeting pe categorii si liste calitative in functie de un anumit comportament in site (returning visitor, dintr-un anumit oras, audienta dintr-o anumita sursa de trafic)
    -stai aproape de fanii din social media si de cititorii blogului 
  • Public rece
    -new target pe interese specifice, socio-demografice 
    -gmail ads - contextual, audiente similare 
    -google search specific, pe produsele pe care le ai de Black Friday 2016 
"De Black Friday nu se doarme"

Cum adaptezi campania din mers, intr-un timp scurt 
  • redistribuie bugete pe ceea ce performeaza cel mai bine
  • monitorizeaza constant campaniile 
  • preferabil ar fi sa ai oferte vineri-duminica pentru a putea avea rezultate la nivel de volum mai bune (dar cu focus pe ziua de vineri) 
Analizeaza campaniile
  • ce a mers cel mai bine ce ai vandut cel mai mult (de ce?) 
  • ce canal a performat cel mai bine, ce strategie (volum vs. rata de conversie) (de ce?) 
  • care a fost experienta userilor cu magazinul tau online (revin la customer care si human touch) 
  • cati clienti noi ai adus anul acesta de Black Friday 
  • trage invataminte si ajusteaza-ti planul pentru anul viitor, strategia pentru clientii actuali (gandeste-te in perspectiva si vezi ce alte produse le mai poti vinde pe parcursul aceluiasi an) 

Trei sfaturi de ultim moment pentru campania Black Friday 2016
  • fa un inventar al resurselor proprii: baze de date, liste de retargeting 
  • foloseste video,
  • urmareste atent, printre celelalte, doua obiective: volum de conversii si volum de clienti noi
Parallax

Vizualizari
234
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri