Proportia de utilizare a internetului prin intermediul mobilelor la nivel mondial a crescut rapid, de la 40% in 2012 la 68% in 2016, si se estimeaza ca va ajunge la 79% pana in 2018, potrivit unui studiu efectuat de agentia de marketing Zenith. In 2017 publicitatea pe mobile va depasi publicitatea pentru desktop, reclamele pe telefoane se estimeaza ca vor ajunge la 60% din reclamele de pe Internet in 2018. Raportul The Mobile Advertising Forecasts, se axeaza pe publicitatea si tehnologia mobile din 60 tari-cheie din intreaga lume. Se estimeaza o crestere a numarului de consumatori care dedica mai mult timp utilizarii internetului prin intermediul mobile datorita raspandirii smartphone-urilor si a tabletelor.
Spania, Hong Kong si China, conduc in topul consumatorilor de internet prin intermediul telefoanelor mobile. Spania se afla in topul utilizatorilor de internet prin intermediul mobile in 2016, reprezentand 85%, urmata de Hong Kong cu 79% , China 76% si Statele Unite ale Americii - 74%
Potrivit studiului penetrarea smartphone a crescut de 2,4 ori intre 2012 si 2016.
Cresterea utilizarii internetului mobil este determinata de cresterea rapida a dispozitivelor mobile. In 2012, doar 23% dintre utilizatorii de internet au avut un smartphone, iar 4% au avut o tableta. Penetrarea smartphone a ajuns in 2016 la 56% si se estimeaza ca va creste la 63% pana in anul 2018.
"Dispozitivele mobile sunt deja principalul mijloc de accesare a internetului in intreaga lume. Tarile din Europa de Vest, Asia si America de Nord sunt lideri de tranzitie, dar tehnologia mobila se raspandeste rapid peste tot. De asemenea,
dispozitivele mobile vor deveni de anul viitor principalele vehicule pentru publicitatea pe internet", sustine Jonathan Barnard, sef de Prognoza la Zenith.
In ceea ce priveste tabletele, acestea sunt mai mult un element de lux si nu s-au raspandit la scara larga: in prezent traficul pe internet prin intermediul tabletelor este de 15% si conform studiului ar putea ajunge undeva 17% in 2018.
60% din publicitatea pe internet va fi pe mobile in 2018In 2017 publicitatea pe mobile va depasi publicitatea pentru desktop, cresterea cotei de publicitate pe internet la nivel mondial se estimeaza ca va pana la 52%, de la 44% in acest an. Pentru 2018 se estimeaza ca publicitatea pe mobil va reprezenta 60% din totalul de publicitate pe internet. Cheltuielile de publicitate mobile se estimeaza ca vor totaliza 134 de miliarde de dolari la nivel mondial.
Ce inseamna acest lucru pentru publicitateZenith recomanda ca toate brandurile trebuie sa devina prezente pe mobile mai intai. Site-urile brandurilor ar trebui sa fie construite multimedia pentru a oferi cele mai bune si cele mai eficiente experiente pe dispozitive mobile.
De asemenea, agentii de publicitate au nevoie sa se gandeasca la mobilitatea consumatorilor, nu doar la dispozitivele mobile. In timpul zilei utilizatorii isi muta atentia de la tableta si desktop pe smartphone, astfel incat agentii de publicitate trebuie sa-si construiasca o experienta de brand care sa fie coerenta pentru ecranele mari si pentru dispozitivele mici in acelasi timp.
Zenith recomanda, de asemenea, ca agentii de publicitate sa ia in considerare ecosistemul mobile complet, inclusiv smartwatches, trackere si activitatea altor dispozitive inteligente, atunci cand isi planifica strategia de marketing. Consumatorii au tendinta de a utiliza mai multe dispozitive specializate in ocazii foarte specifice, oferind agentilor de publicitate posibilitatea de a-tinti cu precizie aceste momente ale vietii lor.