Trenduri in eCommerce si retail. Iulian Stanciu, eMAG: lucram la un chatbot care sa interactioneze cu clientii in limba romana
raluca.abrihann

Trenduri in eCommerce si retail. Iulian Stanciu, eMAG: lucram la un chatbot care sa interactioneze cu clientii in limba romana

Imagine principala
Trenduri in eCommerce si retail. Iulian Stanciu, eMAG: lucram la un chatbot care sa interactioneze cu clientii in limba romana
Miza din ce in ce mai mare pe zona de comanda prin voce, implicit cu ajutorul chatbotilor, importante cresteri pe zona de fashion si investitii importante in marketplace-uri sunt cateva dintre cele mai importante trenduri din comertul online, potrivit sefului eMAG, Iulian Stanciu.

Iata cateva dintre cele mai imporatante tendinte in materie de comert online, dintr-o discutie cu directorul eMAG:

- o tendinta importanta o regasim in zona de inteligenta artificiala, care se bazeaza foarte mult pe date. In ultimele 9 luni ale anului s-au adunat date mai mult decat in toata istoria omenirii. Volumul de date disponibile este enorm. Puterea de procesare a acestor date a dus la inteligenta artificiala reala.

- in momentul de fata se pare ca revolutia (n.red. tehnologica) se duce catre voce, iar telefonul devine computerul din buzunar, pe care il ai mereu cu tine si prin care clientii vor realiza comanda. In directia asta noi am inceput sa planificam diferite proiecte in eMAG Labs si de aici ne ducem catre chatbots, in prima faza, cu procesarea limbii romane. Vom construi un algoritm pentru chatbot, de procesare a limbii romane, scris si vorbit.

Chatboţii sunt softuri automatizate sau semi-automatizate realizate in special pentru a interactiona cu clientii. Acestea sunt gandite sa raspunda rapid la intrebarile utilizatorilor si sa scoata informatii relevante dintr-o cantitate uriasa de date. In general, boţii ruleaza sarcini simple si repetitive intr-un ritm mult mai rapid decat ar putea o fiinta umana. Construiti pe principiul retelelor neurale, boţii sunt dotati cu un anumit grad de inteligenta artificiala si devin cu timpul, tot mai eficienti in raspunsuri.

Facebook Messenger a introdus deja astfel de chatboti – spre exemplu, unul prin care poti comanda un Uber, sau unul al companiei aeriene KLM care iti da informatii despre zboruri si te ajuta sa faci rezervari.

- marketplace-ul este modelul de eCommerce care va creste si care vinde.

- exista numeroase companii si consultanti (in special pe piata americana) care ii ajusta pe cei care vor sa vanda online sa isi faca strategii de intrare intr-un marketplace: ce fel de content, cum trebuie sa fie pozitionarea etc.

- sunt inca foarte multi retaileri care nu stiu sa vanda online, drept urmare exista o oportunitate foarte mare pe zona de consultanta de business pentru comerciantii care vor sa vanda si in online.

In ceea ce priveste planurile pentru urmatoarea perioada, Iulian Stanciu a mai declarat ca nu exclude posibilitatea de a face investitii si intr-un market place dedicat serviciilor. “Aceast domeniu se imparte in doua mari categorii: servicii structurate (precum cele oferite de service-uri) si servicii nestructurate – cum sunt anunturile (de joburi, de exemplu), care vor putea functiona in continuare doar pe site-urile de anunturi”

- in ceea ce priveste penetrarea online-ului in retail, cele mai populare categorii de produse, din punct de vedere valoric (date dintr-un studiu realizat pe piata din SUA) sunt produsele fashion, urmate de media, sport&hobby, mobila si decoratiuni si abia pe urmatoarea pozitie electrocasnicele.

- ne asteptam ca si in Romania zona de fashion sa creasca mult in urmatoarea perioada. Drept urmare, CEO-ul eMAG a mai spus se gandeste ca pe viitor sa deschida un showroom pentru FashionDays (retailer online recent achizitionat de eMAG), iar un alt obiectiv important este acela de a lega FashionDays de sistemul de livrare al eMAG, mai exact, clientii sa isi ridice coletele de la punctele eMAG de la posta.

Pentru eMAG rata de livrare la punctele din cadrul Postale este cu aproximativ 3 procente mai mare fata de cea de livrare la domiciu. Compania detine, in prezent, peste 200 de astfel de puncte, mai arata reprezentantii companiei. O astfel de strategie, a fost adoptata de eMAG si in Ungaria si Poloni. “Posta din Ungaria este cel mai mare “curier” al nostru”, spune Iulian Stanciu.

- unde cauta consumatorii informatii despre produse? Observam ca exista un trend de cautare a informatiilor despre produse direct pe site-urile retailerilor. (in Statele Unite, Amazon este peste Google , in acest sens)

- legat de piata unica digitala, o problema tot mai dezbatuta la nivel european, din dorinta de sprijini retailerii online locali de a se extinde la nivel international– va fi foarte greu de implementat o astfel de strategie in special din cauza problemelor ce tin de legislatiile locale (legi ale protectiei consumatorilor diferite), dar si bariere legate de produse.

eMAG a avut afaceri de 1,95 miliarde lei in Romania, Ungaria, Bulgaria si Polonia, estimeaza cresteri de 35-40% pentru anul curent si ar vrea sa ajunga la o cifra de afaceri de un miliard de euro in 2018. Iulian Stanciu are 24% din actiunile eMAG, iar grupul Naspers 76%.

In Romana, eMAG a avut o crestere de 28% a cifrei de afaceri, in comparatie cu 2014, pana la 1,39 miliarde de lei, anul trecut.
Parallax

Vizualizari
166
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings