Luminita Pirvu

O afacere inceputa pe Facebook vinde lunar sute de tenisi premium



Cu o investitie de 5.000 de euro, Andrei Gaita si Bogdan Macovei, doi tineri din Bucuresti, au pornit business-ul pe care l-au visat de pe bancile scolii. In 2014, au initiat pe Facebook o afacere prin care vindeau tenisi ai unor branduri faimoase. Au strans in jurul lor o comunitate de 20 000 de utilizatori, iar apoi si-au deschis si un magazin online.

In doi ani de activitate au vandut 7.000 de perechi de sneakers si imbracaminte din categoria streetwear de la 16 branduri de renume. Sneaker Industry este magazinul online dedicat tenisilor premium si inregistreaza, in prezent, in medie circa 5.000 de clienti si 500 de comenzi lunar, spun fondatorii.

"Pasiunea noastra pentru sneakers este foarte veche. Imi amintesc ca, in scoala generala, pe fiecare caiet era desenata o macheta de <adidasi>. La fel de bine imi amintesc prima pereche orginala de sneakers cumparata in anii 90. Desi, pe masura ce au anii au trecut, au aparut din ce in ce mai multe magazine specializate, comunitatea de ”sneaker enthusiasts” din Romania era destul de restransa in 2013 si ne era foarte greu sa gasim pe piata de la noi modele mai speciale.

Ne-am dorit sa punem bazele unei comunitati puternice si sa le oferim pasionatilor de sneakers din Romania acces la editii limitate, modele deosebite si la emotia de a cumpara un produs care iti trezeste amintiri si care inseamna mult mai mult decat un simplu pantof sport. Desigur, ne-am dorit  si o platforma de comunicare cu oamenii care impartasesc aceeasi pasiune cu a noastra, un loc de share-uit opinii, impresii si aspiratii", sustine Bogdan Macovei, co-fondatorul Sneaker Industry.

Andrei isi aminteste ca pentru a-si lansa magazinul online, el si partenerul sau si-au vandut din colectia personala de tenisi insa nu regreta deloc. "Trebuie sa-ti urmezi visul sa nu vezi doar obstacole. <Fail and do it again!> Acum nu mai sunt blazat ca trebuie sa ma scol dimineata sa merg la munca, imi urmez pasiunea si lucrez pentru asta. Imi dau seama acum ca daca ai o pasiune nu-ti trebuie multi bani sa incepi o afacere", spune Andrei.

Fisa afacerii:
  • Firma: SNKRIND S.R.L
  • Afacere: Magazin online sneakers si produse de streetwear
  • Debut: 2015 
  • Investitie: 5000 euro 
  • Angajati:
  • Comenzi/luna: 500
  • Produse: 300
  • Cosul mediu de cumparaturi: 550 ron 
  • Clienti categorie de varsta: 15-25 de ani 
  • Cifra de afaceri: 2015 - 90 000 euro


Cu o valoare medie a cosului de cumparaturi de 550 de lei si modele noi de branduri cunoscute oferite saptamanal spre vanzare, Sneaker Industry a inregistrat o cifra de afaceri de 90.000 de euro in primul an de la functionare si estimeaza ca la finele lui 2016 vor atinge pragul de 500.000 de euro, potrivit celor doi tineri.

"Ca de obicei, inceputul business-ului nu a fost deloc usor. Ne-am lovit de aspectele birocratice nelipsite pentru deschiderea unei firme, iar  construirea unor relatii de incredere cu furnizorii, gasirea si amenajarea depozitului si a biroului au fost alte provocari carora a trebuit sa le facem fata. Motto-ul nostru, ”From passion to industry”, ne-a motivat sa mergem inainte cu incredere si sa adunam in jurul nostru oameni cu aceeasi pasiune", explica Andrei Gaita, co-fondator Sneaker Industry
  • "Facebook-ul este cea mai buna varianta de a incepe un business de nisa, de-a atrage clientii. Trebuie sa cresti o comunitate inainte de-a lansa produsul, sa creezi cererea inaintea ofertei ca atunci cand lansezi produsul lumea sa fie dornica sa-l cumpere" - Andrei Gaita, co-fondator Sneaker Industry
Cum si-au construit afacerea
  • In 2014 si-au creat o pagina de Facebook, un logo si o identitate. Au creat o comunitate pentru tinerii care sunt pasionati  de tenisi. Facebook - 20 000 de like-uri - 2014, 55 000 de like-uri - 2016 . "Initial discutam, faceam schimb de sneakers sau ii ajutam pe altii sa ajunga la sursa de cumparare. Platforma de Facebook ne-a ajutat sa vedem ce isi doresc oamenii, ce modele le plac, ce branduri le plac, a fost o perioada de cercetare" - Andrei Gaita.
  • Magazinul online l-au lansat in 2015. La deschiderea site-ului au avut o comunitate de 20.000 de membri pe Facebook si cateva luni vanzarile au fost sustinute integral de catre acestia. Magazinul online este minimalist: comenziile se fac pe site, printr-un formular clasic, dar si telefonic, plata prin ramburs, card avantaje si card normal. "Am lucrat cu prieteni si colaboratori pasionati de sneakers. Pentru grafica si design lucram cu un amic in sistem barter iar pentru programare am ajuns printr-un prieten la cineva specializat care ne-a ajutat. Plata a fost tot in sistem barter - produse", explica Bogdan Macovei.
  • Campanii platite pe Facebook. Bugetul de reclame prin Facebook Ads este intre 100-150 de euro pe luna la inceput, acum dupa ce am facut profit investim chiar si 1.000 de euro pe campanie". Isi promoveaza produsele premium prin metoda anuntului direct pe site-ul lor - ce produs si cand va fi disponibil. "Tactica este extrem de eficienta si se vand in cateva minute, la editiile limitate uneori se blocheaza site-ul din cauza traficului", mai spune Bogdan.
  • Multimedia pe Facebook. Doua filmulete live pe saptamana pe Facebook in care prezinta modelele pe care urmeaza sa le comercializeze si o rubrica video intitulata Real versus Fake prin care educa publicul cum sa evite piata produselor contrafacute. Pentru filmulete folosesc echipamentele audio-video ale unui amic, colaborator si fotograful site-ului.  "Trebuie sa faci si educare si astfel cresti piata singur. Accesul la informatii este cel mai important. Tinerii din ziua de azi sunt conectati la informatiile de afara si isi doresc sa detina lucruri care sunt la moda in Occident", explica Andrei. 
  • Youtube. Snkrind.tv este canalul unde prezinta filmulete cu tineri pasionati de tenisi. Bogdan si Andrei intervieveaza tineri si prezinta colectiile acestora
  • Newsletter personalizat catre clientii fideli care primesc reduceri sau un cadou de ziua lor. "Noi raspundem mesajelor pe care le primim, tratam foarte atent zona de client service tot ce inseamna mailuri telefoane, mesaje", spune Bogdan Macovei.
  • Intalniri de socializare cu comunitatea: doua evenimente Sneakers and Burgers. "Ne-am intalnit cu clientii nostrii la o terasa pe Calea Victoriei unde am socializat, am baut bere, am mancat un burger si am dat niste premii. Cred ca pe parcursul unei zile au venit 1.000 de oameni. Nu ne-am asteptat la asta, in plus investitia a fost minima. Doar am rezervat locatia", spune Andrei Gaita
  • Catalog pentru promovarea brandului - Look Book. Mini-colectie de haine personalizate prin care si-au promovat brandul: hanorac, tricori, bluze, pin-uri, geaca, borseta cu logo-ul Sneaker Industry (logo-ul este preluat de la un joc Street Fighter). La ultimul eveniment, pe 12 iulie au facut 12 produse diferite a cate 12 bucati fiecare si s-au vandut toate. De asemenea au facut si un catalog de prezentare a hainelor care a avut ca tema Romania anilor 90. Modelele care au pozat au fost niste prieteni iar fotografiile, fiind facute de un prieten, i-au costat doar cateva perechi de sneakers.
  • Campanii pe Snapchat. "Afisam un cod de reduceri pe snapchat in fiecare zi o pereche noua de sneakers cu un discount. Codul produsului respectiv il puteai lua doar de pe Snapchat, intrai apoi pe site si comandai produsul cu acel cod.



Clienti lor fac parte din generatia Millennials categoria de varsta 15-25 de ani.


Problemele cu care se confrunta sunt legate de frecventa cu care vand modelele limitate si premium. "Nu putem avea tot timpul modele premium si limitate si am extins gama de la produse medium in sus. Trebuie sa ajungem sa vindem un anumit numar de produse ca sa primim acele produse limitate. Este un target pe care vom reusi sa-l atingem in timp", explica Andrei.
  
Afacerea este foarte dinamica si trebuie sa mentina ritmul in pas cu tendintele si nouatile. Diferenta intre ei si competitori este ca ofera mereu produse noi din colectiile lansate pe sezoane, saptamanal aduc 10-15 modele noi de sneakers, sustin cei doi. Magazinul online are permanent 300 de produse in stoc de la 16 branduri diferite.

Planuri de viitor
  • lansarea unui nou site la inceputul lui 2017
  • extinderea pe piata din sud-estul Europei
  • implementarea unui sistem de plata Paypal
  • dezvoltarea si extinderea brandurilor de haine
  • achizitionarea de produse de la doua branduri noi 
  • o noua campanie publicitara pentru publicul tinta intre 25-40 de ani "Sneakers for everyone"
In opinia celor doi tineri, piata online nu este inca foarte dezvoltata iar romanul nu este obisnuit sa cumpere online dar acest lucru, spun ei, se educa si are potential de crestere cu fiecare zi. "Romanul refera sa mearga la mall sa pipaie produsul si in plus, se teme de produsele contrafacute si pe buna dreptate. Le este frica sa dea datele cardului in online pentru ca in continuare sunt multe site-uri care insala si se vand multe marfuri contrafacute", explica Andrei Gaita. 
 















Parallax

Vizualizari
900
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri