In ciuda numarului tot mai mare de platforme de e-commerce, Europa
ramane in urma in ceea ce priveste cumpararea alimentelor online. In Marea
Britanie 6,9% din totalul vanzarilor alimentare au loc prin intermediul comertului electronic in timp ce, Romania se
afla la polul opus. Potrivit unui studiu efectuat de Kantar Worldpanel, Romania inregistreaza un procent de 0,2% din vanzarile
la alimente in online.
Acest lucru arata un decalaj mare intre tari diferite pe acelasi continent, care lasa loc pentru antreprenorii sa gaseasca solutii pentru a se dezvolta.
Studiul precizeaza ca multe tari ofera mai multe moduri de a cumpara online produse alimentare in comparatie cu altele. In Marea Britanie si Franta, exista mai multe moduri de a face acest lucru.
In Romania, Italia, si Austria, optiunile sunt foarte limitate, neexistand o cerere prea mare pentru a achizitiona online produse alimentare.
Comerciantii cu amanuntul trebuie sa tina cont de e-commerce va continua sa creasca. Kantar estimeaza piata bunurilor de larg consum on-line se va transforma intr-o afacere de 135 de milioane de euro, in urmatorii ani. "Marea Britanie va conduce aceasta piata, urmata de Franta, Germania si Olanda. Alte regiuni vor trebui sa-si intensifice eforturile sau risca sa fie lasat in urma", se arata in studiul citat de site-ul
themerkle.com. In prezent multi consumatori se bazeaza pe magazinele fizice pentru a face cumparaturi. Chiar daca unele lanturi de hypermarketuri ofera serviciile de cumparaturi online "colect-and-go" in care utilizatorii pot sa-si creeze cosul de cumparaturi online si sa-l ridice apoi din magazin, inca nu a devenit o tendinta in randul consumatorilor.