3 puncte slabe ale retailerilor online. Ce trebuie sa faca magazinele pentru a atrage mai multi clienti
raluca.abrihann

3 puncte slabe ale retailerilor online. Ce trebuie sa faca magazinele pentru a atrage mai multi clienti

Imagine principala
3 puncte slabe ale retailerilor online. Ce trebuie sa faca magazinele pentru a atrage mai multi clienti
Magazinele din Europa trebuie sa inoveze in trei zone cheie logistice, pentru a concurala nivel transfrontalier: magazinele fizice, epuizarea stocurilor si retururile, arata un studiu realizat de UPS. In prezent, sub 40% dintre comercianti au integrat magazinele proprii in retelele online. Iata cum pot micii retaileri sa isi mentina o cota de piata stabila intr-o piata retail in plina dezvoltare la nivel mondial si dominata de jucatori cu afaceri transfrontaliere.

Daca retailerii europeni vor sa ramana competitivi, trebuie sa tina cont de faptul ca numarul de vizitatori al magazinelor fizice e in scadere, iar cel al online-ului in crestere, astfel ei trebuie sa regandeasca activitatea magazinului fizic si sa-l utilizeze ca parte a retelei de gestiune si distributie, mai arata studiul citat.

"Consumatorii exploreaza multiple canale de vanzare online si traditionale si le vor utiliza pe cele care satisfac cel mai bine nevoile lor. De asemenea, folosesc retelele sociale pentru a compara si evalua ofertele",  spune Carrie Royle, retail marketing manager, UPS Europa.

Mai putin de 40% dintre comercianti au integrat magazinele proprii in retelele online, ca parte a retelei de distributie.

In Franta, Germania si Spania, vizitatorii in magazine fizice reprezinta sub 20% din total.

Datele UPS arata, de asemenea, ca 31% dintre retailerii din Europa intentioneaza sa foloseasca reteaua de magazine sau locatii alternative de ridicare a produselor in urmatoarele 12-24 de luni, pentru a oferi mai mult confort clientilor care comanda online.

Transformarea stocurilor epuizate in vanzari


Potrivit unui studiu anterior realizat de UPS, atunci cand produsul dorit nu se mai afla pe stoc, 41% dintre consumatorii europeni au declarat ca vor apela la site-ul sau aplicatia concurentei, iar 20% au spus ca vor merge la magazinul concurentei. Doar 17% au declarat ca sunt dispusi sa cumpere si sa astepte.

Studiul UPS Pulse of the Omni-channel Retailer arata ca afacerile online sunt mult mai receptive la provocari precum epuizarea stocurilor; 68% dintre magazinele online ofera servicii de urmarire si livrare la o adresa preferata, atunci cand produsul devine disponibil, iar 59% ofera posibilitatea urmaririi comenzilor si notificarea consumatorului cu privire la disponibilitatea produsului, in timp ce magazinele fizice sunt lasate puternic in urma. Aproape jumatate dintre magazinele fizice (45%) le sugereaza clientilor sa astepte, fara sa le ofere o alternativa.

Gestionarea retururilor transfrontaliere 


Este unanim recunoscut faptul ca gestionarea retururilor reprezinta un factor de succes pentru toti retailerii, inclusiv pentru magazinele online.

Increderea clientilor si integritatea brandului depind de retururi eficiente. Retailerii au spus ca principalele provocari in acest domeniu sunt cele legate de gestionarea bunurilor defecte (64%) si efectuarea controalelor de calitate (50%).  Peste 60% dintre respondenti au declarat ca au nevoie de parteneri de servicii logistice pentru a gestiona retururile.

La acest studiu au participat experti in logistica din peste 700 de companii din retail, din tari precum Belgia, Franta, Germania, Italia, Olanda, Spania si Marea Britanie. Participantii la interviu au fost directori executivi si directori de operatiuni, inclusiv responsabilii de distributie, logistica si e-commerce. Iar studiul a inclus, pe langa retaileri si producatori din industriile de confectii, bunuri de larg consum si high-tech.
Parallax

Vizualizari
88
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri