Workshop cu Liviu Taloi: ​De ce e bine sa ai blog la un mic magazin online
Ovidiu D. Popica

Workshop cu Liviu Taloi: ​De ce e bine sa ai blog la un mic magazin online

Imagine principala
Workshop cu Liviu Taloi: ​De ce e bine sa ai blog la un mic magazin online
Blogul si postarile cu cadenta regulata sporesc traficul catre micile magazine online si ajuta antreprenorii sa isi imbunatateasca vanzarile. Incercati sa scrieti pe blog macar o data pe saptamana, apoi mariti cadenta postarilor si incercati sa o pastrati pentru o perioada mai lunga de timp, este sfatul lui Liviu Taloi, specialist in marketing si comert online.

Liviu Taloi a discutat cu antreprenoarea Ioana Matei, proprietara unui mic magazin online de cosmetice bio despre modalitati de imbunatatire a cifrei de afaceri si despre metode eficiente de marketing la workshopul "Ai o afacere? Pune internetul sa munceasca pentru ea!" organizat de echipa StartupCafe.ro, in Bucuresti, la Clubul Taranului.

Ioana Matei a povestit participantilor la workshop cum a inceput afacerile cu produse cosmetice bio la atelierul sau din Ghindaresti, Constanta, cum si-a construit magazinul online si ce metode de promovare foloseste pentru a-si vinde produsele pe internet.

Antreprenoarea spune ca si-a inceput afacerea cu un blog pe care scria despre produsele si ingredientele pe care le foloseste si, dupa ce au inceput sa apara primii clienti interesati sa cumpere a decis sa isi faca un mic magazin online.

Intr-un dialog direct cu Ioana, Liviu Taloi explica ce utilitate are blogul pentru un magazin online cu produse putine, unde ar trebui gazduit si cu ce cadenta ar trebui publicate articolele/postarile.  



Liviu Taloi: Cate produse ai acum pe site?

Ioana Matei:
Pana intr-o suta, cam asa...

Liviu Taloi:
Deci te incadrezi in definitia mea de produse putine. Bun! Ce beneficii crezi tu ca iti aduce blogul atunci cand vinzi putine produse?

Ioana Matei:
Pai, fiind in primul rand niste produse de nisa, creez continut care este afisat pe internet, [continut] care ofera informatii despre produsele respective si, astfel, atrag utilizatorii interesati. Adica, probabil, daca as avea doar magazinul ar atrage mai putin trafic decat un articol amplu cu informatii utile, cu sfaturi, lucruri care i-ar putea atrage pe utilizatori dincolo de achizitia propriu-zisa. E vorba de informatie, nu doar de achizitie.

Ovidiu Popica:
Deci, un blog pentru ca eu produc acolo continut cu niste cuvinte cheie legate de produsele mele (...), in cazul Ioanei sapun bio si in momentul in care cineva cauta sapun bio am toate sansele ca acea cautare sa ajunga pe blogul meu, Liviu?

Liviu Taloi:
Acum va spun, imediat....Deci, o sa luam un caz concret, vorbim despre un sapun cu produse apicole...despre acest produs, care poate sa fie un singur produs pe site, putem sa scriem cate povesti, despre acesta? Multe povesti egal multe pagini pe internet, corect? Multe pagini pe internet egal mult trafic? Poate sa fie sau poate sa nu fie trafic foarte mult....dar mai mult trafic, in orice caz..
  • Cand avem multe produse traficul natural creste, pentru ca avem multe produse si multe cautari variate pe produse diferite. Cand avem putine produse, ne trebuie povesti!
  • Deci: putine produse = povesti multe; multe produse = povesti putine. Asta era logica din spatele blogului. Si da, un blog corporate ar trebui sa fie pe domeniul [de baza al mazaginului].
  • Cand avem www.domeniulmagazinului/blog, cantitatea de pagini de pe site-ul respectiv creste. Blogul ar trebui sa fie gazduit chiar pe domeniul unde este si magazinul.
Liviu Taloi: Ioana, cu ce candenta pui pe saptamana?

Ioana Matei:
Mi-am propus sa postez cate ceva in fiecare saptamana, nu-mi reuseste intotdeauna dar ma straduiesc!

Ovidiu Popica:
Cat de importata e candenta?

Liviu Taloi:
Am un exemplu propriu si personal, pe liviutaloi.ro care este blog - dau exemplu de asa nu! :) Nu mai am timp sa scriu in ultimul timp..dar, cand scriam articole pe blog cu o cadenta buna, doua trei articole pe saptamana, ajunsesem la 1000 de oameni pe zi adica destul de multi oameni ma urmareau. Acum am trecut acest trafic pe ecompedia, pentru ca ma ocup de el si am timp sa scriu pe ecompedia, teoretic. Acum am cred, 7 vizitatori pe luna, uneori pe saptamana, pentru ca nu mai scriu pe el.
  • Pe un blog, ca sa functioneze ca blog, trebuie crescuta cadenta nu scazuta. Niciodata nu trebuie scazuta! Daca va apucati sa faceti un blog cresteti cadenta, intotdeauna, nu scadeti niciodata!
  • Sa presupunem ca nu aveti foarte mult timp si incepeti cu unul pe luna, desi e cam prea putin. Unul pe saptamana, poate, dupa care cresteti cadenta asta, niciodata sa nu scadeti cadenta de scriere. Daca ati inceput cu unul pe saptamana tineti-o cu unul pe saptamana pana cand sunteti in stare sa scrieti doua pe saptamana. Si atunci metineti cadenta la doua pe saptamana si nu o scadeti niciodata. Acesta ar fi sfatul meu, din experienta personala!

Workshop-ul "Ai o afacere? Pune internetul sa munceasca pentru ea!" a fost realizat in parteneriat cu Google Romania, Banca Transilvania, Hotnews, cu sprijinul Clubul Taranului

Parallax

Vizualizari
14
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings