Cum sa-ti cresti vanzarile online prin optimizarea corecta a site-ului pe mobil
luminita.pirvu

Cum sa-ti cresti vanzarile online prin optimizarea corecta a site-ului pe mobil

Imagine principala
Cum sa-ti cresti vanzarile online prin optimizarea corecta a site-ului pe mobil
In urmatorii cinci ani, comertul online se va desfasura in mare parte prin intermediul telefoanelor mobile. In Romania insa, doar o mica parte din magazinele online au site-uri adaptate pentru mobil. Dan Vartopeanu, expert in marketing mobil explica intr-un interviu acordat StartupCafe.ro ce inseamna optimizarea site-urilor pentru mobil, ce impact au asupra vanzarilor online si care sunt cele mai dese greseli facute de mici antreprenori.

StartupCafe.ro: Cum stau site-urile din Romania la capitolul vizibilitate pe mobil?

Dan Vartopeanu:
In Romania procentul site-urilor care au o versiune pe mobil este mic, cred ca undeva la 25%. La noi sunt foarte multe magazine online lansate pe diferite nise si altele lansate ca si hobby-uri. Mare parte din acestea nu-si pun problema unui site de mobil ci merg pe varianta Facebook pentru ca au vizibilitate.

Multi proprietari de site-uri isi pun problema daca merita sa investeasca intr-o tema optimizata sau sa foloseasca tema pe care o au deja. Ceea ce nu inteleg ei este ca daca au un magazin care vinde bine pe desktop pot pierde jumatate din comenziile pe care le au fara un site optimizat pentru mobil.

In ultimii cinci ani tehnologia a evoluat accelarat si odata cu asta si comertul online. In urmatorii ani marea majoritate a comenziilor online vor fi de pe mobil pentru ca dispozitivele vor fi peste tot, au ecrane tot mai mari si sunt tot mai practice. Ultimele sondaje arata ca traficul pe internet incepe sa fie majoritar de pe mobil, comenziile nu sunt majoritare de pe mobil pentru ca check out-ul (n.red procesul de comanda) este foarte complicat.

StartupCafe.ro: Ce inseamna optimizarea site-urilor pentru mobil?





Dan Vartopeanu


Foto: Facebook





Dan Vartopeanu: In primul rand un site pentru mobil ar trebui sa aiba cateva calitati: sa se incarce repede (cateva secunde), sa se navigheze usor prin el, utilizatorul sa poata folosi optiunea click to call (n.red.: realizarea de apeluri telefonice printr-un simplu click pe numarul de telefon)
Pentru o rata de conversie buna si preluarea comenziilor din mobil, e nevoie de simplificare: un formular simplu sau un call center sunt solutii eficiente. Ideal este sa iei un mail, un telefon, date de contact sau sa-i lasi clientului un filtru unde sa-si treaca datele de contact. 

StartupCafe.ro: Cum poate verifica un proprietar de site daca optimizarea este facuta corect?


Dan Vartopeanu
: Problema apare in general cand acesta nu apeleaza la o firma specializata ci la una care stie sa faca doar desktop. Un prim lucru pe care poate sa-l faca este sa inceapa un proces de selectie cautand referinte despre cat de bine a lucrat pe mobil firma respectiva. Pentru a verifica cat de bine a lucrat firma pe care a contractat-o poate sa testeze si sa incarce acea versiune de mobil pe modele diferite de telefoane si browsere diferite sa vada cat de repede se incarca site-ul, cat de repede se misca.

De asemenea, mai poate verifica in Google Analitycs sa vada care este ponderea comenzilor din mobil dupa ce a lansat site-ul. Acolo are posibilitatea sa verifice timpul petrecut pe site sau rata de abandon la cos a userilor. Practic, pune niste filtre si, in functie de acestea, poate sa traga niste concluzii.

StartupCafe.ro: Care sunt costurile unei optimizari?

Dan Vartopeanu:
Procesul de optimizare pentru mobil depinde de platforma de e-commerce pe care o foloseste site-ul respectiv. In principiu, fiecare platforma de e-commerce iti da si o varianta de mobil, spun in principiu, pentru ca in realitate nu este asa cum ar trebui sa fie.
Ma refer aici la faptul ca imaginile care sunt pe desktop le pune si pe mobil si atunci timpul de incarcare este mare, cam asta este problema numarul unu pentru majoritatea site-urilor. Discutam de pagini imense de la 2-3mega la 8-10 mega ceea ce pe telefonul mobil nu este oke.

Un site optimizat pentru mobil inseamna prelucrarea resurselor vizuale, sa ai doua seturi de imagini: de desktop si de mobil astfel incat sa se incarce cu adevarat repede si sa fie vizionate in timp util de catre useri.

Apoi mai apar diverse probleme de adaptare la display sau la browser. Exista unele functii care merg usor pe Iphone si trebuie adaptate sa mearga si pe Android. Ideal este sa iei solutia pe care ti-o ofera platforma si sa te apuci sa lucrezi pe ea, sa faci o tema adaptata pentru telefonul mobil pornind de la solutia respectiva. Optimizarea poate sa coste intre 1000-2000 de euro dar pretul poate urca considerabil daca este un site si o platforma complexa de e-commerce.

Mai exista si varianta de compromis. Poti sa faci optimizarea din mers, pe bucati, e drept ca te costa mai mult decat daca ai face totul odata. Pentru un mic antreprenor poate fi utila optimizarea in etape, sa investeasca in vizibilitate si trafic pe masura ce ii cresc comenzile.

StartupCafe.ro: Care sunt cele mai dese greseli pe care le fac proprietarii de site-uri in ceea ce priveste optimizarea?

Dan Vartopeanu:
Foarta multa lume face digital, prin digital se pun la gramada desktop si mobil, insa, in realitate din experienta mea este 90% din cazuri desktop. Anul trecut am jurizat la Gpec 100 de site-uri si nu stiu daca 10% se apropiau de ceea ce ar trebui sa fie. La capitolul prezenta pe mobil cam 75% - 80% aveau tema decenta, adica puteai sa vizualizezi si sa faci lucruri. De asemenea, multe site-uri au implementat click to call-ul (n.red.:  realizarea de apeluri telefonice printr-un simplu click pe numarul de telefon) dar era prost implementat: fie nu functiona pe anumite browsere, fie numarul trecut era gresit.

Dan Vartopeanu este specialist in marketingul mobil si fondatorul Mobile Maketing Association, Grapes Games. Virtopeanu are peste 15 ani de experienta in domeniu si a condus compania Voxline Communication intre 2004-2011, s-a numarat printre fondatorii Asociatiei de Marketing Mobil din Romania. Din  2012 Vartopeanu este managing partner al Breeze Mobile, agentie care ofera servicii de comunicare pe medii si instrumente mobile. Agentia Breeze Mobile face parte din grupul  Leo Burnet.
Parallax

Vizualizari
142
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri