Romania - pe locul patru in randul tarilor europene cu cea mai mare crestere a comertului online
luminita.pirvu

Romania - pe locul patru in randul tarilor europene cu cea mai mare crestere a comertului online

Imagine principala
Romania - pe locul patru in randul tarilor europene cu cea mai mare crestere a comertului online
Romania ocupa locul patru in randul tarilor europene cu cea mai mare crestere a comertului online, cu o majorare de 24% a vanzarilor, in 2015, ajungand la tranzactii de 1,49 miliarde euro, conform studiului E-commerce Europe. Asta in conditiile in care in Romania doar 1,9 milioane de locuitori cumpara online, mai exact 11% din populatia tarii. Pentru 2016, conform studiului citat, se estimeaza o crestere a vanzarilor online de 19,9% fata de anul trecut, ajungand la 1,78 miliarde euro.

In Romania cele mai comercializate produse on line pe B2C (business to consumer) sunt din domenii precum fashion, IT, media, entertaiment si servicii - unde pe primul loc se afla achizitionarea biletelor de avion 30,4% (380 milioane euro) urmate de oferte calatorii 39,5% (101 milioane euro) si asigurari 45,7% (52 milioane euro).

Tara care a inregistrat cele mai mari cresteri in vanzari online este Ucraina, cu o majorare de 35% fata de anul anterior, urmata de Turcia, cu o crestere de 34,9% si de Belgia (34,2%).

La categoria vanzari e-commerce B2C (Business to consumer), Marea Britanie este lider in Europa.  In 2015, englezii au cheltuit online 157 miliarde de euro, mai mult decat Franta - 64 miliarde euro, Germania - 59 miliarde euro si Rusia - 20 miliarde euro. De altfel, Anglia, Franta si Germania ocupa 61,9% din piata e-commerce a Europei.

In topul comertului on line se afla achizitionare de calatorii si bilete de avion  77%, muzica 65%, cazare la hotel 65%, laptop-uri, tablete 36%, telefoane mobile 34%, haine si incaltaminte 33%.
 
Top retailers in Europa


De departe, Amazon ramane ce mai mare companie e-commerce, gigantul american inregistrand, in 2015, vanzari de 24,2 milioane euro. Pe locul doi se situeaza compania germana Otto cu 6,5 milioane euro iar pe locul trei, gigantul Apple cu 3,8 miloane euro.

Piata europena in e-commerce si-a dublat cresterea anul trecut. Cu o rata de crestere de 13,3%, vanzarile online au ajuns la 455 miliarde euro in 2015 . Pentru 2016, crestere este estimata undeva la 12,0% - 509 miliarde de euro.

Rata medie de pentrare a internetului in Europa a crescut la 75% in 2015. Pentru tarile din Uniunea Europeana rata este chiar mai mare,  81.5% din locuinte fiind conectate la internet anul trecut. In top cinci tari din UE unde rata accesului la internet este mica se plaseaza si zona de Sud-Est a Europei.

Potrivit E-Commerce Europe, potentialul maxim al pietei nu a fost atins. In prezent, 57% din utilizatorii europeni de internet cumpara on line si doar 16% din comerciantii mici si mijlocii vand online. Din acestia, numai jumatate vand on line dincolo de granitele tarii in care activeaza. De asemenea, numai 16% din consumatori cumpara online din alte tari europene.

Numarul de locuri de munca creat direct sau indirect din comertul online B2C (business to consumer) este estimat la 2.5 milioane in Europa, o cifra in crestere odata cu patrunderea internetului in societatea europeana.  

E-commerce Europe crede ca o schema universala este un instrument puternic pentru a stimula increderea in comertul online si peste granitele taril membre UE.

Produsul intern brut total al Europei este estimat in 2015 la 17,6 trilioane de euro din care cel al tarilor membre UE se apropie de 14,6 trilione de euro. E-commerce Europe estimeaza ca raportul economiei online in produsul intern brut  este 2.59% si se poate dubla pana in 2020. In urmatorii ani se asteapta ca piata e-commerce-ului sa-si continue cresterea reflectandu-se in vanzari in valoare de 510 miliarde de euro in 2016, 598 milarde euro in 2017 si 660 miliarde in 2018.
.
Parallax

Vizualizari
1039
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri