Marile companii de curierat: Intr-o luna introducem plata cu cardul direct la curier / Ne sperie cresterea unor companii precum Uber
luminita.pirvu

Marile companii de curierat: Intr-o luna introducem plata cu cardul direct la curier / Ne sperie cresterea unor companii precum Uber

Imagine principala
Marile companii de curierat: Intr-o luna introducem plata cu cardul direct la curier / Ne sperie cresterea unor companii precum Uber
Companiile de curierat recunosc ca piata de e-commerce din Romania s-a dezvoltat intr-un ritm accelarat in ultimii trei ani si ca au existat sincope in ceea ce priveste serviciile pe care le ofera. Felix Patrascanu, Managing Partner FAN Courier si Razvan Tudor, Commercial Director DPD Romania au declarat in cadrul Summitului GPEC ca se pregatesc de investitii majore pentru a face fata cererii.

"Piata este efervescenta. Lucrurile sunt in continua schimbare si nu intotdeauna cu consecinte foarte bune. Nu-mi place cum arata piata de curierat in acest moment. Cresterile in e-commerce sunt foarte, foarte mari iar noi nu intotdeauna putem veni cu investitiile si pregatirile necesare. Acum trei ani, e-commerce-ul insemna in busines-ul nostru 1-3%. In momentul de fata s-a dus undeva spre 40%. Pe primul trimestru al lui 2016  avem o crestere in volum de 20% spre 25%", a declarat Felix Patrascanu.

In opinia lui Razvan Tudor, Commercial Director DPD Romania, piata on-line este o piata emergenta dar nu consolidata. "Inca se mai produc diverse achizitii, cutremure mici sau mai mari. Ne place acest ritm de crestere, ne place sa fim inovativi, nu suntem perfecti, dar investim destul de mult".

Reprezentantul DPD anunta ca pentru a eficientiza activitatea de curierat se va introduce plata cu cardul la curier. "Plata cu cardul va fi posibila in maximum o luna in Bucuresti.O vom face gradual si foarte concentrat in centrul urban astfel incat clientul nu trebuie sa decida cum plateste atunci cand cumpara online, ci sa poata face acest lucru la livrare".

Si Fan Courier urmeaza sa introduca plata electronica si pregateste investitii in depozite. "Suntem implicati in diverse proiecte si cautam solutii . In curand va aparea si un mod elegant de a se face plata si sa eliminam acest cash and delivery(...) Acum terminam proiectul de la Brasov privind  investitia in depozite. Vom introduce platile electronice. Mai venim cu colect pointuri sau niste puncte fixe de livrare. Au aparut acele cutii  in care se pot livra sau ridica expeditiile. O sa venim si noi, intr-un proiect pilot cu 10 cutii de acest gen", a explicat Managing Partner FAN Courier, Felix Patrascanu.

DPD Romania a lansat de curand o componenta dedicata magazinelor online, DPD Retur. Potrivit lui Razvan Tudor, serviciul consta intr-un agreement intre firma de curierat si magazin care trebuie sa se inscrie pe site-ul DPD, odata intrata in baza de date curierii preiau toate retururile.

Uber pentru curieri

Felix Patrascanu sustine ca aparitia Uber-ului l-a facut sa se gandeasca ce impact ar avea un corespondent al acestuia in zona curieratului. "De cand a aparut Uber-ul pe mine m-a speriat fantastic pentru ca am vazut ce au facut cu taximetristii (...) si m-am intrebat ce facem. Pai ne speriem in prima faza apoi trebuie sa ne gandim de ce n-am face noi acele platforme. In opinia mea, daca piata isi doreste foarte mult acest lucru o va impune, in ciuda tuturor legislatilor care vor veni.(...) Ma uit cu invidie si imi zic tu ai flota, ai curieri, platesti o multime de bani pentru toate astea si vin niste companii gen Uber care nu au nimic, chiar nimic si devin cele mai capitalizate companii din lume"

La capitolul probleme, reprezentantii celor doua companii recunosc exista deficiente in onorarea comenziilor si ca rezolvarea consta in colaborarea directa cu retailarii poate usura si eficientiza activitatea curierilor. Razvan Tudor, Comercial director DPD, Romania:  "Ceea ce pot sa va spun este ca acolo unde am colaborat cu magazinele privind estimarea volumului de comenzi, noi am putut sa le onoram pe toate. Important este sa colaboram cu magazinele vis-a-vis de estimarea volumelor de livrare"

Felix Patrascanu, Managing Partner FAN Courier sustine ca principala problema cu care se confrunta compania sa este lipsa fortei de munca. Potrivit acestuia, Fan Courier a pierdut curieri care pleaca sa munceasca in Europa. "Mare noastra problema in acest moment este ca ne pleaca foarte multi oameni in afara si nu mai gasim forta de munca. Avem o mare problema in Timisoara, Arad, Oradea a inceput si in Sibiu . Sunt atarasi de mirajul unui salariu mai mare 1000-1200 de euro, asta timp de 5-6 luni ca dupa aia se intorc".
Parallax

Vizualizari
678
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings